Auteur Topic: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor  (gelezen 172240 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Noway

• Gevorderd Lid
Re: Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #285 Gepost op: 20 september 2025, 23:18:06 »
Het is erg mooi gedaan, Hunter. Als ik een wens zou hebben, dan zou ik het graag kunnen openen in een ander programma dan Google Maps bijv Kaarten van Apple. Als ik op de I(nformstion) klik zie ik enkel symbolen zonder tekst. Beiden geen probleem voor me.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #286 Gepost op: 21 september 2025, 15:00:06 »
Ik gebruik de gewone monitor op mijn telefoon en tablet. Viel me al op dat het menu verdween. Dacht eerst dat het te wijten was aan de advertenties. Niet meer bruikbaar dus.

Niet meer bruikbaar?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #287 Gepost op: 21 september 2025, 15:02:10 »
Als ik een wens zou hebben, dan zou ik het graag kunnen openen in een ander programma dan Google Maps bijv Kaarten van Apple.

Alles valt en staat op veel manieren bij Google Maps helaas.

Als ik op de I(nformstion) klik zie ik enkel symbolen zonder tekst. Beiden geen probleem voor me.

Welke I bedoel je exact?

Offline Noway

• Gevorderd Lid
Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #288 Gepost op: 21 september 2025, 15:04:54 »
Ik begrijp het en prima. Ik bedoel de I in een cirkel bovenin

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #289 Gepost op: 21 september 2025, 15:07:20 »
Ik gebruik de gewone monitor op mijn telefoon en tablet. Viel me al op dat het menu verdween. Dacht eerst dat het te wijten was aan de advertenties. Niet meer bruikbaar dus.

Niet meer bruikbaar?

Menu verdwijnt en geen mogelijkheid om die weer tevoorschijn te krijgen. Advertenties die van boven en beneden schuiven, enz.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #290 Gepost op: 21 september 2025, 15:10:10 »

Offline Noway

• Gevorderd Lid
Aanpassingen / doorontwikkeling p2kflex monitor
« Reactie #291 Gepost op: 21 september 2025, 15:13:05 »
Top, dank je. Ik bleef eigenlijk altijd bij de m-versie, vandaar en daar krijg je een andere info.html Helemaal duidelijk

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #292 Gepost op: 21 september 2025, 16:17:26 »

Niet meer bruikbaar?

Menu verdwijnt en geen mogelijkheid om die weer tevoorschijn te krijgen. Advertenties die van boven en beneden schuiven, enz.

In verschillende browsers, ook mobiel getest... als je met de cursor naar het gebied gaat waar het menu hoort te staan, dan verschijnt deze weer. Als dat niet werkt, welk OS en browser gebruik je?

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #293 Gepost op: 21 september 2025, 16:24:00 »
Voornamelijk Android 15 met Chrome.

Er is niet echt sprake van een cursor met een touch device. Als ik lukraak onderin ga drukken dan komt het menu -soms- weer tevoorschijn. Kan ook zijn dat ik dan onbedoeld dingen aanklik in het menu of op een advertentie als die toevallig naarboven schuift.

Het voelt op gebruikersniveau erg frustrerend aan.

De regio's meest rechts in het menu zijn ook niet meer zichtbaar.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #294 Gepost op: 21 september 2025, 16:42:23 »
Advertenties die van boven en beneden schuiven, enz.

Al eens aan een AdBlocker gedacht?
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #295 Gepost op: 21 september 2025, 19:49:23 »
Er is niet echt sprake van een cursor met een touch device. Als ik lukraak onderin ga drukken dan komt het menu -soms- weer tevoorschijn. Kan ook zijn dat ik dan onbedoeld dingen aanklik in het menu of op een advertentie als die toevallig naarboven schuift.

Ah, zo.

Twee aanpassingen gedaan;

- Bij touch devices verdwijnt het regiomenu niet meer
- Bij touch devices is het menu inderdaad niet volledig zichtbaar...? => scrollable gemaakt

Werkt dit beter zo?

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #296 Gepost op: 22 september 2025, 11:33:45 »
Werkt weer beter zo. Alleen in portretmode kan ik "Politie" niet aanklikken linksonderin omdat dat "lipje" van de omlaag gedrukte advertentie eroverheen zit.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #297 Gepost op: 22 september 2025, 14:09:43 »
Dan zijn we al een stukje verder. Weet niet zeker of dit eenvoudig op te lossen is, volgens mij bepaalt Google waar die advertenties geplaatst worden...

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #298 Gepost op: 22 september 2025, 15:45:01 »
Ik kamp op mijn Ipad met dezelfde problemen als Remon. Ik kan bijvoorbeeld ‘Zaanstreek-Waterland’ niet selecteren doordat deze te veel naar onderen staat. Alle buttons van de onderkant kan ik niet aantikken.

Volgens mij hebben alle buttons op de site een aparte url toch? Zou je die kunnen delen? Dan sla ik die gewoon allemaal op in de leeslijst/favorieten. Dan kan ik alle buttons via die weg benaderen.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #299 Gepost op: 22 september 2025, 16:11:15 »
Al die problemen zoals hierboven beschreven met advertenties die "in de weg" zitten is toch heel simpel op te lossen door een AdBlocker aan je browser toe te voegen? Ik gebruik Firefox met uBlock Origin en dat werkt perfect.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600