Beste,
ik ben nieuw op dit forum en heb (voor jullie) misschien een simpele vraag.
Ik ben al jaren in bezit van een portofoon setje van Silvercrest (click-to-buy, €39). Hier heb ik zelf een mooie constructie voor gemaakt dat deze via de 5v van een usb-plug op de 12v van de auto kunnen.
Daar wij vaak met meer dan 2 auto's onderweg gaan, wilde ik mijn setje gaan uitbreiden. nog een silvercrest setje kon ik niet vinden.
Daarom maar een Baofeng setje met mogelijkheid tot programmeren besteld. Deze heb ik ontvangen: 2x 888s en een programming cable.
Programmeren naar de frequenties van de silvercrest van een eitje, maar ik mis helaas een paar dingetjes.....
- De silvercrest laten bepaalde "piep"/"melodie" horen wanneer je de PTT knop loslaat, ondanks dat ik in de software van baofeng tijdens het programmeren de "beep tone" heb aangezet, krijg ik geen beep te horen. De baofeng's onderling laten na loslaten van de PTT knop een hele zachte ruis horen, maar verder niets. De silvercrest laat op datzelfde moment van loslaten op de baofeng een langere ruis horen; best prettig als "einde bericht toon"..
Wanneer ik de PTT knop op de silvercrest loslaat, hoor ik op de baofeng's kort de "melodie" van de silvercrest, gevolgd door een korte ruis, opzich ook prima als "einde bericht toon"..
Hoe kan ik echter de Baofeng's ook een goed hoorbare toon laten versturen?
Bijgevoegd een screenshot van de instellingen van de software met de Silvercrest frequenties.
Zoals gezegd, ik ben nieuw.. dus andere tips of opmerkingen zijn welkom..

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Paul.
https://www.dropbox.com/s/jq5i6ik76bshlm1/Baofeng%20-%20Silvercrest%20freq.PNG?dl=0Zoals gezegd, ik ben nieuw.. dus andere tips of opmerkingen zijn welkom..

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr Paul.