Auteur Topic: Project: 153 MHz  (gelezen 241025 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Project: 153 MHz
« Reactie #180 Gepost op: 5 mei 2008, 16:50:32 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "MarkSchutte"
Citaat van: "Johan Beck"
Zojuist een tijdje een kale draaggolf op 153.18125. De tq was 162.2 en er werd een paar keer een 5tvo uitgezonden.
Edit donderdag 28-2. Het gaat in ieder geval om een vuilstortlokatie. Ik vermoed Stortlocatie Nauernasche Polder bij Assendelft. Deze zaten eerder op 152.0125 en daar hoor ik nu niks meer.

Deze komt in A'dam ook redelijk binnen, er waren vrijdag wat gesprekken over een nieuwe steunzender en betere dekking en verder over stortingen van wagens van Vrijbloed en Gemeente Amsterdam. Overigens zit er ook iets van een vuistort op 169.090 (o.a. gesprekken over een weegtoren)

Bij het weeghuis op de stort van Nauwerna staat op het dak een antenne en naast het gebouw staat een mast van een mtr of 6 met een antenne erin.

Zojuist een tijdje een kale draaggolf op 153.18125. De tq was 162.2 en er werd een paar keer een 5tvo uitgezonden.
Edit donderdag 28-2. Het gaat in ieder geval om een vuilstortlokatie. Ik vermoed Stortlocatie Nauernasche Polder bij Assendelft. Deze zaten eerder op 152.0125 en daar hoor ik nu niks meer.

Deze komt in A'dam ook redelijk binnen, er waren vrijdag wat gesprekken over een nieuwe steunzender en betere dekking en verder over stortingen van wagens van Vrijbloed en Gemeente Amsterdam.

Ondertussen is gebleken dat het zeker niet de Stortlocatie Nauernasche Polder bij Assendelft is.
We zoeken verder.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #181 Gepost op: 8 mei 2008, 16:26:23 »

Deze komt in A'dam ook redelijk binnen, er waren vrijdag wat gesprekken over een nieuwe steunzender en betere dekking en verder over stortingen van wagens van Vrijbloed en Gemeente Amsterdam.

Ondertussen is gebleken dat het zeker niet de Stortlocatie Nauernasche Polder bij Assendelft is.
We zoeken verder.

Vanochtend was ik weer eens in de omgeving v/d Hempont en daar kwam deze freq. behoorlijk goed binnen. Ik dacht eerst aan Afvalpunt West van de gem. Amsterdam maar daar was het signaal weer zwak. Het moet toch uit de omgeving van Zaandam komen denk ik.
Er is alleen op werkdagen (8.00-17.00 uur) iets te horen. Helaas staat de (ongebruikte) zender van de brugwachters op dezelfde freq. (andere tq) regelmatig minutenlange stoorsignalen uit te zenden :?

Offline Ron-Zwaag

• Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #182 Gepost op: 8 mei 2008, 18:46:43 »
Mark, bij het AEB(Afval EnergieBedrijf) heb ik wel uhf porto's gezien, maar er staat nergens een antennemast op de centrale.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #183 Gepost op: 8 mei 2008, 18:49:45 »
Citaat van: "RonAlmere"
Mark, bij het AEB(Afval EnergieBedrijf) heb ik wel uhf porto's gezien, maar er staat nergens een antennemast op de centrale.

467.2500

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #184 Gepost op: 8 mei 2008, 18:51:12 »
Vanochtend was ik weer eens in de omgeving v/d Hempont en daar kwam deze freq. behoorlijk goed binnen. Ik dacht eerst aan Afvalpunt West van de gem. Amsterdam maar daar was het signaal weer zwak. Het moet toch uit de omgeving van Zaandam komen denk ik.

Hmmm, zal het dan toch Nauerna zijn? Diegene die er naar heeft geluisterd woont er slechts een paar honderd meter vandaan.
Hij moet dan ook zeker de onderband pakken en dat was niet het geval.

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #185 Gepost op: 12 mei 2008, 12:34:51 »

Hmmm, zal het dan toch Nauerna zijn? Diegene die er naar heeft geluisterd woont er slechts een paar honderd meter vandaan.
Hij moet dan ook zeker de onderband pakken en dat was niet het geval.

Afvalverwerking Nauerna lijkt me echt onwaarschijnlijk Johan, de Xplorer sloeg hier thuis altijd aan op de oude frequentie en doet nu ook niets, naast het feit dat ik hier inderdaad geen onderband ontvang.

Waarschijnlijk had je al begrepen dat ik dicht bij pont Buitenhuizen woon en niet bij de Hempont, maar toch maar even voor de duidelijkheid.  ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #186 Gepost op: 12 mei 2008, 12:41:06 »
Dan moeten we toch op zoek naar een grote stortplaats ergens in de regio.

Offline Ron-Zwaag

• Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • Qua Patet Orbis
« Reactie #187 Gepost op: 12 mei 2008, 13:32:49 »
Je hebt in Westpoort Icova op de Kajuitweg, ter hoogte van de Hempont en je hebt van Gansewinkel in de Houthaven. Beiden bedrijven hebben een overslagstation op hun terrrein. Van van Gansewinkel weet ik dat men op het terrein gebruik maakt van vhf porto's.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #188 Gepost op: 14 mei 2008, 18:22:30 »
Sinds kort is er weer activiteit op de 153.15625. Hoogstwaarschijnlijk in gebruik bij de tunnelbouw van de Noord-Zuidlijn (A'dam). Zender staat waarschijnlijk ergens in de bouwput op het Damrak want het signaal is vrij zwak.
Er zijn 2 groepen actief met verschillende tooncode's:
DCS245 wordt gebruikt door Vlaamstalige techneuten
en op DCS 516 is Duitstalige communicatie te horen
Ook de storing op 163.810 is weer terug  :?
Zie daarvoor   dit onderwerp

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #189 Gepost op: 5 juni 2008, 10:43:57 »
De Amsterdamse brugwachters zijn weer terug op 153.18125. De antenne is waarschijnlijk verplaatst of verhoogd want zender komt nu een stuk sterker door. Ik denk dat nu ook de hele Kostverlorenvaart van Nieuwe Meer tot Westerkeersluis dekking heeft. (tq 110.9)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #190 Gepost op: 17 juni 2008, 09:26:13 »
Op 153.18125 van de stortlokatie die ik hoor heeft men nu behoorlijk last van een ander station die op dezelfde frequentie werkt. Echter doordat het andere station een andere tq zal gebruiken komen de gesprekken niet helemaal goed door. Ik kan er dus niet uit opmaken wat voor soort station het kan zijn. Misschien de brugwachters Kostverlorenvaart?

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #191 Gepost op: 17 juni 2008, 09:35:29 »
Dat zit er dik in Johan,
Die brugwachters zijn behoorlijk druk,zeker in de zomer met veel plezierjachtjes of PL'elletjes zoals ze het noemen.
Toch wel weer vreemd hoor, met zoveel ongebruikte freqenties krijgen ze er toch weer één toegewezen met een medegebruiker. :?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #192 Gepost op: 17 juni 2008, 09:40:24 »
Dan moet die stortlokatie toch ergens in de buurt zitten hoor. Ik zit dan toch echt aan Nauerna te denken. De stortlokatie zelf maakt er bijna geen gebruik meer van, die gasten liepen laatst al zo te klagen over het nieuwe portofoonnet. En nu horen ze ook nog eens steeds dat andere station er doorheen. Zal me niks verbazen als men binnenkort de frequentie gaat wijzigen. In ieder geval is de zender zeer regelmatig in de lucht nu doordat het andere station er doorheen komt. Misschien dat ik zo even richting pontje Buitenhuizen fiets, dan sta ik recht tegenover de bewuste stortlokatie.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #193 Gepost op: 17 juni 2008, 13:12:50 »
En in tegenstelling tot eerdere berichten wordt de 153.18125 toch gebruikt door Afvalverwerking Nauerna. Zowel op de bovenband als op de onderband keihard signaal toen ik bij pontje Buitenhuizen stond. Je kijkt daar recht op de stortlokatie en dan zie je de wagens zich bij de poort melden. Even later wordt en dan naar iemand geroepen dat er een wagen van Buko aankomt met 10 ton puin.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #194 Gepost op: 17 juni 2008, 19:57:54 »
Lijst bijgewerkt op pagina 1
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre