Auteur Topic: RTL_SDR  (gelezen 3791 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline forfree

• Beginnend Lid
  • **
RTL_SDR
« Gepost op: 7 april 2016, 10:38:15 »
Hallo,

Ik vraag mij af of er ook meer mensen hier zijn die ervaring hebben met de RTL_SDR of een ander soort SDR.

Ik ben zelf bezig met verschillende RTL_SDR dongles i.c.m. een linux server op te zetten,
dit werkt in zoverre al dat het nog gefinetuned moet worden,
Ik gebruik hierbij verschillende soorten software onder linux die te vinden zijn op i-net.
Dit doe ik via internet op een locatie in Leeuwarden, ik woon zelf in de buurt van Drachten.

Misschien is er iemand die ervaringen wil uitwisselen en ideeën wil delen.

Greets.

Offline Nightwish

• Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
Re: RTL_SDR
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2016, 11:38:09 »
ik heb zelf twee rtl-sdr dongels met meerdere antennes, veel mee geexperimenteerd maar niet met linux. ik weet dat er meer mogelijkheden zijn in linux maar tot nu toe heb ik alles gewoon met mijn windows laptop en verschillende vaste pc's kunnen doen.

ik draai wel een kleine FlightRadar server via een sdr dongel, meer voor mezelf en niet met het idee om er een Flightradar24 mee na te maken, ik heb dat kleinschalig van eigenlijk alleen noord-oost nederland en een stukje duitsland.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2016, 23:04:14 »
Ben er sinds een paar dagen ook flink mee aan de slag.
De zaak wel enigzins werkend gekregen maar het hele kalibratie-verhaal schiet niet op, ik snap het niet helemaal.
Heb jij dat al wel voor elkaar gekregen? Ik zoek me het schompes naar een GSM frequentie die ik hier in Helmond zou moeten kunnen gebruiken voor die kalibratie.
Verder snap ik bijna niets van alle instellingen in SDRsharp dus daar heb ik nog een hoop uitzoekwerk voor de boeg.
De dongle op zich werkt prima en met een verloopkabel naar BNC kan ik ook andere antenne's aansluiten zodat ik ook wat meer antenne's die ik heb kan gebruiken.
Voor het doorsturen van het signaal naar een ander programma (bv PDW) heb ik wel die virtuele VB kabel geinstalleerd.

Het lijkt me een leuk ding om met een notebook te combineren en dit als ontvanger mee te nemen naar de verschillende delen van het land. Naast de luchtvaart (inmiddels ook begonnen met de militaire luchtvaart) en de korte golf zijn mijn doelen het bekijken van de verschillende signalen zoals DMR, Flex (dat werkt al prima), ACARS, VOR- DME en ILS andere luchtvaart radiobakens en als het kan Tetra netwerken. Als ik het allemaal wat beter begrijp wil ik kijken of er van het C2000 signaal iets aan netwerk informatie te vinden valt. Vroeger met Smartnet-II van Motorola was het heel erg leuk om naar zo'n netwerk te kijken. Ik heb geen flauw idee of het Tetra gedeelte van C2000 gecodeerd is of niet maar dat zien we wel. Zeker dat digitale deel lijkt me geweldig om met een dergelijke dongle aan te pakken.

Offline aadje93

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2016, 19:16:27 »
Hier een rtl-sdr aan een raspberry pi 3 hangen, ipv coax dus ethernet kabel en dat werkt prima, de pi 3 kan makkelijk 2048msps aan

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Offline Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2016, 19:24:56 »
Geen idee wat dit inhoud, maar ik ben nog aan het lezen...