Auteur Topic: Storingen/bugs  (gelezen 500879 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #1050 Gepost op: 29 december 2025, 21:08:38 »
Kan het zijn dat we vandaag wat berichten missen?

Heb je voorbeelden van missende berichten? Alleen dan kan ik onderzoek doen.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #1051 Gepost op: 29 december 2025, 21:34:06 »
Hi Hunter, ik draai een beta van Telegram (TestFlight) en die gaf niks door. Originele app geïnstalleerd en nu weer de TestFlight versie . Ik hou het in de gaten. Excuses voor het ongemak.

Offline Noway

• Top Lid
« Reactie #1052 Gepost op: 30 december 2025, 15:38:44 »
Hi Hunter, op de beta komt alles weer binnen. Nu ik dit al maanden volg kan ik je vertellen dat jouw berichten het snelst binnenkomen, dank je wel

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #1053 Gepost op: 30 december 2025, 17:26:41 »
Goed om te horen! Op speciaal verzoek van een (andere) tevreden gebruiker wil ik graag benadrukken dat donaties welkom zijn :)

https://p2kflex.nl/donaties.php

Offline Erikk00

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #1054 Gepost op: 3 januari 2026, 13:26:11 »

Op basis waarvan wordt er bepaald dat het een MMT voertuig is ipv de heli?

De capcode en roepnummer is hetzelfde. Maar het lijkt me sterk dat een voertuig naar Espel gestuurd word. Is toch een uurtje rijden.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #1055 Gepost op: 3 januari 2026, 13:27:37 »
Kijk eens goed naar de roepnummers in de melding.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #1056 Gepost op: 3 januari 2026, 13:34:23 »
Wat Johan zegt. Het is de meldkamer die alarmeert en in de melding zet of de heli moet gaan vliegen of het voertuig gaat rijden.
Tijdens bepaalde weersomstandigheden gebeurt het vaker dat voertuigen bijna onmogelijke afstanden moeten overbruggen.
Of dat realistisch is, geen idee. Wij geven slechts weer wat de meldkamer alarmeert...

Offline Erikk00

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #1057 Gepost op: 3 januari 2026, 13:37:35 »
Ah nu zie ik het ja.

Best ritje voor ze dan. Dacht dat het een fout was

Offline WH521

• Gevorderd Lid
« Reactie #1058 Gepost op: 3 januari 2026, 13:58:19 »
Wat Johan zegt. Het is de meldkamer die alarmeert en in de melding zet of de heli moet gaan vliegen of het voertuig gaat rijden.
Tijdens bepaalde weersomstandigheden gebeurt het vaker dat voertuigen bijna onmogelijke afstanden moeten overbruggen.
Of dat realistisch is, geen idee. Wij geven slechts weer wat de meldkamer alarmeert...

Let wel, het is een voorstel van de meldkamer. Het team bepaalt zelf of ze met de auto of heli gaan.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #1059 Gepost op: 3 januari 2026, 15:31:34 »

Let wel, het is een voorstel van de meldkamer. Het team bepaalt zelf of ze met de auto of heli gaan.

Ja en nee. Soms staat een van beiden hard buiten dienst en dan is het echt wat de melding zegt. Of je ziet melding heli, 2 minuten later zelfde adres voor het voertuig. Dan gaan ze echt met het voertuig, maar die werkwijze verschilt weer per alarmerende meldkamer. In Rotterdam kun je er echt vanuit gaan dat wat in de melding staat, klopt. Als men anders besluit dan zie je dat ook over P2000 omdat de meldkamer dan de wisseling aanpast en dit ook op de pager zet.

Offline Erikk00

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #1060 Gepost op: 3 januari 2026, 15:37:34 »

Ja en nee. Soms staat een van beiden hard buiten dienst en dan is het echt wat de melding zegt. Of je ziet melding heli, 2 minuten later zelfde adres voor het voertuig. Dan gaan ze echt met het voertuig, maar die werkwijze verschilt weer per alarmerende meldkamer. In Rotterdam kun je er echt vanuit gaan dat wat in de melding staat, klopt. Als men anders besluit dan zie je dat ook over P2000 omdat de meldkamer dan de wisseling aanpast en dit ook op de pager zet.

Ik zag dat voorheen eigenlijk alleen bij de LL2, Bij de LL1 nooit opgevallen. Denk dat ze überhaupt niet gekomen zijn, auto tegen boom en meteen in de brand, bestuurder overleden.

Offline Bart

• Gevorderd Lid
« Reactie #1061 Gepost op: 3 januari 2026, 20:33:36 »
Voor alle duidelijkheid: de meldkamer alarmeert in principe altijd primair op de heli. Hierna beslist het team zelf hoe zij ter plaatse gaan en dat is van veel factoren afhankelijk, zoals (verwachte) weersomstandigheden onderweg of ter plaatse, technische problemen, afstand, locatie, dag of nachtsituatie. Is het team al rijdend of vliegend dan zal de meldkamer roepen dat er een vervolginzet is en wordt er vaak doorgegaan met het vervoermiddel waar ze al mee onderweg zijn. Al deze factoren kunnen er dus voor zorgen dat er soms voor gekozen word om een relatief kleine afstand toch per heli te doen, of een grote afstand af te gaan leggen per auto. Dat kan in onze ogen vaak zinloos zijn, maar het kan zo maar zijn dat bijvoorbeeld een redding naar verwachting nog geruime tijd gaat duren, of er wordt een rendez-vous halverwege afgesproken. Afschalen en cancellen kan altijd nog.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E, Uniden UBCD260DN, AOR AR-DV10, Inrico S200