Auteur Topic: Veel storing op BTC15 in auto  (gelezen 3016 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Flip35

• Nieuw Lid
  • *
Veel storing op BTC15 in auto
« Gepost op: 19 november 2015, 21:06:12 »
Beste leden,

Ik heb onlangs de Bearcat BTC15 in mijn auto geïnstalleerd, alles liep goed tot ik de laatste weken met een enorm ambetante achtergrondtoon/storing zit.
Ik werk met een aircell 5 kabel (2.5m) tot in de bak van mijn vrachtauto (om uit de bekleding te zijn), daar heb ik een splitter geplaatst om 2 verschillende antennes te kunnen aansluiten.
Ik gebruik vooral de diamond mr77 magneetantenne. Mijn interesse is vooral de burger- en militaire luchtvaart.
Let wel, de scanner bevindt zich boven de gewone auto radio (mooi ingebouwd) maar ook staat de radio niet aan dan nog zit ik met storing dus denk ik persoonlijk dat dit het probleem niet is.
In het begin had ik dat probleem niet, het is maar de laatste weken dat die storing/toon de bovenhand neemt in de meeste transmissies.

Iemand een idee over de oorzaak of een oplossing?

Alvast bedankt

mvg

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
Re: Veel storing op BTC15 in auto
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2015, 21:16:58 »
Hoi Flip,

Is er verder niets gewijzigd in de vrachtauto, reparatie oid, of overgegaan op een andere telefoon?
Zijn vaak niet zaken waar je direct aan denkt.
Kun je de splitter misschien er tijdelijk tussen weg halen en kijken wat er dan gebeurd?

Suc6 met het verhelpen van de storing.
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Flip35

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2015, 21:33:19 »
Bedankt voor uw reactie Pieter,

Neen, er is niets ingrijpend veranderd in of aan mijn auto! Heb ook al eens m'n bluetooth afgelegd, radio uitgezet...

Zal morgen eens de splitter er van tussen halen!

Ik hou je op de hoogte,

grtn

Offline Hans013

• PD2HSB
  • Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2015, 05:36:33 »
Kijk eens naar je omvormer 24v naar 12v

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Offline Flip35

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2015, 16:15:15 »
Ben vandaag even aan het testen geweest en de storing of ambetante toon stopt als de motor niet draait dus ligt het probleem vermoedelijk bij de alternator. Wat aan de andere kant vreemd zou zijn want de berlingo is nog maar 4 jaar oud en ik heb mij laten vertellen dat dit alleen bij oudere auto's voorkomt.

Nu neem ik stroom voor mijn ontvanger bij de fiche van de autoradio dus zal ik morgen eens proberen van ergens anders stroom te nemen. En de massa te bekijken.

grtn