De d777 zou ik vervangen met een x300 of x200 die zijn wel stukken beter dan de d777 .
De Diamond D777 en de Diamond X200/X300 zijn niet echt met elkaar te vergelijken. Een overeenkomst is dat ze prima te gebruiken zijn op de VHF luchtvaartband.
Die comet ds3000 is een klein antennetje voor mobil gebruik dus ook niets .
Onderbouwing zou wel fijn zijn.
Als je de links had bekeken bij mijn eerste post dan had je gezien dat de Comet DS3000 niet voor mobiel gebruik is maar voor vaste opstelling.
Ook de rg213 vervangen voor aircell 7 zou ik ook niet doen zit namelijk ook geen verschil in en 8 jaar oud wat is dat nou heb kabel er achter die al 25 jaar oud is en nog steeds super ontvangt .
Tja, dat is een keus. De huidige kabel is te kort. Er zit nu ook maar10 meter RG213 aan en de apparatuur verhuist naar beneden en dan is er kabel benodigd van 20 meter en een beetje.
En de buigzaamheid, oftewel de dikte, spreekt mij erg aan.
Die discone antennes ben ik zelf al helemaal niet zo'n voorstander van de gewone 2/70 diamond's antennes gaan er wel mee strijken .
Er is weinig anders wat zo breedbandig en redelijk tot goed ontvangt. Bij de Diamond antenne's voor 2/70 houdt het volgens mij al snel op boven de 500 MHz en onder de 100 MHz.