Auteur Topic: Luisteren bij Mildenhall  (gelezen 2466 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1775
    • 24 December 1944
Luisteren bij Mildenhall
« Gepost op: 26 juli 2015, 17:49:24 »
Al dik 15 jaar ben ik wel een paar keer per jaar te vinden bij Mildenhall.
Ook dit jaar ben ik al 2 keer geweest en over paar weekjes ga ik nog een keer.

Radio technisch hoef je je niet te vervelen.

Zo kan je civiel technisch prima verkeer horen inbound Cambridge, Stansted en Luton, maar ook naar Heathrow is prima te doen.
Van London civil zijn de volgende freqs met controller te horen  118.480 121.225 124.925 128.160 135.425
Van Heathrow zelf pikte ik de 119.725 en 120.400 mee daarna zaten ze te laag. (118.480 -> 129.600 -> 123.900 -> 119.725 -> 120.400)
Van Stansted: 120.625 (Essex radar) 136.200 & 123.800
Van Luton: 129.550
Verkeer voor beide velden komt (meestal) binnen via 135.425 -> 120.625

Van Cambridge: 123.600

Flying Legends op Duxford:

122.075 Tower
132.900 Display freq
121.400 Display freq Spare (uit mijn hoofd, maar ik dacht dat het deze was. vergeten op te schrijven. was in gebruik op Zaterdag)

132.800 LARS Farnborough
120.925 Fowlmere
124.400 Old Buckenham

In de buurt van Mildenhall ligt ook Chatteris, dat veld zit op de 129.900 en daarvandaan vliegt dagelijk de "Skydive1" met para's. Dit is ook het callsign wat je per dag wel heet meest hoort op de 128.900 als die bak weer in de lucht is.

Maar ik kwam natuurlijk voor het mil stuff. Het was allemaal niet zo heel speciaal maar toch.
352SOW speelt heel graag in de avonduurtjes op  Dinsdag en Donderdag.

Erg vervelend van Mildenhall & Lakenheath is dat altijd de feqs gekoppeld zijn van: 128.900/136.500/245.050/250.300/309.200
Je moet soms even zoeken voordat je de kist heb gevonden en met name voor kruisend verkeer kan dat soms lastig zijn. Soms zitten ze op 309.200 en dan weer op de 128.900

Stanta: 338.800
Mildenhall: 43.700 / 121.800 / 122.550 / 241.625 / 247.225 / 258.950 / 295.100 / 308.850 / 313.550 / 337.975 / 360.825 / 368.850 / 370.250 / 375.500 / 389.675
Lakenheath: 128.900 / 231.975 / 265.775 / 266.900 / 268.725 / 279.050 / 309.200 / 315.175 / 335.800 / 338.925 / 344.825 / 356.725 / 359.275 / 362.800 / 369.250 / 375.450 (ik geloof dat ik nog wel een paar andere 492 & 493FS a/a heb gehoord maar die had ik niet meer opgeschreven)

Als de CV-22 en/of de MC130's op stap gaan blijven ze vaak wel in de buurt hangen van Mildenhall (East Anglia). Bij Sculthorpe Stanta & Woodbridge zijn ze vaak te vinden en dat is allemaal wel redelijk te volgen.

Squawk technisch is het ook allemaal wel simpel. Inbound verkeer of verkeer wat lokaal wat circuitjes gaan vliegen hebben altijd een 040x squawk. Kruisend verkeer heeft 045x squawk.
Typische volgorde van freqs voor mildenhall van bezoekend verkeer:

Outbound:
121.800 / 337.975 -> 122.550 / 370.250 -> 250.300 / 136.500 -> 259.600 of 121.225 of 124.925 / [313.550]

Inbound:
309.200 / 136.500 -> 122.550 / 370.250 -> 121.800 / 337.975 / [313.550]

Lakenheath:
Outbound:

375.450 -> 338.925 -> 250.300 -> 259.600 of 269.475 / [xxx.xxx] <xxx.xxx>

Inbound:

309.200 -> 279.050 -> 338.925 -> 375.450 / [xxx.xxx] <xxx.xxx>
En zoals zo vaak wel 1 keer per week een emergency en die gaat dan direct naar de 369.250 en blijft daarop.

Over 3 weekjes weer die kant op :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 23241
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Luisteren bij Mildenhall
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2015, 18:03:53 »
Mooi verslag Joost. Ik heb over 3 weken vakantie en nog geen plannen, nog niet  ;)