Het Scannerforum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Index
Help
Inloggen
Registreren
Frequenties
Het Scannerforum
»
Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur
»
Zendapparatuur
»
Portofoons
»
Geblokkeerde GP 380
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Geblokkeerde GP 380 (gelezen 9058 keer)
0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.
Laurens849
Nieuw Lid
Geblokkeerde GP 380
«
Gepost op:
27 april 2015, 09:07:55 »
Beste mensen,
Ik heb sinds kort een tweede GP 380 gekocht met alles erbij, ook zat er een pincode op maar een kennis van mij zat er mee te spelen en heeft dus drie keer een verkeerde pin ingevoerd
. Dus nu heb ik het via de computer geprobeerd, maar ook daar kom ik niet in. Ik krijg daar de melding " CgToDb: Unable to set value returned by transform unpackRecCgValtoIndex in slot 6144 of object Per radio Options".
En als de blokkade er weer uit is zou ik hem willen koppelen aan een andere GP380, moet ik dat ook via de computer doen?
Alvast bedankt,
Groeten, Laurens
Gelogd12317 - -1
Grasklokje
Gevorderd Lid
Re: Geblokkeerde GP 380
«
Reactie #1 Gepost op:
27 april 2015, 09:29:17 »
Hoi Laurens,
Andere codeplug eroverheen zetten.
Maar een pincode (om de porto aan te zetten) zit normaal alleen maar op de porto's van de NS. (en nog een paar bedrijven)
Als deze blokkeert kun je hooguit nog de option-board vervangen / verwijderen. Hierop zit de code-module.
Gerben
Gelogd9433 - 12317
Laurens849
Nieuw Lid
«
Reactie #2 Gepost op:
27 april 2015, 09:35:38 »
Hallo Gerben,
Bedankt voor je reactie, Ik heb geen idee waar de portofoon vandaan komt, hij was van iemand en hij had de pin erin gezet.
Hoe kan ik een andere codeplug eroverheen zetten?
Groeten, Laurens
Gelogd12317 - 9433
Grasklokje
Gevorderd Lid
«
Reactie #3 Gepost op:
27 april 2015, 14:49:40 »
Er zijn twee mogelijkheden met pincode. Maar ik verwacht (jouw eerste verhaal lezend) dat mogelijkheid 1 de juiste is.
Dit wordt wat lastig...
Zit de pin op de porto zelf (bij aanzetten) kun je alleen de option-board vervangen.
Als de pincode op het uitlezen / programmeren zit kun je een nieuwe codeplug overheen programmeren.
Dat is heel eenvoudig. Het programma vraagt of je het echt wilt, klik ja, en hoppa!
Wel de juiste codeplug natuurlijk, anders werkt het nog niet goed...
Dit betreft voor de hobby-ist al Jip en Janneke taal.
Als je dit niet begrijpt denk ik dat je iemand moet zoeken die dit wel voor je kan doen.
Gelogd9433 - 12317
Simonn
Gevorderd Lid
«
Reactie #4 Gepost op:
27 april 2015, 16:33:36 »
Even 1+1=2 lijken het ex-NSR-380s te zijn, TS snapt vast wel waarom ik die conclusie trek. Optionboard eruit is stap 1, daarna een andere codeplug eroverheen gooien, dan heb je ze schoon. Het lijkt me overigens niet onhandig om even te checken waar hij precies vandaan komt en anders even babbelen met Corporate Security ;-)
Gelogd9727 - 9433
Laurens849
Nieuw Lid
«
Reactie #5 Gepost op:
27 april 2015, 17:21:40 »
Ik snap best dat jullie denken dat ze van NSR komen, maar ik het ook contacten bij NS
Toen er bij de NS nieuwe portofoons in gebruik werden genomen moesten Machinisten en Conducteurs de oude GP380 inleveren en toen kregen ze pas een nieuwe.
Ik ben alleen helemaal niet thuis in de techniek van de portofoons en probeer alles te begrijpen... Maar hoe kan ik een ander codeplug eroverheen zetten? Gaat dat via de software? Want daar kom ik namelijk niet in.
Gelogd12317 - 9727
Simonn
Gevorderd Lid
«
Reactie #6 Gepost op:
27 april 2015, 17:24:15 »
Officieel moet alles terug, dat wil alleen nog wel eens niet gebeuren. Maar los daarvan, zijn ze ex NSR? Want dan moet je dus eerst het optionboard eruit slopen. Zo nee, dan kun je proberen om er gewoon een lege codeplug overheen te rammen en zo de pincode eruit te slopen.
Gelogd9727 - 12317
Laurens849
Nieuw Lid
«
Reactie #7 Gepost op:
27 april 2015, 17:31:14 »
Nee dat wil idd nog wel eens niet gebeuren, ook stonden er een tijdje geleden Railpockets te koop... maar dat terzijde. Het is geen EX-NSR portofoon want in de tijd dat hij het nog deed was het meer een scanner die veel kanalen had. Ik heb hem ook in de staat van iemand gekochten die hem heeft in geprogrammeerd.
De pincode staat erin als je hem aanzet, hoe kan ik nu een lege Codeplug erin zetten?
Gelogd12317 - 9727
Simonn
Gevorderd Lid
«
Reactie #8 Gepost op:
27 april 2015, 19:25:54 »
Ook intern verdwijnt er nog wel eens wat
Normaal reageer ik er niet zoveel op, maar in deze wilde ik het wel even zeker weten, voordat ik je ermee help en straks een tent met herrie heb. Mijn verhouding met de desbetreffende organisatie is al haat/liefde namelijk. Dan zou je inderdaad kunnen beginnen met codeplug erin. In CPS krijg je al standaard een ladinkje codeplugs erbij, daar zou je even doorheen kunnen bladeren en kijken welke voor de GP380 is die je hebt. Vraag me niet hoe de knopjes exact heten, het is een tijdje geleden dat ik CPS voor me zag. Anders wil even Google'n ook nog wel eens helpen, er staan genoeg codeplugs op internet.
Gelogd9727 - 12317
Grasklokje
Gevorderd Lid
«
Reactie #9 Gepost op:
28 april 2015, 14:31:10 »
Probeer eerst een lege codeplug erin te zetten.
Mocht het probleem met pincode nog steeds bestaan dan zul je de option-board eruit moeten halen!
Maar dat heb ik al twee keer verteld...
Lege codepluggen zijn inderdaad bijgevoegd in de CPS. Even zoeken welke dat je nodig hebt. Volgens mij de P versie UHF N8
Succes!
Gelogd9433 - 9727
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Het Scannerforum
»
Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur
»