Auteur Topic: Heb een seriële 9-pins programmeerkabel voor mijn 3500XLT.  (gelezen 2381 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Stringpicker71

• Nieuw Lid
  • *
  • ~ Before Elvis, there was nothing ~
Heb een seriële 9-pins programmeerkabel voor mijn 3500XLT.
« Gepost op: 26 april 2015, 20:51:42 »
Hallo allemaal,

Erg gaaf zo'n 3500XLT hoor ! Vandaag opgehaald, en helemaal blij mee ....
Nu wil ik het e.e.a. gaan nakijken en programmeren via de bijgeleverde programmeerkabel, maar deze is serieel, en heb geen
seriële poort op mijn pc.
Nu zag ik deze adapter staan : https://www.conrad.nl/nl/usb-20-adapter-1x-d-sub-stekker-9-polig-1x-usb-20-stekker-a-zwart-logilink-558713.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CMj27KXclMUCFTPMtAod-l4ADA&WT.srch=1  

Ik was even benieuwd of dat gaat werken. Het gaat dus om een originele Uniden seriele kabel met de zogenaamde "mini usb" aansluiting die ik wil aansluiten op een usb poort van mijn pc middels deze adapter. Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft ?

Op de website wordt wel omschreven dat het een adapter is voor mensen die een serieel aparaat willen aansluiten, maar geen
seriële poort hebben ... lijkt me dat het wel moet gaan werken. Het is altijd nog voordeliger dan de Euro 40,- voor een usb-kabel.

bctools is ook al gedownload en de bijbehorende files van Robert Elsinga ook. Top !
Alvast fijne koningsdag morgen voor de mensen die op stap gaan :), en alvast bedankt voor jullie reakties.

Groetjes,
Bas.

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: Heb een seriële 9-pins programmeerkabel voor mijn 3500XLT.
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2015, 06:07:11 »
Ik heb een aantal Uniden scanners via Serieel naar USB adapters aan de PC gehangen dus: ja het werkt.
Luisterspulletjes :)

Offline Stringpicker71

• Nieuw Lid
  • *
  • ~ Before Elvis, there was nothing ~
Re: Heb een seriële 9-pins programmeerkabel voor mijn 3500XLT.
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2015, 06:38:17 »
Oké, dat is goed om te horen. Dank je wel Henri  ;)