Ik heb nu al drie jaar een Icom IC-R5. Deze heeft het altijd goed gedaan, op wat probleempjes met het geluid na. (Die overigens vanzelf weggegaan zijn.)
Nu zat ik er gisteren naar te luisteren, en pakte ik hem op. Op het moment dat ik dat deed, liet het scherm een paar rare tekentjes zien. (Ik weet niet meer wat, maar het leek niets te betekenen.) Ik heb dus even de batterijen eruitgehaald en teruggedaan, maar het had geen effect. De tweede of derde keer dat ik dit probeerde, ging hij niet meer aan en deed hij niets meer. Ik heb al geprobeerd om de batterijen die erin zaten (Ni-MH cellen) te vervangen door alkalinebatterijen, maar ook dat had geen effect. Ik herinner me dat er in de handleiding stond dat als dit voorkomt, je een hard reset moet uitvoeren, maar dit gaat dus helaas niet. Ik baal hier ontzettend van, aangezien het mijn enige echte scanner is, en ik hem dagelijks gebruik. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is? En of dit ook betaalbaar is? (Anders kan ik net zo goed een nieuwe R6 of een 3500XLT kopen

)
Bij voorbaat dank.