Auteur Topic: Icom IC-R5 doet niets meer  (gelezen 4596 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
Icom IC-R5 doet niets meer
« Gepost op: 24 februari 2015, 20:42:57 »
Ik heb nu al drie jaar een Icom IC-R5. Deze heeft het altijd goed gedaan, op wat probleempjes met het geluid na. (Die overigens vanzelf weggegaan zijn.)
Nu zat ik er gisteren naar te luisteren, en pakte ik hem op. Op het moment dat ik dat deed, liet het scherm een paar rare tekentjes zien. (Ik weet niet meer wat, maar het leek niets te betekenen.) Ik heb dus even de batterijen eruitgehaald en teruggedaan, maar het had geen effect. De tweede of derde keer dat ik dit probeerde, ging hij niet meer aan en deed hij niets meer. Ik heb al geprobeerd om de batterijen die erin zaten (Ni-MH cellen) te vervangen door alkalinebatterijen, maar ook dat had geen effect. Ik herinner me dat er in de handleiding stond dat als dit voorkomt, je een hard reset moet uitvoeren, maar dit gaat dus helaas niet.  Ik baal hier ontzettend van, aangezien het mijn enige echte scanner is, en ik hem dagelijks gebruik. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is? En of dit ook betaalbaar is? (Anders kan ik net zo goed een nieuwe R6 of een 3500XLT kopen ;) )
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

PD1EU

• Gast
Re: Icom IC-R5 doet niets meer
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2015, 21:39:56 »
Heb je al geprobeerd of het met de adapter wel goed gaat ?

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2015, 22:24:08 »
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht, en die heb ik er dus niet bij gekregen. Ik heb wel even gezocht naar een goede tussen al mijn adapters, maar tevergeefs helaas.
Met vriendelijke groet,

PD1EU

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2015, 00:30:14 »
Mogelijk is de adapter-aansluiting geoxideerd. Het eerdere audio probleem had waarschijnlijk dezelfde oorzaak (in de externe speaker-aansluiting).

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2015, 07:15:20 »
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht, en die heb ik er dus niet bij gekregen. Ik heb wel even gezocht naar een goede tussen al mijn adapters, maar tevergeefs helaas.

Ook geen universele adapter liggen, met een setje connectoren?

Als je in de buurt bent, mag je ook hier langs komen.

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2015, 09:16:52 »
Mogelijk is de adapter-aansluiting geoxideerd. Het eerdere audio probleem had waarschijnlijk dezelfde oorzaak (in de externe speaker-aansluiting).

Dat heeft toch geen effect op de batterijen, of zie ik dat verkeerd?

Ook geen universele adapter liggen, met een setje connectoren?

Als je in de buurt bent, mag je ook hier langs komen.

Ik zal nog even op wat andere plaatsen zoeken, de kans is namelijk groot dat ik er een heb. En heel erg bedankt voor het aanbod, ik zal het eens met mijn ouders bespreken.
Met vriendelijke groet,

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2015, 19:21:55 »
Inmiddels heb ik een universele adapter gevonden, maar de scanner doet helaas nog steeds niets. Aan de batterijcontacten oid. zal 't dus niet liggen.

Rene, ik zal het zoals gezegd even bespreken, en dan stuur ik waarschijnlijk binnenkort even een mailtje voor een afspraak. :)
Met vriendelijke groet,

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2015, 13:57:36 »
Hierbij nog een update:
Ik ben inmiddels bij Rene langsgeweest, maar hij heeft de scanner helaas niet aan de praat gekregen.
Ik zat al een tijdje te overwegen om er een UBC3500xlt bij te kopen, en dit lijkt me het perfecte moment.
Morgen heb ik er dus een 3500 bij! :)
Met vriendelijke groet,