Auteur Topic: Baofeng BF-F8+  (gelezen 28809 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rdebrock

• Beginnend Lid
  • **
Baofeng BF-F8+
« Gepost op: 6 februari 2015, 23:38:53 »
Hallo,

Weet iemand wat meer over deze portofoon
Is dit een redelijk dingetje? Wat is het bereik?
Kan iemand mij wat meer over deze portofoon vertellen?

Mvg,
Robbert

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: Baofeng BF-F8+
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2015, 12:37:41 »
Okee de toon was helaas alweer gezet in dit topic. Graag alleen inhoudelijke reacties en geen terechtwijzingen op welke wijze dan ook.

Offline yupi

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2015, 12:52:06 »
Hunter....goed ingegrepen !!
De mooiste berichten komen uit de lucht.

Offline Hans013

• PD2HSB
  • Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2015, 13:02:38 »
De jongens hier in Tilburg bij de buurtpreventie gebruiken deze. Zij zijn er wel tevreden over wat ik heb begrepen.
De wijk waar ze lopen is ongeveer een kilometer, en daar kunnen ze gewoon met elkaar werken.

Offline 19rf370

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2015, 14:38:10 »
Ik heb zelf de uv-5r en die moet ik zeggen doet het prima . Ook de afstand van de porto doet het goed en met een andere antenne kan hij dik 10 km door de lucht komen  . Moet wel zeggen dat ik dan boven in mijn woning ben . Maar gewoon op de grond doet hij het ook prima
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline rdebrock

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2015, 15:27:13 »
Zou vast wel wat verschil tussen en bf-f8+ en een uv-5r zitten.
Ik ontving gister de hele avond het ziekenhuis en die zit wel op 5km loop afstand ik hoor ze echt perfect alsof ik met ze aan het bellen ben.
Dan even een dom vraagje daarover.. is het strafbaar om dan op het zelfde kanaal te praten of tegen hun te praten?

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2015, 15:31:07 »
Als ze NIET op een vergunningsvrije frequentie zitten, wat zeer waarschijnlijk is, is het strafbaar.

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2015, 15:38:27 »
Zou vast wel wat verschil tussen en bf-f8+ en een uv-5r zitten.
Ik ontving gister de hele avond het ziekenhuis en die zit wel op 5km loop afstand ik hoor ze echt perfect alsof ik met ze aan het bellen ben.
Dan even een dom vraagje daarover.. is het strafbaar om dan op het zelfde kanaal te praten of tegen hun te praten?

Hallo Robbert,

Het is geen dom vraagje hoor.

Voor elk gebruik is een licentie/machtiging nodig.

Waarom zouden anders bedrijven betalen om op een bepaalde frequentie te mogen communiceren?

Uitzondering type (goed) gekeurde PMR446 portofoons en dan uitsluitend gebruikt op die kanalen en niet daar buiten.

Groeten,

Rob

hamsatman

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2015, 16:44:53 »
Als ze NIET op een vergunningsvrije frequentie zitten, wat zeer waarschijnlijk is, is het strafbaar.

Op een evrgunningsvrije frequentie is het net zo strafbaar, want je mag alleen type goedgekeurde apparatuur gebruiken,
en daar voldoen deze apparaten niet aan.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2015, 17:21:46 »
Die bamiporto's zijn dan ook eigenlijk bedoeld voor zendamateurs, die op hun eigen banden dit soort apparatuur mogen gebruiken. Daarbuiten is het namelijk voor gebruikers veel te makkelijk om (onbedoeld) op andere frequenties te zenden dan waar ze een vergunning voor hebben.

Maar ja, verhandelen/verkopen/kopen mag gewoon, gebruiken alleen bijna niet.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline rdebrock

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2015, 17:24:18 »
Thanks voor jullie reacties!
Edit: Antwoord gehad in Inbox.

Offline ACE

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2015, 17:29:52 »

Op een evrgunningsvrije frequentie is het net zo strafbaar, want je mag alleen type goedgekeurde apparatuur gebruiken,

Ik liet in mijn reactie het apparaat waar de TS het over had even buiten beschouwing en antwoorde puur op de vraag

"Ik ontving gister de hele avond het ziekenhuis en die zit wel op 5km loop afstand ik hoor ze echt perfect alsof ik met ze aan het bellen ben.
Dan even een dom vraagje daarover.. is het strafbaar om dan op het zelfde kanaal te praten of tegen hun te praten?"

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2015, 19:44:55 »

Jouw alter ego heeft daar wel een mooi artikel over geschreven, Pasq  ;)

Offline 19rf370

• Gevorderd Lid
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2015, 20:03:41 »
Maar stel je voor je kent een bedrijf die een frequentie bezit en je hebt toestemming van hun dat je van hun frequentie gebruik mag maken.  Is het dan strafbaar of niet
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2015, 21:04:23 »
Je krijgt 3 frequenties voor een bepaald aantal apparaten in een bepaalde gemeente voor een bepaald doel.
Antennehoogte, vermogen wordt ook gespecificeerd.

Jij kunt dus nooit dezelfde freq. toegewezen krijgen.
Wanneer je bewust overlast maakt, kan de tegenpartij AT inschakelen.