Beste mensen,
Mezelf even voorstellen... Toch alweer een jaartje of 30 (ben nagenoeg 49) ben ik met scanners en ontvangers in de weer geweest. Dat begon al heel vroeg met radio's die, naast een prachtig riedeltje toontjes, ook de lokale politie kon laten horen, ik praat dan over Eindhoven mijn geboorteplaats. Daarna een kristalscannertje met zelfs een aparte antenne achter aan het ouderlijk huis. Nog weer wat later met een 'luchtvaart radio' naar wat toen nog Welschap heette om pal bij een radar-reflector de NF-5's en F27 over je hoofd te zien komen. Het leukste was dan natuurlijk wat ik maar een 'talk-down' noem. Een NF-5 of F-104 die naar beneden gepraat werd, en dat wij dat dan konden horen! Later kwamen nog een aantal andere scanners zoals een Yupiteru MVT-7100 en een UBX870 geloof ik, in elk geval met een TrunkTracker. Via een aantal bekendere namen op dit forum zoals Johan, Peter, Leen, David en Rene (ik vergeet er zeker een aantal) was toen de hoofdmoot het Smartnet netwerk waar de politie in Brabant Zuid-Oost toen mee werkte. Meer en meer keek ik naar het netwerk dan dat ik er naar luisterde! Mooie techniek die plaats heeft gemaakt voor het C2000 netwerk waarmee er een eind aan een tijdperk kwam. De luchtvaart kwam toen weer mee op de voorgrond te staan en tot op de dag van vandaag ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik iets dergelijks moet aanpakken maar dat is de charme ook een beetje. Zo heb ik een virtuele radarfeed voor ATCBox (met een SBS-1) vanuit mijn huidige woonplaats Helmond gehost die ik helaas moest staken ivm scheiding en daarna verhuizing etc. etc. Die spullen heb ik natuurlijk nog wel en de wens is nog steeds om dat weer op te zetten maar daar zit nog een hoop gedoe aan vast want dat is zo simpel nog niet.
Lang werkzaam geweest in de IT maar inmiddels afgekeurd, helaas.
Naast de scanners, vliegtuigen (en ATC) en computers houd ik erg van motorrijden. Voel me dan ook echt een biker en kies liever twee wielen dan vier als het even kan. Een lekkere, comfortabele Goldwing 1500 en een even zware custom uitvoering ervan, een F6C die in Amerika onder de naam Valkyrie op de markt kwam. In Europa is deze motor enkel in Duitsland uitgebracht en daar ligt de kreet Valkyrie te gevoelig voor de mensen van Honda, vandaar alleen F6C. Verder zal ik daar niet te veel over uitwijden, daar zijn andere fora voor

Zo, ik hoop hiermee voldoende mezelf te hebben voorgesteld en verheug me op het volgen van de draadjes hier! Nu moet ik eerst mijn oude vertrouwde Apollo maar weer eens aan het werk gaan zetten!
John