Auteur Topic: frequentiedatabase SDR# (airspy / rtl dongel)  (gelezen 4167 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
frequentiedatabase SDR# (airspy / rtl dongel)
« Gepost op: 23 december 2014, 19:12:35 »
Ik heb een vraagje; ik zou graag een database willen importeren in sdr# maar ben daar niet zo heel handig mee; heb al even zitten kijken op het www maar kan niet echt vinden hoe ik die op een goede manier kan vullen met gegevens van de frequentie database of vanuit elsinga's lijst; intikken kan natuurlijk altijd, maar het zou mooi zijn als ik de standaard dingen aangevuld met de landelijke frequenties ed ergens kan downloaden.
Ben vast niet de enige??
(Nu nog even met een standaard rtl-dongeltje, maar de airspy zou nog voor het eind van het jaar verzonden moeten worden..)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Jarod

• Gevorderd Lid
Re: frequentiedatabase SDR# (airspy / rtl dongel)
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2014, 00:16:24 »
http://x264.nl/dump/frequencies.xml

Dit is mijn lijst, maar wel alles in 1 groep.
Als je zelf al meerdere groepen hebt kun je de xml bestanden makkelijk samenvoegen.

EERST BACKUPS MAKEN!

Alle
<MemoryEntry>
..
</MemoryEntry>
frequenties tussen <ArrayOfMemoryEntry ...</ArrayOfMemoryEntry> zettten.
1x sdrsharp starten, die voegt ze dan samen en zet ze op volgorde.

Het is erg lastig, vooral lokale, frequenties in een SDR# frequencies.xml lijst te zetten.
Als er bepaalde websites of lijsten wel een .xml voor sdr# willen maken zou dat eventueel kunnen en dan kan er samengewerkt worden met de frequency manager plugin maker van sdr#.
Dan zal er een import (.pdf) of export (website) functie gemaakt moeten worden en deze moet dan kunnen worden ingelezen door de plugin.
Uiteraard met eigen groepnaam, zodat je eigen frequenties ook bewaard blijven.

De limitatie hier is alleen tijd en de kunde om te programmeren.

Toevoeging:
Ik ga de maker van de plugin vragen of het mogelijk is http://www.pc5e.nl/downloads/scanner/Frequenties%20Nederland%20totaal%20(PDF).pdf te importeren
En dan op de frequentie CTCSS/DCS detectie te doen en dan (net als RDS) weer te geven wie er aan het praten is.

En misschien kunnen we dan 1 wereldwijd .pdf formaat opstellen, zodat iedereen frequenties kan delen.