Omdat mijn antenne niet in de buurt van de PC staat, heb ik een (inmiddels antieke) Raspberry Pi Model B+ met daaraan een RTL SDR bij de antenne hangen. Op de Pi draait rtl_tcp. Ik kan dan via (bedraad) netwerk met de Pi verbinding maken, en sdrsharp zonder problemen op 2MHz instellen. Naar mijn idee is jouw aanname mbt bandbreedte dus niet juist.
Telive bestaat uit een aantal stukjes, het eerste stuk is het proces dat uit 1 iq-stream een aantal kanalen kan trekken en doorstuurt als fifo's naar de decoding processen. Ken je het GRC project en de gegenereerde python code die gnuradio aanstuurt? Het draait niet soepel op een Pi3 als je meer dan 1MHz pakt en daar kleine stukjes uit pikt. Ik heb wat handmatige aanpassingen gedaan dat je een ongelimiteerd aantal kanalen kunt decoderen en automatisch meerdere fifo's maakt en dingen als center frequentie automatisch worden gekozen.
Het probleem is ook niet zo zeer de USB 2.0 verbinding in dit geval - het lukt me met gqrx op de pc en rtl_tcp ook om tot 2.8MHz te gaan, zonder buffer overflows - maar op het moment dat ik xlating_fir_filter_ccc en fractional_resampler er achter zet, dan gaat de load door het dak. Voor mij is het niet realistisch om ruwe iq streams door te sturen en remote te gaan ontleden, dus dat Pi's moeten iets zelf doen.