Auteur Topic: UBC75XLT hulp nodig (scannen frequenties etc)  (gelezen 16862 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
UBC75XLT hulp nodig (scannen frequenties etc)
« Gepost op: 7 november 2014, 15:57:23 »
Hallo ik heb sinds vandaag mijn eerste scanner binnengekregen de ubc75xlt ik woon in friesland zwaagwesteinde 25-30 km van vliegbasis leeuwarden volgens de electronica winkel zou deze met gemak standaard antenne 70 km ontvangst hebben maar ik krijg geen elk kanaal ontvangst heeft iemand freqeunties die ik makkelijk zou ontvangen of tips wat ik nog zou moeten kopen om mijn ontvangst bereik te vergroten kwa antenne liefst mobiel en basis voor onder de 100€ ofzo en mogelijk of dat iemand ook nog gratis software weet voor remote control en programmeren

M.V.G

Dimitry

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
Re: UBC75XLT hulp nodig (scannen frequenties etc)
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2014, 16:21:13 »
Hallo ik heb sinds vandaag mijn eerste scanner binnengekregen de ubc75xlt ik woon in friesland zwaagwesteinde 25-30 km van vliegbasis leeuwarden volgens de electronica winkel zou deze met gemak standaard antenne 70 km ontvangst hebben maar ik krijg geen elk kanaal ontvangst heeft iemand freqeunties die ik makkelijk zou ontvangen of tips wat ik nog zou moeten kopen om mijn ontvangst bereik te vergroten kwa antenne liefst mobiel en basis voor onder de 100€ ofzo en mogelijk of dat iemand ook nog gratis software weet voor remote control en programmeren

M.V.G

Dimitry

Hallo Dimitry,

Gefeliciteerd met je eerste scanner.
Begin eens met Zendamateurfrequenties 144-146 MHz en 430-440 MHz in stapjes van 12.5 kHz.
Militaire luchtvaart moet je geduld voor hebben want zo vaak vliegen die niet.
Ga eens naar www.frequentiedatabase.tk en zoek daar naar lokale frequenties.
Wanneer jij daar Zwaagwesteinde intypt komt Taxi Eekema naar voren, maar doe hetzelfde met Friesland en er
komt een hele lijst van frequenties.

Succes.

Rob

PD1EU

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2014, 16:41:54 »
Ik neem aan dat de Scan 125 Control software ook toepasbaar is voor een UBC75XLT.
Probeer het eens en laat ons weten of het functioneert.

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2014, 17:01:30 »
PE9PE Rob ik heb die freqeuntie geprobeerd en hoor echt helemaal niks ik probeer hem vanavond even uit in leeuwarden met close call aan en PD1EU bedankt ik zal even kijken of die software ook werkt

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2014, 17:07:13 »
PD1EU ik krijg error meldingen met deze software hoe los ik dit op?

error melding 1 : Er is een time-out opgetreden voor de bewerking.- COM Port COM3 Read Error
error melding 2 : Command sent was [ STS ] but response was [ !There was no response received! ]
error melding 3 : RC103>Command sent was [ STS ] but response was [ !There was no response received! ]

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2014, 17:14:43 »
PE9PE Rob ik heb die freqeuntie geprobeerd en hoor echt helemaal niks ik probeer hem vanavond even uit in leeuwarden met close call aan en PD1EU bedankt ik zal even kijken of die software ook werkt

Dimitry voor scannerluisteren heb je veel geduld nodig  ;D

PD1EU

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2014, 17:27:55 »
PD1EU ik krijg error meldingen met deze software hoe los ik dit op?

Ik ben bijna dagelijks mantelzorger voor moederlief die in een verzorgingsappartement woont. Ik kom er later op terug. :)

Offline JanHartgers

• Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2014, 20:08:02 »
toets maar 430.275 in dat is de repeater van de zendamateurs op 70 cm , daar hoor je wel wat, of spraak anders meld de repeater zich wel met morse tonen.
En de beschrijving is goed lezen,ik kan je wel een bestand sturen maar dan moet je wel software hebben voor de computer.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2014, 21:37:04 »
bedankt PD1EU mooi dat iedereen me hier gelijk bij helpt dat waardeer ik echt en jan hartgers de repeater werk  super reageert nu met morse tonen ik hoop dat iemand straks nog wat meer freqeunties voor me heeft om luchtvaart te luisteren

PD1EU

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2014, 22:21:15 »
Welk besturingssysteem gebruik je ?

Kan iemand de driver van de UBC75XLT hier uploaden (ik weet niet of de UBC125XLT driver hetzelfde is) ?

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2014, 22:28:43 »
PD1EU ik gebruik deze drivers van de bc75xlt die werken ook voor de ubc75xlt alleen de bc is gewoon een us model en ubc eu model dit is de link waar ook de programmeer software staat en drivers programmeer software werk alleen niet jammer genoeg en ik heb arc75 niet http://info.uniden.com/UnidenMan4/ bestand kan ik niet uploaden die is te groot maar als je naar die pagina gaat en klikt op CP210x_VCP_Windows.zip onder usb drivers heb je ze

PD1EU

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2014, 22:36:56 »
Lees dit topic eens, wellicht kom je dan verder.

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2014, 22:40:14 »
Daar kom ik niet echt verder mee heb het topic gezien maar kan er niets in vinden

PD1EU

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2014, 22:43:51 »
Heb je de scanner in apparaatbeheer gevonden ?

Offline dimitry00

• ICT (IT)
  • Beginnend Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 7 november 2014, 22:45:58 »
Ja hij staat er in Silicon Labs cp210x usb to uart bridge (com4)