Auteur Topic: Baofeng 888s VOX functie  (gelezen 14513 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline thejordy

• Nieuw Lid
  • *
Baofeng 888s VOX functie
« Gepost op: 14 oktober 2014, 00:21:50 »
Allen,

Ik wil graag de Baofeng 888s gaan gebruiken met VOX functie.
Inmiddels weet ik hoe ik de VOX functie aankrijg, maar in hoeverre is deze functie aan te raden?
Ik ga de baofeng voornamelijk gebruiken tijdens voetbal wedstrijden (scheidsrechter)
Werkt de vox functie goed, en ook in combinatie met een set beveiliging oortjes?

Alvast bedankt

Alle reacties over dat ze illegaal zijn mogen weggelaten worden, doe het op eigen risico en ben ervan op de hoogte!

PD1EU

• Gast
Re: Baofeng 888s VOX functie
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2014, 01:18:14 »
Waarom maak je geen gebruik van PMR446, het is een "in zicht" verbinding. Het bestuur van de vereniging zal daar misschien in mee kunnen gaan.

Offline thejordy

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2014, 09:12:56 »
Waarom maak je geen gebruik van PMR446, het is een "in zicht" verbinding. Het bestuur van de vereniging zal daar misschien in mee kunnen gaan.

Deze wouden ze graag gebruiken.

Maar werkt de VOX functie naar behoren op de baofeng. En ook met een beveiligings oortje?

Offline thejordy

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2014, 09:30:11 »

Is het daarnaast mogelijk om met meerdere personen tegelijk te communiceren met de baofeng 888s?
Of moet je hem daar eerst voor programeren?

Offline ET

• Top Lid
  • Schiedam
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2014, 09:44:29 »
Citaat
Is het daarnaast mogelijk om met meerdere personen tegelijk te communiceren met de baofeng 888s?

Als je alle porto's op hetzelfde kanaal zet kan je met elkaar communiceren.
Alleen wat versta jij onder tegelijk. Allemaal op hetzelfde moment op hetzelfde kanaal gaan babbelen wordt een puinhoop, maar dat doe je normal ook niet. Je luistert eerst wat de ander te vertellen heeft en dan geef je antwoord.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / DM3600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

PD1EU

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2014, 11:28:10 »
Hoe staat de KNVB in deze vorm van communicatie. Ik kan me voorstellen dat een scheidsrechter een voorbeeldfunctie heeft en zich aan regels moet houden.
Ik verneem ook graag hoe andere sportverenigingen omgaan met soortgelijke vormen van communicatie.

Offline thejordy

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2014, 13:37:09 »
Citaat

Als je alle porto's op hetzelfde kanaal zet kan je met elkaar communiceren.
Alleen wat versta jij onder tegelijk. Allemaal op hetzelfde moment op hetzelfde kanaal gaan babbelen wordt een puinhoop, maar dat doe je normal ook niet. Je luistert eerst wat de ander te vertellen heeft en dan geef je antwoord.

Elmar

Snap ik. Maar niet dat als persoon 1 praat, en persoon 2 wil praten terwijl persoon 1 nog zend, dat persoon 2 niks kan zeggen zegmaar :P
Beetje lastig uit te leggen

Hoe staat de KNVB in deze vorm van communicatie. Ik kan me voorstellen dat een scheidsrechter een voorbeeldfunctie heeft en zich aan regels moet houden.
Ik verneem ook graag hoe andere sportverenigingen omgaan met soortgelijke vormen van communicatie.

Officieele wedstrijden mag ik/we ze nog niet gebruiken.
Daarom gebruiken we ze ook zo nu en dan, alleen bij oefenwedstrijden

Maar mijn voornaamste vraag;
Werkt de VOX functie goed, en ook in combinatie met oortjes?

Offline ET

• Top Lid
  • Schiedam
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2014, 14:00:03 »
VOX kan ik je weinig over vertellen.
Maar als iemand zijn spreeksleutel ingedrukt houdt (misschien per ongeluk) dan kunnen de andere alleen naar hem luisteren en niet meer tegen hem praten. Zolang je de porto laat zenden (of dat nu via VOX of gewoon via de PTT is) ontvangt deze niet meer en hoor je de andere dus niet. Iedereen om de beurt dus.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / DM3600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline happysat

• Opruimer
  • Beginnend Lid
  • **
    • Weather Satellite LRPT Images from Meteor-M N2
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2014, 15:02:57 »
Maar mijn voornaamste vraag;
Werkt de VOX functie goed, en ook in combinatie met oortjes?

Op de B5 hangt hij 4 a 5 seconden met vox aan als er een kort bericht word gegeven,
of dat bij jou ook zo is geen idee, even proberen.

Oortjes zijn geen probleem.
Placet recentes

Offline thejordy

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2014, 16:30:19 »
VOX kan ik je weinig over vertellen.
Maar als iemand zijn spreeksleutel ingedrukt houdt (misschien per ongeluk) dan kunnen de andere alleen naar hem luisteren en niet meer tegen hem praten. Zolang je de porto laat zenden (of dat nu via VOX of gewoon via de PTT is) ontvangt deze niet meer en hoor je de andere dus niet. Iedereen om de beurt dus.

Elmar

Dan zal het de PTT maar worden!
Vox is denk ik niet echt een groot succes gezien mijn doeleinde

Offline gjbzmr

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2014, 18:32:11 »
Er bestaan setjes met oortjes en een spreeksleutel en microfoon die je hand kan houden middels bevestiging aan je vinger.  Dan kan je zenden en spreken wanneer je dat zelf wilt. Het is vrij lastig on goede controle daarop te hebben met de vox functie.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850 - 3x Informer pro P2000 pagers

hamsatman

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2014, 06:59:59 »
Ik ben benieuwd waarom de keuze is gevallen op deze portofoons.
Op een voetbalveld voldoen PMR portofoons net zo goed,
en deze zijn legaal in tegenstelling tot de Boageng.

PD1EU

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2014, 14:58:59 »
Legaal of illegaal is totaal geen overweging meer, het is goedkoop en dat is de enige leidraad, gaat iets kapot dan koopt men een nieuwe.
De verantwoordelijkheid om zonder vergunning te werken ligt bij de gebruiker, in dit geval een voetbalvereniging.

Eigenlijk is het heel simpel, ik besteed er geen aandacht meer aan, vrijheid van aanschaf, hééééérlijk.

hamsatman

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2014, 15:08:04 »
Ik wil geen discussie starten over legaal/illegaal.
PMR porto's koop je bij een aanbieding per paar nog goedkoper dan een Baofeng porto,
dus dat hoeft de reden niet te zijn.

Offline 19rf370

• Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 15 oktober 2014, 15:09:09 »
Legaal of illegaal is totaal geen overweging meer, het is goedkoop en dat is de enige leidraad, gaat iets kapot dan koopt men een nieuwe.
De verantwoordelijkheid om zonder vergunning te werken ligt bij de gebruiker, in dit geval een voetbalvereniging.

Eigenlijk is het heel simpel, ik besteed er geen aandacht meer aan, vrijheid van aanschaf, hééééérlijk.

waarom zit je altijd te zeuren over wat wel of wat niet mag . omdat jij misschien een licentie hebt hoef je niet voor politie te spelen iedereen op de regeltjes te wijzen
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270