Auteur Topic: Hoe het allemaal begon  (gelezen 14188 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Able Archer83

• Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: Hoe het allemaal begon
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2015, 23:59:02 »
Mooie berichten

In de jaren 90 was toch het tijdperk dat er veel te horen was, ik weet nog goed dat ik als klein ventje stond te kijken naar de grote formaties van helikopters die naar Vliegbasis Valkenburg vlogen voor operatie desert shield het was of ik naar een stukje uit film Apocalyps now mee maakte. Ik was totaal niet bekend met het luchtvaart gebeuren in deze dagen dat kwam ook wat later voor me zo rond 1992, op me eerste vliegshow op Valkenburg en met het krantje Via Via een scannertje kon kopen.

Net zo als vele heb ik bijzondere communicatie meer kunnen luisteren, zoals vechtpartijen in de sprinter tot aan grote branden en ongevallen. Scheveningen radio schepen die met het thuisfront vanaf zee contact zochten, voor mij waren het mooie dagen dat ik dit allemaal nog heb kunnen horen.

Kort fragment van Scheveningen radio "PCH"

En persoonlijk vind ik het toch allemaal ontzettend hard gegaan dat digitale wereldje :( :(

De scanners die ik door de jaren heen heb gehad zijn

Handic 007 met radiotje
Scooper Galaxie
Wx 210 Uniden bearcat
Uniden bearcat 120 XLT
MVT 3300
MVT 7100
AOR 8000
Alinco Dj X3

Offline 19rf370

• Gevorderd Lid
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2015, 13:16:33 »
Bij mij is het begonnen met een kristal scanner de handic 006 en daarna heb ik een commtel 103 handscanner gekocht . En na lange tijd omdat ik dacht dat er niet meer mee te ontvangen was heb ik een handic 0080 gekocht en nu zins kort ben ik in het bezit van een uniden ubc125xlt
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2015, 21:22:49 »
Ik ben begonnen met een Jomaco JO210, 10 kanalen portable kristalscanner, destijds gekocht van mijn éérste salaris, eerste werkgever.
Het was in januari 1980 en wel bij Autorama te Groningen.
Daarna de Atron Compu-3000, mooi ding, veel scannerlijsten vol geschreven en heel veel luisterplezier mee gehad.
Beide scanners zijn toen later naar een goeie maat gegaan.
Daarna nog wat portable scanners van Realistic, Regency 4/6 kan. en sommige merken/typen kan ik me zo niet meer herinneren.

Momenteel heb ik nog steeds scanners: Uniden Bearcat 9000XL, Realistic Pro-2006, AOR 8000 (alleen voor HF).

@ Peter : zo één heb ik ook nog gehad, scansnelheid is instelbaar.