Auteur Topic: AOR AR-DV1 (met nieuwe Digital Voice ontvanger)  (gelezen 60184 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid

Offline Mark Schutte

• Top Lid
Re: AOR AR-DV1 (met nieuwe Digital Voice ontvanger)
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2014, 09:47:02 »
Het was even zoeken naar de digitale modes die deze ontvanger aan boord heeft, maar het lijkt erop dat dit de eerste all-mode ontvanger gaat worden, incl. DMR, Nexedge en dPMR. Zal ongetwijfeld wel een leuk prijskaartje aan gaan hangen  ::)

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2014, 11:04:45 »
Van deze nieuwe AOR ontvanger is een kort filmpje te zien op Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Mge3_6wmAZo&feature=youtu.be

Deze opname is gemaakt op de Ham Fair Tokyo 2014. Van de AOR stand is ook een Youtube filmpje beschikbaar van iets meer dan 2 minuten.
Hierop is de nieuw AOR ontvanger nog een keer te zien:

Bubo bubo

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2014, 11:52:54 »
Daar mijn chinees(?) niet zo heel erg goed is, ben ik toch even verder gaan kijken en kom ik deze afbeelding tegen:

Is voor mij iets beter leesbaar en ziet er veelbelovend uit!!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2014, 11:56:12 »
Ziet er erg veelbelovend uit inderdaad!

(nu de prijs nog afwachten, ik gok evenveel euro's als de hoogste frequentie in MHz...)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2014, 12:03:58 »
Mijn inschatting is dat hij nog wel eens 'iets' meer kan gaan kosten; op de gebruikte vocoders heeft AOR volgens mij geen rechten dus die zullen ze volledig moeten gaan betalen, zeker een pakketje van een 500,- euro; ik schat eerder iets in van een 2K... (bij introductie, later zal de prijs wel wat gaan zakken vermoed ik)
We wachten het af; eerst maar eens zien of en wanneer hij hier beschikbaar komt!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2014, 12:18:36 »
Mijn inschatting is dat hij nog wel eens 'iets' meer kan gaan kosten; op de gebruikte vocoders heeft AOR volgens mij geen rechten dus die zullen ze volledig moeten gaan betalen, zeker een pakketje van een 500,- euro; ik schat eerder iets in van een 2K... (bij introductie, later zal de prijs wel wat gaan zakken vermoed ik)
We wachten het af; eerst maar eens zien of en wanneer hij hier beschikbaar komt!

Beter duur dan niet te koop.  ;)

Offline bubo bubo

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2014, 15:45:40 »
Op volgende Youtube link is een ander filmpje te zien over de nieuwe AOR AR-DV1 ontvanger.
Een medewerker van AOR geeft in het Japans informatie over de ontvanger. In het filmpje kun je enigzins de grootte inschatte tussen een AOR 5000 en de nieuwe AOR AR-DV1

Bubo bubo

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2014, 19:20:11 »
Mijn inschatting is dat hij nog wel eens 'iets' meer kan gaan kosten; op de gebruikte vocoders heeft AOR volgens mij geen rechten dus die zullen ze volledig moeten gaan betalen, zeker een pakketje van een 500,- euro; ik schat eerder iets in van een 2K... (bij introductie, later zal de prijs wel wat gaan zakken vermoed ik.

Een AMBE2 chip kost (inclusief de rechten voor de vocoder) maar een paar euro, zeker geen 2K... En dat je die heel veel gebruikt is niet van belang. ;)
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:07:56 »
Hallo,

Wat een mooie digi Scanner zeg.

Ik ga morgen gelijk aan mijn baas loonsverhoging vragen, en ga vragen of ik 80uur per week mag komen werken.
Ook ga ik vragen of ik mijn krantenwijk, kan gaan uitbreiden tot half Nederland.
Dan kan ik over 5 jaar misschien die nieuwe AOR Digi scanner ook gaan aanschaffen,

Groet van Roberto

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:28:10 »
Beter duur dan niet te koop. hahahaha hij is goed  ;)

Vind dit een prachtig antwoord van AOR op de opkomst van digitale modes. Natuurlijk is er middels software al het een en ander te decoderen, maar een stand alone ontvanger met deze mogelijkheden heeft mijn persoonlijke voorkeur.

In het verlengde hiervan zou het mooi zijn als je de firmware met eventuele nieuwe modes kunt updaten.

Ben benieuwd welke merken volgen, Uniden ?

Met vriendelijke groet,
Peter

hamsatman

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2014, 21:23:08 »
Het is inderdaad mooi dat er ontvangers  op de markt komen die digitale modes kunnen ontvangen.
Het zou eigenlijk ook niet uit mogen blijven, anders dan dat de fabrikanten patent hebben op hun systeem..
Ik vraag mij alleen af of die scanner ook daadwerkelijk kan scannen, zoals we dat van analoog gewend zijn,
of dat je het ding op een frequentie zet, en alleen die communicatie kunt ontvangen...
En als dat ding zou kunnen scannen... Wat zou de scansnelheid dan wel niet mogen zijn???
In ieder geval iets om in de gaten te houden...

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2014, 06:39:45 »
50x 40 geheugenkanalen begint er op te lijken, maar inderdaad.... of de scansnelheid een beetje netjes is en of je de digitale kanalen ook echt kunt scannen, dat is de vraag.

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2014, 09:43:34 »

Offline gerrit63

• Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2014, 10:29:52 »
50x 40 geheugenkanalen begint er op te lijken, maar inderdaad.... of de scansnelheid een beetje netjes is en of je de digitale kanalen ook echt kunt scannen, dat is de vraag.

in mijn digi porto kan ik de kanalen gewoon scanner , dus dat zal geen probleem zijn .