Ik heb puur als hardware digitaal ontvanger gekocht, zonder gesjouw met computers.
Tetra kan je vergeten, gaat AOR niet doen. Reden daarvan, dat hardware niet geschikt zou zijn.... zo schrijft aor en is een gemiste kans.
Er zit soort raspberry achtig moederboard op de print met eigen processor en waarom het niet kan, daarop krijg ik geen een duidelijk antwoordt. Ondanks dat ik daarop heel veel heb doorgevraagd blijft AOR vaag. Het hele apparaat wordt bestuurd vanuit software en volgens mij is kwestie van de juiste FW laden..... en klaar is klara. En toch is het geen SDR ontvanger zoals in de advertentie wordt gemeld.
Hoezo niet ?
Ik kan hem niet aanspraken of uitlezen, maar wat wel kan is o.a. zijn de ouwe AOR HEX commandos gebruiken. Maar ik kom niet bij de processor zelf.
Persoonlijk vind de display, voor mijn ogen, onleesbaar is ook reden dat ik hem alweer kwijt wil want ken niet goed zien welke freq en wat er in de display staat.
Nieuwe FW kan je ook de kleurcode uitlezen en instellen.
Voor HF en analog heb ik andere dingen.
Maar waar luister jij naar op digitaal ?
Want ik hoor hier geen ene malle m..... wat interessant is om te beluisteren behalve heel veel tetra