Auteur Topic: AOR AR-DV1 (met nieuwe Digital Voice ontvanger)  (gelezen 60133 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: AOR AR-DV1 (met nieuwe Digital Voice ontvanger)
« Reactie #60 Gepost op: 22 december 2015, 21:02:21 »
Vanwege onleesbare reactie toegevoegd aan negeerlijst  :(

opabert

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 25 december 2015, 12:04:28 »
Ik heb puur als hardware digitaal ontvanger gekocht, zonder gesjouw met computers.
Tetra kan je vergeten, gaat AOR niet doen. Reden daarvan, dat hardware niet geschikt zou zijn.... zo schrijft aor  en is een gemiste kans.
Er zit soort raspberry achtig moederboard op de print met eigen processor en waarom het niet kan,  daarop krijg ik geen een duidelijk antwoordt. Ondanks dat ik daarop heel veel heb doorgevraagd blijft AOR vaag.  Het hele apparaat wordt bestuurd vanuit software en volgens mij is kwestie van de juiste FW laden..... en klaar is klara. En toch is het geen SDR ontvanger zoals in de advertentie wordt gemeld.
Hoezo niet ?
Ik kan hem niet aanspraken of uitlezen, maar wat wel kan is o.a. zijn de ouwe AOR HEX commandos gebruiken. Maar ik kom niet bij de processor zelf.

Persoonlijk vind de display, voor mijn ogen, onleesbaar is ook reden dat ik hem alweer kwijt wil want ken niet goed zien welke freq en wat er in de display staat.
Nieuwe FW kan je ook de kleurcode uitlezen en instellen.
Voor HF en analog heb ik andere dingen.

Maar waar luister jij naar op digitaal ?
Want ik hoor hier geen ene malle m..... wat interessant is om te beluisteren behalve heel veel tetra :)

Offline ET

• Top Lid
  • Schiedam
« Reactie #62 Gepost op: 25 december 2015, 13:48:57 »
Ik denk dat de afzet markt voor scanners met tetra mogelijkheid gewoon te klein is. Tetra wordt voornamelijk hier in Europa gebruikt en die markt is niet groot genoeg om de ontwikkelkosten voor zoiets terug te verdienen. Zeker gezien veel hulpdiensten gebruik maken encrypted tetra. Hier zal zeker geen commerciële oplossing voor komen omdat niemand zijn vingers zal willen branden aan decryptie van de signalelen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / DM3600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Luister Amateur

• Monteur
  • Gevorderd Lid
  • 73
« Reactie #63 Gepost op: 25 december 2015, 13:59:19 »
nou het display s goed leesbaar daar hebben ze leesbrillen voor uit gevonden Hi . ik kan hem zelfs zonder leesbril nog aardig goed lezen
wat ik beluister digitaal is DMR repeaters maar ook bedrijven onder ander bewaking en tennet en catering van het Gelredome . verder heb ik nog niet kunnen ontvangen .
maar ik ga van de week weer verder zoeken naar DMR frequenties . ja dat tetra er niet op zit is jammer maar wie weet in de toekomst wel . je kan de ontvanger wel aan een computer hangen en met de software programmeren alleen heb ik nu de trial versie er opstaan . ik ga na de vakantie even kijken of ik de volledige software kan kopen het is wel te bestellen maar daar moet je een creditcard voor hebben en die heb ik niet . verder is het een leuke ontvanger en natuurlijk heeft hij ook wat minpunten  . maar dat zal in de toekomst wel beter worden denk ik alles wat nieuw is heeft in het begin wat foutjes hebben de grote merken als Yeasu daar ook last van . en daarom ook die updates

Offline pe2cvf

• Gevorderd Lid
« Reactie #64 Gepost op: 25 december 2015, 15:03:12 »
Dmr Repeater pi1anh en Dstar pi1nym moet je zeker kunnen ontvangen.
Gr Roel

opabert

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 25 december 2015, 17:08:01 »
Niet elke oog afwijking kan je oplossen met een brilletje  :-\
Ben dan een ouwe zak maar ik luister/zend meer dan 45 jaar ;)
Paar oudere rakkers hier, Edwin Ellendeling en Rene v Zon,  die kennen mij van ruim 25 jaar geleden onder ander pseudoniem.

Dat tetra komt niet in deze ontvanger,  nu niet en ook niet in de toekomst (zie mijn vorige verhaal ).
Als ik überhaupt in dat moederboard had  kunnen komen, dan kon de software worden geschreven, maar dat gaat ook niet  want het interne ROM geheugen is te klein :) Voor zover ik nu kan zien,  kan er ook geen RAM of SD of SSD bij gezet worden.
Met deze ontvanger ga ik niet naar dat slappe gewouwel van zendamateurs luisteren, daar heb ik andere spullen voor.

De Software,
heb hier de eerste BETA en ook de registreerde versie en vind het op dit moment  de 49,00 niet waard en t.o.v de demo of freeware krijg je nog geen extra functionaliteit voor terug.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #66 Gepost op: 25 december 2015, 17:49:17 »
Laat de DV1 wel van een DMR signaal op een willekeurige frequentie de TS, TG en ID's zien? Als dat zo is lijkt het me een leuk ding voor DMR ontvangst.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

opabert

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 25 december 2015, 18:15:03 »
Vanaf fabriek niet  maar de 2 laatste FW updates wel en laatste FW ook de kleurcode.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #68 Gepost op: 26 december 2015, 08:25:33 »
Kijk, beter! Nu eerst even wachten tot ikzelf weer helemaal alleen budgetverantwoordelijk ben en dan maar eens kopen. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

opabert

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 26 december 2015, 13:04:16 »
Het is een geel kleurig klein matrix display 4x 5 cm en  de tekst opbouw is met van die kleine puntjes  en streepjes dan krijg je kleine en dunne cijfers en letters,  daardoor is de informatie lastig te lezen  zoals de freq steps + datum wordt weergegeven maar ik kan dit niet meer lezen.
Dan gebruiken ze ook nog zwarte vakjes met letters er in,  dat is nog slechter te lezen vooral als er veel informatie wordt getoond.
Dit is een gemiste kans en leuker had geweest een kleuren LCD display :)

Met de laatste FW update is de scan/search snelheid omhoog gegaan.

Offline FransM

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 26 december 2015, 15:14:14 »
Als je behalve het display tevreden bent zou ik de DV1 niet verkopen, maar wachten tot er software is die alle gegevens van het display uitleest en dan via de pc op de monitor toont. Op de website van Butel staat een screenprint van wat ik bedoel, werkt dat dan nog niet of is dat ook niet de oplossing voor jou?

opabert

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 27 december 2015, 11:17:39 »
Klopt Frans goede tip, daarom had ik de  BETA butel software ook geregistreerd voor 49,00 piek
Butel heeft in de definitieve versie,  de remote radio view er uit gehaald  daarom  heb ik ook niets meer aan die software en daar was ik behoorlijk "teleurgesteld" over.
( op zijn zachts gezegd )
En in de BETA werkt de remote view met aantal  beperkte functies :)

Offline FransM

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #72 Gepost op: 27 december 2015, 18:55:15 »
Die teleurstelling begrijp ik, je verwacht natuurlijk niet dat in een definitieve versie minder functionaliteit zit dan in een beta. Er staat wel bij dat het “programming software” is, maar de afbeelding is misleidend. Dan maar hopen op een update waar de remote view weer in zit!

opabert

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 8 januari 2016, 00:32:38 »
Vandaag nieuwe firmware update  1512D

Offline Luister Amateur

• Monteur
  • Gevorderd Lid
  • 73
« Reactie #74 Gepost op: 10 januari 2016, 15:24:48 »
ja en die update heb ik gedaan echt super hij scant nu nog sneller en ook zijn de bugs die er in zaten er uitgehaald soms bleef hij spontaan hangen tijdens het scannen  ook dat is nu verholpen een ook heb ik het idee dat de ontvangst wat beter is geworden  
echt een super ontvanger