Auteur Topic: U beugels voor Procom CXL 2-2C  (gelezen 3882 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
U beugels voor Procom CXL 2-2C
« Gepost op: 23 augustus 2014, 21:45:34 »
Voor een Procom CXL 2-2C zoek ik 2 U beugels. Misschien dat iemand deze nog ergens heeft liggen of weet waar (soortgelijke) te koop zijn. Ik zat anders te denken aan U beugels die gebruikt worden voor uitlaten van auto's mits te diameter niet te groot is.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: U beugels voor Procom CXL 2-2C
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2014, 00:20:14 »
Die beugels zijn gewoon bij veel ijzerwarenbedrijven in alle soorten en maten te bestellen, dus dat hoeven niet perse antennebeugels te zijn. Wil je best eens helpen zoeken hoor. Ben zelf ooit geslaagd bij een bedrijf in Zoeterwoude-Rijndijk als ik mij niet vergis. Die beugels moesten dan niet volledig afgerond zijn maar in het midden moest er een 90 graden knik in zitten (meer een V beugel ipv U) om deze vervolgens aan een vierkante balk te kunnen bevestigen.

Offline Ernst

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2014, 08:04:48 »
TIP:  Johan, ik heb in het verleden div. keren zulke beugels moeten maken. Bij de ijzerhandel of een of andere bouw-/doe het zelf markten kocht ik dan een metertje draadeind en boog deze op maat in de bankschroef. Kost weinig en is makkelijk op maat te maken.
Suc6.
Ernst

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2014, 10:20:56 »
Heren allemaal bedankt maar het lijkt er op dat ik inmiddels ben geholpen.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2014, 10:42:45 »
TIP:  Johan, ik heb in het verleden div. keren zulke beugels moeten maken. Bij de ijzerhandel of een of andere bouw-/doe het zelf markten kocht ik dan een metertje draadeind en boog deze op maat in de bankschroef. Kost weinig en is makkelijk op maat te maken.

Persoonlijk vind ik dat dan niet mooi. Ik ben van mening dat een beugel geen draad moet hebben op een plek waar je dat niet nodig hebt (in de ronding, in dit geval. Ook kan dat natuurlijk snijden/beschadigen. Beetje muggenziften misschien, maar smaken verschillen :)