Auteur Topic: Quickkeys en systems in de UBC 3500 XLT  (gelezen 5154 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
Quickkeys en systems in de UBC 3500 XLT
« Gepost op: 8 juni 2014, 21:49:26 »
Hallo,

Ik heb over het onderwerp een vraag waarvan ik maar niet achter het antwoord kan komen.
Heb vandaag 37 Systems, 282 Groups, 6189 Channels in mijn scanner geprogrammeerd, alles met naam en toenaam.
Het probleem is dat als deze scant hij maar 26 systems "ziet".
Het system met de naam van bv "zendamateurs"ziet die niet en dat terwijl als ik alles met de draaiknop langs gaat deze en andere die hij niet ziet wel degelijk erin staan.
Heb de lijst gecheckt over de systems die hij niet ziet zeg maar, en daar staan wel degelijk frequenties en dergelijke in dus die moeten er zijn gegaan lijkt mij.
Toen ik 'm programmeerde heb ik eerst alles laten schonen door clear all systems door de software alvorens alles naar de scanner te zenden.
Wat doe ik verkeerd dat hij die niet kan zien klaarblijkelijk?
Wil iemand die hier goed vanaf weet hoe deze quickkeys en dergelijke werken mij eens uitleggen hoe dat nu precies zit aub?
In de engels talige handleiding die mij is toegezonden, daar kan ik het niet in vinden over dit probleem, ondanks dat ik met engels totaal geen probleem hebt.
Als die scant zie je de system namen voorbij komen en die andere waar ik over schreef hierboven dus niet en dat is nu het vreemde ervan.
Ook heb ik de scanner voor al dit alles gereset, dus fabrieks schoon zeg maar....
En hoe moet ik de twee regels met getallen in het display 'lezen'? Er staat SQ en GR, dat zegt mij wel iets  hoor maar hoe te gebruiken...
Ik nodig hierbij een ieder die hier meer over weet uit om een oplossing aan te dragen waarvoor ik iedereen hartelijk wil bedanken voor de te nemen moeite,

Groetjes, Bert
Groetjes, Bert

Uniden 3500 XLT, 9000 XLT

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
Re: Quickkeys en systems in de UBC 3500 XLT
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2014, 21:55:53 »
Gebruik je bcTool of de ARC3500 software?

Je kunt ieder system namelijk een Quickkey geven handmatig. Als je dat niet doet, kun je hem niet aan- of uitzetten.
Test

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2014, 22:11:32 »
Dat klopt, alle systems heb ik genummerd met quickkeys, eigenlijk automatisch laten doen dus 1 t/m 37.
Blijf het vreemd vinden tot nu toe maar zal er wel achter komen hoop ik. Ik heb BC tool gebruikt ondanks dat ik ook de originele heb hoor.
Hoe roep je dan bv een quickkey op met een 2 cijferig nummer?

Bert
Groetjes, Bert

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2014, 22:21:31 »
Met de ".no" toets links naast de nul
Test

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2014, 23:09:29 »
Sorry dat ik nu pas reageer, .no toets zeg je.
Oke, in de scan modus of in de hold modus want ik probeerde beide en hij zegt out of band.
Vreemd, ik toetste nummer 26 van system zendamateurs terwijl ik de .no toets bij beide pogingen ingedrukt hield en niet...toch bedankt voor je late reactie hoor.
Maar ook bv van brienenoord brug 161.6000 zegt die hetzelfde..... in system Rotterdam. Dat moet die toch aankunnen lijkt mij?

Bert
Groetjes, Bert

Offline Kevinho

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2014, 23:24:49 »
In de 'Scan' modus. Wat je nu zegt staat haaks op wat ik in m'n hoofd heb wat je wil bereiken.

Je wil een quickkey van 2 cijfers invullen toch? Dan druk je in de 'Scan Modus' op de punt (no) en gaat de S onderin knipperen...
Test

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2014, 00:00:32 »
Zou je iets duidelijker kunnen zijn aub? Ik bedoel dat doe ik, scanmodus, druk op .No, gaat knipperen en druk op een 2 cijferig nummer....
Dan gaat er zeg maar in de bovenste regel van system de 2 en de 6 uit. Ik zeg 2 en 6 als voorbeeld omdat dat dat system van de zendamateurs is maar even zo met een andere...
Daarmee zie ik ze nog steeds niet voorbij komen die andere waar ik eerder over schreef tijdens de scan functie  :-[ blijft een vreemd verhaal tot nu toe...
Groetjes, Bert

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2014, 09:53:32 »
1. Zet de 3500xlt in scanmode
2. druk 1x op de "." toets (niet ingedrukt houden dus)
3. druk de "2" in en daarna de "6"
Nu is system 26 "unlocked" en zal meelopen met de scancyclus
Om het weer uit te schakelen dezelfde handelingen volgen.
(dit geldt dus voor alle systems met een quickkey boven de 9)

Offline Gaspieper

• Gevorderd Lid
    • P2000
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2014, 11:22:58 »
Heb vandaag 37 Systems, 282 Groups, 6189 Channels in mijn scanner geprogrammeerd, alles met naam en toenaam.

Er kunnen toch maar 2500 Channels in?
Mogelijk zie je daarom de rest niet.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Tramscanner

• Beginnend Lid
  • **
  • Uniden 3500 XLT
« Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2014, 14:04:49 »
Ja hoor, inderdaad. Er zaten er dus veelst teveel channels in in de lijst die ik gemaakt had, was dus over anthiousiast.
Ging er zo in op gisteren dat ik dat niet meer in de gaten hield.
Nu sterk uitgedund en de boel erin gezet, kom nu uit 21 systems, 148 groups en 2499 channels. Het gaat er ook allemaal sneller in nu, he he!  :-[
Nu begrijp ik dat je allerlei lijsten kunt maken waar je ook naar toe gaat in het land en die dan erin zetten, tuurlijk, kwartje is gevallen.
En over die quickkeys heb ik ook door.
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties hoor! ( Als mensen hier CSV lijsten hebben, kant en klaar en up to date, van allerlei gebieden in Nederland hou ik me ook daarvoor van harte aanbevolen.

Groetjes en fijne Zondag verder,

Bert
Groetjes, Bert

PD1EU

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2014, 15:56:43 »
Ging er zo in op gisteren dat ik dat niet meer in de gaten hield.
Groetjes en fijne Zondag verder,

Zelfs op deze Pinkstermaandag zit je nog in die flow. Leuk om te lezen. :)

Top tip Gaspieper!