Auteur Topic: Amstel Gold Race 2014  (gelezen 4162 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Sjoerd102

• Beginnend Lid
  • **
Amstel Gold Race 2014
« Gepost op: 14 april 2014, 14:49:31 »

Er zal komend weekend wel een flinke bak informatie door de scanners te horen zijn.
Niet alleen zondag. Maar ook doordeweeks (opbouwen) en zaterdag (toertocht).

Offline david_meyer25

• Gevorderd Lid
Re: Amstel Gold Race 2014
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2014, 14:53:41 »
Welke Frequenties worden daar dan gebruikt.

Is wel handig om te weten voor de mensen daar.

Online Alwin

• Top Lid
    • aw foto
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2014, 15:44:38 »
Ik zou de KNWU kanalen programmeren.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline Robert

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2014, 18:25:18 »
Er zal komend weekend wel een flinke bak informatie door de scanners te horen zijn.
Niet alleen zondag. Maar ook doordeweeks (opbouwen) en zaterdag (toertocht).

Ben bang dat het wel zal tegenvallen. Entropia doet al een aantal jaar de communicatie rondom de AGR.
Volgens mij zaten ze vorig jaar ook al op digitaal (TETRA).

Weet niet of de ploegen in deze wedstrijd oortjes mogen gebruiken, misschien dat daar nog wat op te horen is voor degene die in de buurt is.

Groeten,
Robert.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2014, 17:28:24 »
Toch wel aardig nieuws:  :)

Citaat
Entropia Digital verzorgt communicatie Amstel Gold Race

Redactie
Entropia Digital, Tetra-netwerkoperator met een landelijk dekkend netwerk, verzorgt voor het zevende jaar op rij het radioverkeer tijdens de Amstel Gold Race. Nieuw dit jaar is dat er gebruik wordt gemaakt van het digitaal netwerk van Entropia Digital, in plaats van een analoog netwerk.

Entropia Digital verzorgt de zogenoemde Radio Tour. Dat is de vakterm voor de informatievoorziening vanuit de jurywagens naar de media. Onder andere de NOS, teletekst en de verslaggever bij de finishlijn blijven zo op de hoogte van het verloop van de klassieker.
Mooie toevoeging is dat Entropia Digital ook het kanaal van Radio Tour opnieuw uitzendt via de VHF-frequentie van de KNWU. Scannerluisteraars, motorrijders en cameramensen gebruiken dat kanaal voor hun communicatie. In de hele regio is dit kanaal te beluisteren.
François van Laarhoven, CTO van Entropia Digital: "Tijdens een klassieker als deze is er continu communicatie. Ploegleiders willen weten wie waar zit, juryleden geven de laatste stand van zaken door en journalisten proberen het overzicht te bewaren. Dan heb je een netwerk nodig dat zowel stabiel, betrouwbaar als snel is. Met Tetra, wat ook bijvoorbeeld door de Nederlandse en Belgische politie wordt gebruikt, is dat mogelijk."

Bron: Verbinding

Offline Martin07

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2014, 13:51:06 »
Ter info, misschien wat laat, maar toch,

Amstel Gold Race 2014

Gehoord in de regio Noord-Oost Brabant  (15 km ten zuiden van Nijmegen):
429.8625 mhz & 429.9250 mhz Regie en commentaar NOS

hamsatman

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2014, 21:47:57 »
Dat is mooi. :-) Wellicht hing de antenne en de zender in de helicopter?
Of er moeten wel hele goede condities zijn geweest...
lk ben dit jaar helaas niet in de gelegenheid geweest om naar de AGR te gaan kijken,
maar ik heb wel even op de KNWU frequentie geluisterd, naar de link met TETRA..
Ik was toch wel benieuwd naar hoe TETRA zou klinken..
Het klinkt dus (voor zover ik kan beoordelen) perfect..
Na elke uitzending hoorde ik een doing (roger piep)...

Overigens is dit niet nieuw..
Voorgaande jaren is er gebruik gemaakt van analoge trunking...
Ook dat was goed te horen op de KNWU frequentie (er was toen ook al een koppeling tussen trunking en de KNWU frequentie).
Er stonden meen ik twee zenders in de lucht.. Eentje bij de finish in Valkenburg, en de andere... (Weet ik even niet meer)...
Ik hoop dan ook dat ze nog lang de KWNU frequentie blijven gebruiken voor de meeluisteraars..