Auteur Topic: Zoekstrategie  (gelezen 4610 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jepper22

• Nieuw Lid
  • *
Zoekstrategie
« Gepost op: 31 maart 2014, 13:23:06 »
Lui,

'K Heb al veel plezier van mijn scanner, staat al veel in en heb genoeg freqs om me te vermaken. Maar ik vind het zoeken van frequenties ook wel erg leuk. Maar.... hoe pak ik dat zoeken naar frequenties nu het meest effectief aan?

Gewoon een search laten lopen van onder naar boven lijkt me niet het meest effiecient. Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor de tips....

Jepper

Albrecht AE 230 H

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
Re: Zoekstrategie
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2014, 13:26:37 »
Toch wel, echter wel in de range waar een bepaalde gebruiker in kan zitten. om een voorbeeld te noemen, veel air to air freqs zitten in de 138.000 - 143.975 range. en daar zoek ik dan ook tussen

Offline jepper22

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2014, 15:56:41 »
inderdaad maar waar kun je info zoeken welke "gebruikers" waar in het spectrum zitten? En is dat altijd zo bijv. in heel europa?

Cheers,
Jep

Offline Lord Flashheart

• Top Lid
    • 24 December 1944
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2014, 16:07:54 »
Ik moet eerlijk zijn dat mijn interesses liggen bij de luchtvaart en die frequentie banden zijn toch wel aardig afgebakend om simpel te zeggen.
Dat is wereldwijd dus wat dat betreft vrij simpel. Mijn kennis gaat niet ver genoeg om te zeggen of dat ook voor andere banden zo is.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2014, 16:39:57 »
Dat is wereldwijd dus wat dat betreft vrij simpel. Mijn kennis gaat niet ver genoeg om te zeggen of dat ook voor andere banden zo is.

De marifoonband is ook wereldwijd hetzelfde.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2014, 06:30:18 »
inderdaad maar waar kun je info zoeken welke "gebruikers" waar in het spectrum zitten? En is dat altijd zo bijv. in heel europa?

Cheers,
Jep

Nee, dat is (op de genoemde luchtbaart, marifoon, maar ook bijvoorbeeld zendamateurs) niet in heel Europa hetzelfde. Kijk eens in de PDF's hier op het forum, dan wordt je al wat wijzer, vroeger werden dezelfde gebruikers vaak in dezelfde band een frequentie gegeven. Tegenwoordig is dat niet meer zo.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland