Auteur Topic: mobiel antenne  (gelezen 8341 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline john 9

• Beginnend Lid
  • **
mobiel antenne
« Gepost op: 10 februari 2014, 13:22:56 »
hallo allemaal ik heb een magnum scan stick 2000 met een magneet voet ik gebruik hem voor een basis antenne
ik heb hem op zolder staan voor een beter ontvangst moet ik hem dan op een ijzere plaat zetten want het is eigenlijk
een mobiel antenne ik heb hem ook nog even op de cv ketel gezet maar dat is volgens mij niet oke
mijn ontvangst is volgens mijn redelijk ik ontvang schiphol hier goed  van uit hoorn maar als het beter kan ik zou hem ook nog op een auto velg kunnen zetten of is dat teklein

groetjes john
groetjes john

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
Re: mobiel antenne
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2014, 14:01:50 »
hallo allemaal ik heb een magnum scan stick 2000 met een magneet voet ik gebruik hem voor een basis antenne
ik heb hem op zolder staan voor een beter ontvangst moet ik hem dan op een ijzere plaat zetten want het is eigenlijk
een mobiel antenne ik heb hem ook nog even op de cv ketel gezet maar dat is volgens mij niet oke
mijn ontvangst is volgens mijn redelijk ik ontvang schiphol hier goed  van uit hoorn maar als het beter kan ik zou hem ook nog op een auto velg kunnen zetten of is dat teklein

groetjes john

Hallo John,

Inderdaad moet er een metalenplaat als tegencapaciteit voor een magneetvoet  gebruikt worden.

Succes.

Rob

Offline bluethunder

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2014, 15:03:29 »
Minstens een plaat van 1 x 1 meter is mij ooit verteld. Dikte maakt niet zo veel uit. Een basis antenne is altijd beter.
2x realistic pro-2021, realistic pro-26, uniden xlt3500, 4x ubc9000xlt

Offline john 9

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2014, 22:53:32 »
ja zo iets had ik al gehoord moet ik dan wel de plaat aan aarde leggen  ik heb de antenne van het zoldertje af gehaald en naar de slaapkamer verhuist  hij staat nu 2 meter lager  (zou die 2mtr nog veel uit maken hij staat nu wel voor het raam en boven staat hij onder de dak pannen )
ik heb hem op een amsterdammetje gezet je weet wel de paaltjes van vroeger in amsterdam  als ik hem op een plaat van 1mtr bij 1mtr gebruik moet ik het verf er dan wel afhalen om dat er een maneetvoet op zit als ik hem op mijn auto zet dan maak ik niet mijn  dak kaal hihihi
groetjes john

Offline bluethunder

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2014, 09:53:14 »
die plaat hoef je niet te aarden en als de verf niet te dik er op zit ook niet kaal te maken
2x realistic pro-2021, realistic pro-26, uniden xlt3500, 4x ubc9000xlt

Offline john 9

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2014, 23:26:40 »
oke bedankt  we zijn zo lekker bezig je moet toch wat met je tijd
groetjes john

Offline johan vermeer

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2014, 11:29:00 »
Hallo allemaal,
als die antenne bedoeld is om alleen te ontvangen ,dan heb je toch geen aarde nodig?
of heb ik het verkeerd?
vr.gr. Johan

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2014, 16:04:35 »
Hallo allemaal,
als die antenne bedoeld is om alleen te ontvangen ,dan heb je toch geen aarde nodig?
of heb ik het verkeerd?
vr.gr. Johan

Hallo Johan,

Ja jij hebt het verkeerd.

Rob

Offline jldebel

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2014, 19:21:16 »
Ik gebruik sinds kort genoemde antenne thuis op zijn magneetvoet en heb een goede ontvangst.
Handig voor in woonkamer en voor onderweg pak je hem zo mee.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2014, 20:32:37 »
De heren van procom (vandaag en morgen op cursus bij hen..) schrijven als grondvlak voor een 1/4 labda een grondvlak voor die gelijk is met de lengte van de antenne dus op 70 cm is 35 cm genoeg, op 2 meter 50 cm, dus reken maar uit hoe groot hij moet zijn..!!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Charles-98

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2014, 08:24:26 »
Ik heb hier een mobielantenne-op-magneetvoet gewoon op het balkonhek gezet en het werkt prima.
Niks verf afkrabben of wat dan ook, gewoon erop gezet en de zendontvanger erop aangesloten.
Het is een klein mobielsprietje voor 2 meter en 70 centimeter.

Offline omehenk

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 25 juli 2014, 13:47:19 »
Hallo,

Ik overweeg het aanschaffen van deze scanstick 2000 antenne.
Nu heb ik een telescopische BNC antenne van 66 centimeter en mijn scanner is een UBC30XLT.
Ik had eigenlijk drie vragen:
- Is deze scanstick antenne heel veel beter dan de antenne die ik nu heb (het kopen waard)?
- Is deze compatibel met mijn scanner, of gaat dat niet passen?
- Kan je deze antenne probleemloos op de auto zetten (ook op de snelweg enz.), of gaat hij dan kapot?

Ik zou het heel fijn vinden als een ervaringsdeskundige mij dit kan vertellen.

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Henk
UBC30XLT.