Auteur Topic: Hoe een frequentie van 5 cijfers na de komma invoeren in een Uniden UBC3000XLT  (gelezen 5964 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Philiep

• Nieuw Lid
  • *
Hallo, zou iemand weten hoe ik deze bepaalde  frequentie kan invoeren? Mijn toestel is een Uniden UBC 3000XLT.
De ingevoerde frequentie is 164.63125
Maar mijn toestel gaat maar tot drie cijfers na de komma, doe ik iets mis of kan ik dat op een andere manier oplossen? Hopelijk kan ik mijn toestel nog gebruiken met deze frequenties wat dit zijn de nieuwe van WBV

Mvg, Philiep

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
Re: Hoe een frequentie van 5 cijfers na de komma invoeren in een Uniden UBC3000XLT
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2014, 18:46:48 »
Hallo, zou iemand weten hoe ik deze bepaalde  frequentie kan invoeren? Mijn toestel is een Uniden UBC 3000XLT.
Maar mijn toestel gaat maar tot drie cijfers na de komma, doe ik iets mis of kan ik dat op een andere manier oplossen? Hopelijk kan ik mijn toestel nog gebruiken met deze frequenties wat dit zijn de nieuwe van WBV

Mvg, Philiep

Hallo Philiep,

Die 5 cijfers gaat niet op jouw scanner.
Gewoon 164.630 invoeren.
Dan zit jij 1.25 kHz naast de frequentie en daar merk je totaal niets van.
Het zal wel hier omgaan denk ik, want WBV zegt mij niets,
maar ik gok op WielerBond Vlaanderen  ;)
http://uitslagen.kbwb-rlvb.com/index_bestanden/Page5066.htm

Succes.

Rob

Offline Philiep

• Nieuw Lid
  • *
Re: Hoe een frequentie van 5 cijfers na de komma invoeren in een Uniden UBC3000XLT
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2014, 18:02:21 »
Dag Rob,

Het gaat inderdaad om de frequenties van " Wielerbond Vlaanderen " in België.  Ik heb gelezen dat hun frequenties veranderd zijn en dacht dat het niet meer ging lukken met mijn scanner. Naar ik dus lees kan die kleine " niet helemaal juiste instelling " geen kwaad voor de ontvangst, ook geen ruis??
Alvast hartelijk bedankt voor je uitleg.

Philiep

Offline PE9PE Rob

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2014, 19:24:29 »
Dag Rob,

Het gaat inderdaad om de frequenties van " Wielerbond Vlaanderen " in België.  Ik heb gelezen dat hun frequenties veranderd zijn en dacht dat het niet meer ging lukken met mijn scanner. Naar ik dus lees kan die kleine " niet helemaal juiste instelling " geen kwaad voor de ontvangst, ook geen ruis??
Alvast hartelijk bedankt voor je uitleg.

Philiep

Hallo Philiep,

Je zal er geen last van hebben.

Veel plezier er mee.

Rob

Offline joop220

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2014, 16:38:08 »

wel dit kan je gewoon invoeren hoor
de frequentie instelling even  op 12,5 zetten

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2014, 16:42:22 »

wel dit kan je gewoon invoeren hoor
de frequentie instelling even  op 12,5 zetten

Nee hoor. Die frequentie zit niet in een 12.5 kHz-raster.

Charles-98

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2014, 12:29:12 »
Inderdaad is dit geen 12.5KHz raster, maar het nieuwere 6.25KHz raster.
Overigens heb je in België wel een luistervergunning nodig om met een scanner mee te luisteren naar, in dit geval, de wielerwedstrijden.
Staat te lezen in dit document, tweede pagina.