Auteur Topic: Plaatsing.  (gelezen 2470 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Ruud.

• Gevorderd Lid
  • Ruud.
Plaatsing.
« Gepost op: 4 januari 2014, 19:25:22 »
Hallo,
Ik woon in Oegstgeest in een serviceappartement,begane grond,het is een gebouw van,in het totaal 4 woonlagen.
Nu was mijn idee om op het platte dak een een antenne te plaatsen en vervolgens de kabel onder het grind door,de regenpijp in en op mijn woonlaag de pijp uit,door de muur mijn huis in,kat in het bakkie,hond in het mandje.
Mijn buurman is zendgemachtigd,en heeft daarom staat er van hem een antenne op het dak(met vergunning)met daaraan gekoppeld een schotel,dus,dacht ik,dan kan die van mij er ook nog wel bij.
Maar nee hoor,hebben ze bij de woningbouw een mannetje in dienst genomen,die controles uitvoert op misstanden in en aan gebouwen,en dat loopt af en toe zo enorm de spuigaten uit.

Dus is mijn gedachte als volgt,als ik nu aan de voorzijde(zuid-westen) en aan de achterzijde(noord-oosten)een antenne zet,begane grond,ongeveer 3,5 meter boven maaiveld,en de twee kabels samenvoegd,kan ik toch wel een aardig scannerbeeld krijgen,misschien een klein beetje verlies,maar toch.
Ik krijg dan twee halve cirkels van 180 graden,of denk ik nu te science fictionachtig?
Wat denken jullie hiervan,

Ruud.
Ubc.9000xlt,Ubc.3000xlt,Ubc.280xlt,Ubc.125xlt,Sony AIR7,National Panasonic R100.
Antenne-Diamond-D150,Diamond-D777 (2x).

PD1EU

• Gast
Re: Plaatsing.
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2014, 21:38:59 »
Dus is mijn gedachte als volgt, als ik nu aan de voorzijde (zuid-westen) en aan de achterzijde (noord-oosten) een antenne zet

De voor- en achterkantbenadering.

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Plaatsing.
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2014, 09:31:47 »
Zodra je kunt aantonen, dat een antenne op het dak iets biedt, dat niet via de kabel kan, mogen ze je niet verbieden om een antenne te plaatsen.
Dit is o.a. geregeld in het verdrag voor de mensenrechten, verdrag van Rome, artikel 10 en vrije nieuwsgaring.
Wel mogen ze redelijke eisen stellen aan de uitvoering hiervan en kunnen ze eisen, dat de antenne installatie verzekerd is, mocht het gebouw beschadigen en kunnen ze eisen, dat de antenne geplaatst wordt, door een erkende installateur.

Simpel verbieden kan dus niet, zolang jij bijvoorbeeld kunt aantonen, dat je met je eigen antenne omroep Moskou in stereo kunt ontvangen, en de kabel dat niet doorgeeft :lol: