Auteur Topic: UNIDEN EZI33XLT, hulp met instellen  (gelezen 4985 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jan1970

• Nieuw Lid
  • *
UNIDEN EZI33XLT, hulp met instellen
« Gepost op: 28 december 2013, 15:18:27 »
Hoi,

Ik ben pas begonnen met scannen, ik ben van een bearcat 50XL overgestapt naar een EZI33XLT aangezien dat hier veel meer functies opzitten snap ik er vrij weinig meer van ik hoop dat iemand me hier wat meer info over kan geven en wat basis principes. De handleiding goed doorgelezen maar kom er nog steeds niet echt uit.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, mvg jan

Offline luistervink 12

• Gevorderd Lid
  • ubc 125 xlt
Re: UNIDEN EZI33XLT, hulp met instellen
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2013, 17:26:03 »
hoi jan hoop dat ik je kan helpen heb erzelf ook een  .
met de pijltjes die naar beneden en omhoog wijzen die zitten onder srvc en hold kun je frequenties op zoeken en de pijlen links en rechts veranderen door een paar seconden op hold te duwen kun je hem programeren je kan deze functie ook voor scannen gebruiken lees gebruiks aanwijzing rustig door en gewoon opnieuw proberen als t niet lukt een beetje experimenteren zeg maar , heb ik ook gedaan gr marcel  mijn naam is luistervink 12 op de site p.s  pijltjes links en rechts zijn  bij de 3 en pwr dit is ook de aan en uit knop .nadeel is dat bij deze scanner geen adaptor aangesloten kan worden veel plezier ermee en laat even weten of t gelukt is

Offline jan1970

• Nieuw Lid
  • *
Re: UNIDEN EZI33XLT, hulp met instellen
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2013, 10:30:24 »
Ik heb nog wel enkele vragen over de voor geprogrammeerde scan opties:

Wat ik het verschil tussen band 1 en 2 ?
En wat is het verschil tussen de verschillende modus zoals emergency, freenet, pmr, marine radio, aircraft, many business radio users?
Wat betekend step (kHz) 5, 50, 8.33, 6.25, enz. ?

Als ik bijvoorbeeld in band 2 wil scannen wat in de handleidingen tabel staat tussen de range 162.6000 - 174.0000 op 10 step kHz. Hoe doe ik dit dan ?

Sorry voor de vele vragen ! hoop dat je me nog verder op weg kan helpen!