Het Scannerforum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Index
Help
Inloggen
Registreren
Frequenties
Het Scannerforum
»
Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur
»
Scanners en Ontvangers
»
nano SDR
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: nano SDR (gelezen 3734 keer)
0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.
denman
Gevorderd Lid
nano SDR
«
Gepost op:
23 december 2013, 09:07:21 »
Even een vraagje .ik zag dat nooelec een nano stickje aanbood ,zie onderstaande link
http://www.ebay.com/itm/NooElec-NESDR-Nano-USB-SDR-DVB-T-Receiver-RTL2832U-R820T-Tuner-MCX-Black-/151167807992?pt=US_Video_Capture_TV_Tuner_Cards&hash=item23324db1f8
Nu valt me deze tekst op
These units are custom made by NooElec to perform well for SDR, unlike the 'generic' models sold by competitors. This includes improved crystals and capacitors which assist in lowering the noise floor, increase stability and improve longetivity.
En de antenne ingang is beveiligd voor EDS.
Nu heb ik de van Dijken dongle en dit ding is zeker op twee meter erg doof tot random slecht,
iemand die dit stickje al werkend heeft? en wat de bevindingen zijn?
De mooie fouten van een genie zijn mij meer waard dan de keurige en koude taal van een academisch purist.
Edwin uit 070
Gevorderd Lid
Re: nano SDR
«
Reactie #1 Gepost op:
23 december 2013, 10:34:26 »
Grappig, zit er net zelf ook naar te kijken.
Het antwoord op je vraag weet ik niet, maar wel dat het USB-stickje waar je nu aan refereert nog veel goedkoper te vinden is op Ebay. Voor een prijs die zo laag is, dat het het experiment wel waard is.
denman
Gevorderd Lid
«
Reactie #2 Gepost op:
23 december 2013, 10:52:27 »
dat zag ik dus ook ,enigste verschil is hopenlijk alleen de tekst op de dongle vond hem voor 9,82 dollar inc verzenden
stickje is besteld inmiddels en een verloopkabel van mcx naar bnx voor nog geen twee dollar
dat is het experimenteren wel waard
geweldige prijzen
De mooie fouten van een genie zijn mij meer waard dan de keurige en koude taal van een academisch purist.
ebknoppert
Gevorderd Lid
«
Reactie #3 Gepost op:
23 december 2013, 20:33:23 »
"...improve longetivity"
Say what??
Improve longevity (verbeter levensduur)
Er staan ook upconverters:
http://stores.ebay.com/NooElec/Accessories-/_i.html?_fsub=3255597012
Helaas mij nog te duur
Edwin uit 070
Gevorderd Lid
«
Reactie #4 Gepost op:
23 december 2013, 21:20:27 »
Toevallig zocht ik nog zo'n USB-stickje voor een experiment en toevallig kwam ik dus dezelfde tegen waar jij deze thread over begonnen bent. Toevallig heb ik vanmiddag ook besloten er 1 te bestellen en toevallig heb ik ook wat verloopjes van MCX naar andere aansluitingen erbij besteld. Omgerekend kost dat dan nog geen 20 euro, alles bij elkaar
Effe wachten totdat het spul binnen is en dan ga ik ook eens wat prutsen met SDR. Wordt vervolgd.
denman
Gevorderd Lid
«
Reactie #5 Gepost op:
10 januari 2014, 19:55:22 »
hoop dat die Chinese postduif ze nummel 63 lijsttafel snel op eet,want heb nog niks ontvangen
Edwin uit 070
Gevorderd Lid
«
Reactie #6 Gepost op:
16 januari 2014, 12:49:25 »
De mijne is binnen, maar werkt niet
Systeem en software ziet het stickje wel, maar hij ontvangt helegaar niets en wordt erg, erg warm.
Heb een mailtje naar de leverancier gestuurd; ben benieuwd of hij het op gaat lossen?
denman
Gevorderd Lid
«
Reactie #7 Gepost op:
16 januari 2014, 16:02:05 »
mijne werkt echt wel en ontvangst is super en beter als me van dijkedongle
maar werkt tot nu toe alleen onder sdrsharp .
niet onder andere software,iets met de drivers maar, kom ik wel achter
heb inmiddels al een paar besteld voor reserve ,want voor de prijs is het een super ontvangertje..
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Het Scannerforum
»
Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur
»
Scanners en Ontvangers
»