Auteur Topic: hoe krijg ik de repeater 70cm van pi3utr in mij scanner  (gelezen 7266 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline scannerfan

• Beginnend Lid
  • **
hoe krijg ik de repeater 70cm van pi3utr in mij scanner
« Gepost op: 15 september 2013, 14:53:25 »
Hallo,

Even ene korte vraag heb een handscanner type bearcat ucb280xlt en wil graag de 70cm band beluisteren via de repeater van pi3utr heb alwel de 145.625 mhz erin zitten met de 77.0 subtoon maar wil dit ook doen met de 70cm welke freq. moet ik erin zetten met welke subtoon erbij heb alwel wat zitten proberen maar nog geen 70cm met subtoon kunnen horen.

Weet iemand hoe stap voor stap te handelen zodat ik hem erin kan zetten, ben een lusiteraar van de diverse amateurbanden maar 70cm band is nog niet gelukt.

dit zou ik ook graag willen met de repeater van pi2nos dan ook die 70cm met subtoon erin graag stap voor stap.

alvast dank voor jullie info.

met vriendelijke groet,
Scannerfan

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
Re: hoe krijg ik de repeater 70cm van pi3utr in mij scanner
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2013, 00:59:41 »
Hi Scannerfan,

Even een vraagje vooraf. Programmeer je handmatig of met behulp van de computer?

PD1EU

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2013, 01:45:21 »
Ik denk dat je nog niet weet welke uitgangsfrequenties onze Nederlandse repeaters hebben. Hierbij een lijst.
Subaudio heb je bij scanners niet nodig om repeaters te ontvangen.

Even een vraagje vooraf. Programmeer je handmatig of met behulp van de computer?

Dat kan alleen handmatig.

Offline scannerfan

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2013, 18:40:59 »
programmeer met de hand heb geen kabel en software voor deze handscanner zit trouwens alleen maar stroom aansluiting aan en voor een kleine koptelefoon geen usb aansluiting.

Alles dus met de hand maar de handscanner heeft wel ctcss subtonen aanboord die alleen in te stellen zijn het is geen zender maar een ontvanger bearcat UBC230XLT  mocht je willen weten welke type kijk even op google om welke model het dan gaat, hoop snel een antwoord te verkrijgen om ook via de repeater van PI3UTR te kunnen luisteren naar de 70cm band beluisterd elke dag wel naar de 2 meter.

iedereen die mij verder kan helpen graag hieronder jullie antwoorden alvast dank voor antwoord.

met vriendelijke groet,
scannerfan

Offline scannerfan

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2013, 18:51:58 »
ja dank voor je repeaterlijstje maar die info is mij bekend kijk vaak erop de veron site,

Waar ik zal even een kort voorbeeld geven wat ik precies bedoel;

stel de repeater van pi3utr heeft een freq. voor de 70 cm op 431.8000 mhz ingang en uitgang op 431.0800 mhz nu wil ik dus de QSO beluisteren op de 70cm van die bewuste repeater welke freq heb ik nodig de ingang of de uitgang freq. en welke subtoon ctcss moet ik instellen om de QSO van de 2 amateurs te beluisteren met mij handscanner dat was mij vraag misschien leg ik het wel op mij manier uit maar zoals het er staat wilde ik het weten.

Programmeer mij handscanner met de hand zie vorige berichtje om welke handscanner het gaat,

dank een ieder die mij meer hierover kan vertellen.

met vriendelijke groet,
scannerfan

Offline scannerfan

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2013, 18:57:03 »
programmeer met de hand heb geen kabel en software voor deze handscanner zit trouwens alleen maar stroom aansluiting aan en voor een kleine koptelefoon geen usb aansluiting.

Alles dus met de hand maar de handscanner heeft wel ctcss subtonen aanboord die alleen in te stellen zijn het is geen zender maar een ontvanger bearcat UBC280XLT  mocht je willen weten welke type kijk even op google om welke model het dan gaat, hoop snel een antwoord te verkrijgen om ook via de repeater van PI3UTR te kunnen luisteren naar de 70cm band beluisterd elke dag wel naar de 2 meter.

iedereen die mij verder kan helpen graag hieronder jullie antwoorden alvast dank voor antwoord.

met vriendelijke groet,
scannerfan

Offline Mose

• Gevorderd Lid
  • Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2013, 20:24:43 »
Om alleen te luisteren heb je hiervoor geen subtoon nodig, dit is alleen handig als meerdere gebruikers op 1 frequentie zitten, en je maar 1 specifieke gebruiker wil horen. Aangezien deze frequentie maar door een groep gebruikt wordt, is het dus niet nodig.

Als je alle gebruikers wilt horen, is de uitgang meestal genoeg. De ingang is de frequentie waar iedereen op zendt, en de uitgang is de frequentie waar iedereen op ontvangt.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

PD1EU

• Gast
Re: hoe krijg ik de repeater 70cm van pi3utr in mijn scanner
« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2013, 21:10:36 »
Programmeer alleen de uitgangsfrequentie van de repeater zonder CTCSS in je scanner en je kunt luisteren. Korter is het niet uit te leggen. :)

PD1EU

• Gast
Re: hoe krijg ik de repeater 70cm van pi3utr in mijn scanner
« Reactie #8 Gepost op: 16 september 2013, 23:31:29 »
Hallo,

Overigens geeft je profiel aan dat je van het vrouwelijk geslacht bent. Leuk, zoveel zijn er niet bij dit forum.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 16 september 2013, 23:45:39 »
Dat kan alleen handmatig.

Ah, ik was in de veronderstelling dat dit al een digitaal aan te sturen type was.