Auteur Topic: Mail loopt vast in pdw 3.1  (gelezen 14562 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
Mail loopt vast in pdw 3.1
« Gepost op: 13 augustus 2013, 12:06:10 »
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat PDW 3.1 stopt met het versturen van mail.
De meldingen komen binnen, maar pdw doet er niks mee, als ik dan naar de options/smtp/email ga, en ik klik op de "test" knop, dan gebeurt er ook helemaal NIKS.
Sluit pdw af, herstart opnieuw, en dan doet ie het weer, voor een uur of 2.

Heb vanmorgen PDW al helemaal van het systeem verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dat brengt geen soelaas.

Kan iemand me hiermee helpen??

Alvast bedankt.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
Re: Mail loopt vast in pdw 3.1
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:28:57 »
Hi Moi,

Welke SMTP-server (als in: van welke provider) gebruik je, en hoeveel mailtjes gaan er ongeveer per minuut uit?

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2013, 16:30:37 »
Betreft de Relay.skynet.be
En het aantal per minuut zal best wel meevallen, ik denk zo een 100 per dag, natuurlijk afhankelijk van de drukte he.   ;)

Nu daar is niks aan veranderd allemaal, het loopt nu een jaar of 3 goed, en ineens krijgt dat kuren.

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:36:46 »
Raar,

Bij mij juist hetzelfde probleem, sedert een 4 tal dagen.

Wij hebben ook "belgacom" => skynet.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:20:44 »
Ik heb toch het vermoeden dat jullie provider iets heeft veranderd, bijvoorbeeld om spam runs tegen te gaan. Maak je momenteel gebruik van authenticatie bij SMTP? Hier in Nederland is het bij onder andere Ziggo handig om authenticatie te gebruiken, want dan ligt de limiet per dag een stuk hoger.

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2013, 20:09:15 »
Bij mij geen autentificatie, vandaag dacht ik dat het opgelost was, hij heeft het makkelijk een uur of 6 volgehouden  :o
Maar nu ligt hij er weer uit, en heropstarten helpt, tot er een flinke groepsoproep binnen loopt, en dan is het weer gedaan.  Dus het zou wel eens kunnen kloppen dat er limieten veranderd zijn, zeker nu ik lees dat andere "belgacom" klanten hetzelfde probleem hebben.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2013, 23:27:48 »
Het zou goed met de "beveiliging" tegen spam-runs te maken kunnen hebben, maar dan zou je eens verkeer moeten loggen als PDW mailt en moeten kijken wat de exacte melding van de SMTP-server is.

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2013, 08:11:43 »
Heb contact gehad met belgacom  ;D

het klopt dat er iets is veranderd bij hun, nu moet ik mijn pdw aanpassen, maar ze zeggen dat autentificatie moet ingeschakeld zijn, en TSL is verplicht, enkel dat vind ik niet in pdw????

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2013, 08:20:27 »
het klopt dat er iets is veranderd bij hun, nu moet ik mijn pdw aanpassen, maar ze zeggen dat autentificatie moet ingeschakeld zijn, en TSL is verplicht, enkel dat vind ik niet in pdw????

TLS. PDW ondersteunt zowel SSL als TLS.

Authenticatie aanvinken, gebruikersnaam en wachtwoord voor de uitgaande mailserver invullen. Rechtsboven het juiste poortnummer voor TLS invullen. Bij mijn provider is dat 587.

-Rene

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2013, 09:08:13 »
Bedankt voor je reactie rene, das al een pak van mijn hart !!

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2013, 13:49:09 »
Hallo,

Heb de "Authenticatie" aangevinkt, en ook de juiste gegevens ingevuld. De poort voor belgacom is "587". Jammergenoeg worden er geen mails verzonden.

Foutmelding: 530 #5.7.0 Must issue a STARTTLS command first

gr

Jos

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2013, 01:27:08 »
Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de mailinstellingen? E-mailadres e.d. mag je gerust doorkrassen, laten we er vanuit gaan dat je je mailadres en wachtwoord weet ;-)

Offline Jos

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2013, 10:54:23 »
Bij deze de screenshot van de mailinstellingen

http://imageshack.us/photo/my-images/843/zhl4.png/
gr

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2013, 08:26:11 »
Jos:

Bij mij identiek hetzelfde.
Heb van belgacom nog wel een melding gekregen dat je zonder authentificatie maximum 720 mails per uur kan versturen (wat ik sterk betwijfel dat dit bij mij het geval is), indien je daarboven wenst te gaan moet je je registreren.
Ik ga ze morgen bellen om te informeren hoe en waar ik moet/kan registreren.  En wat de kosten gaan zijn, ik kan me voorstellen dat dit weer geld gaat kosten !

Offline moi

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2013, 09:49:54 »
Contact gehad met belgacom, maar ze beweren dat alles onveranderd is gebleven.
Wel zijn alle klanten "verhuist" naar een nieuwe server, maar dat zou bij mij al een maand of 2 geleden uitgevoerd zijn. Doch de "problemen" begonnen pas een week of 2 terug.

Nu probeer ik via ALLE andere kanalen mails te verzenden (gmail, Hotmail)  en telkens weer loopt het vast.
Denk dak een vervanger voor PDW moet gaan zoeken....