Auteur Topic: Welke antenne voor Yupiteru mvt 7100.  (gelezen 3508 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline norton

• Nieuw Lid
  • *
Welke antenne voor Yupiteru mvt 7100.
« Gepost op: 22 juni 2013, 19:59:32 »
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Yupiteru MVT7100.
Echter ondervind ik veel storing op deze scanner. Zeker in vergelijk tot mijn Uniden Bearcat XLT 220.
Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik om te vergelijken dezelfde antenne, nl. de standaard telescoop antenne (zonder scharnier).
Zo stond ik gisteren op het vliegveld van Maastricht op 200 meter van de toren, maar deze kwam zeer zacht door (met het volume volledig open) en
met veel storing. De Uniden daarintegen was kraakhelder. De Yupiteru gaat prima op batterijen, loopt niet langzaam leeg ofzo (het bekende gold-cap probleem)
Herkent iemand dit? Tevens overweeg ik een nieuwe antenne voor de Yupiteru. Welke kan ik het beste kiezen voor 108 mhz tot 400 mhz (civiele- en militaire luchtvaart + marifoon)? Waar let ik precies op met de aanschaf van zo'n antenne? Ik heb hier nl. geen ervaring mee. Hoe zit dat met een rubberduck/telescoop of portofoon antenne?
Graag jullie tips/bevindingen. Hartelijk dank alvast!

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Welke antenne voor Yupiteru mvt 7100.
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2013, 20:06:14 »
Zo stond ik gisteren op het vliegveld van Maastricht op 200 meter van de toren, maar deze kwam zeer zacht door (met het volume volledig open) en
met veel storing.

Lullige vraag misschien maar je zal de eerste niet zijn die het is overkomen, modulatie stond toch wel op AM he?

Offline norton

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2013, 11:51:56 »
Hoe dom van mij, alles stond inderdaad in de FM mode, ipv de AM mode!
En in welke band beluister ik het beste de marifoon (kanaal 14, 156.700 mhz)?
Ook AM of toch FM? Bedankt voor het meedenken!

Ron 01

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2013, 14:31:35 »
;D ;)
Marifoon in FM