Auteur Topic: Uniden Bearcat UBC 9000 en een aircell 7  (gelezen 2830 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline lifeguard76

• Nieuw Lid
  • *
Uniden Bearcat UBC 9000 en een aircell 7
« Gepost op: 15 juni 2013, 16:12:55 »
Ik heb een Uniden Bearcat UBC 9000 scanner en een aircell 7 coaxkabel.
Nu heb ik ook een BNC connector en op zich past deze prima om de coaxkabel. Echter, de kern van de kabel is zo dik dat ik de kern niet goed in de scanner krijg. Op het moment dat ik de connector feitelijk 'vastdraai' aan de scanner buigen de draden, raakt de kern los uit de scanner en heb ik uiteindelijk geen verbinding.

Is hier een oplossing voor? Of bestaat er een plug zoals bij de TV? Dat je uiteindelijk een stevige ronde kop hebt die je op de scanner kan schuiven. Zoals de standaard meegeleverde binnenantenne.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Uniden Bearcat UBC 9000 en een aircell 7
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2013, 16:16:39 »
Ik heb een Uniden Bearcat UBC 9000 scanner en een aircell 7 coaxkabel.
Nu heb ik ook een BNC connector en op zich past deze prima om de coaxkabel. Echter, de kern van de kabel is zo dik dat ik de kern niet goed in de scanner krijg. Op het moment dat ik de connector feitelijk 'vastdraai' aan de scanner buigen de draden, raakt de kern los uit de scanner en heb ik uiteindelijk geen verbinding.

Is hier een oplossing voor? Of bestaat er een plug zoals bij de TV? Dat je uiteindelijk een stevige ronde kop hebt die je op de scanner kan schuiven. Zoals de standaard meegeleverde binnenantenne.

De kern van de coax moet in de middenpen van de BNC-connector en niet direct in de scanner.

PD1EU

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2013, 16:28:36 »

Offline lifeguard76

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2013, 17:37:08 »
Bedankt voor alle snelle reacties, hier kan ik wat mee!