Auteur Topic: marifoon frequenties voor Alinco DJ-X11  (gelezen 4622 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pschroth

• Nieuw Lid
  • *
marifoon frequenties voor Alinco DJ-X11
« Gepost op: 1 juni 2013, 14:53:59 »
Hallo medestrijders,

Ik heb kortgeleden een Alinco DJ-X11 aangeschaft en heb gezocht naar kant en klare frequenties hiervoor. Helaas kon ik niets vinden en heb uiteindelijk de marifoonkanalen zelf ingeklopt.

Hierbij stel ik deze beschikbaar voor anderen.

In de toekomst zal ik er nog wel meer inkloppen, dus wordt vervolgd.

gr,

Philip

PD1EU

• Gast
Re: marifoon frequenties voor Alinco DJ-X11
« Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2013, 16:41:53 »
Hierbij stel ik deze beschikbaar voor anderen.

Leuk initiatief.
Heb de kanalen in kladblok bekeken en daar staan de frequenties niet netjes op volgorde van laag naar hoog (i.v.m. scansnelheid).
Wellicht is het niet de juiste manier om de inhoud te bekijken.
Luister zelden naar marifoon, dus het kan zijn dat je alles correct hebt gedaan.

Edit: misschien een tekstbestandje met inhoud toevoegen ?

Offline pschroth

• Nieuw Lid
  • *
Re: marifoon frequenties voor Alinco DJ-X11
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2013, 20:58:49 »
Hoi Ed,

Ja het klopt dat ze niet op frequentie staan. Dat is bewust. Ik heb ze op kanaalvolgorde erin gezet. Lopend van kanaal 0 t/m 99. Marifoon gebruikers weten niks van frequenties en zal je vaak horen dat ze verwijzen naar een kanaal. Ik zit op dit moment te luisteren naar de sector Oude Maas en die zit op kanaal 62. Op de dj-x11 staat dan ook netjes 62 Marifoon in het display.

Maar een lijstje erbij doen in tekst is een goed idee en zal ik in het vervolg zeker doen.

Ik heb nu een boekje met luchtvaartfrequenties voor me liggen en daar is het niet zo simpel om "kanalen" te gebruiken. Maar daar vind ik nog wel wat op. Het programma dat bij de dj-x11 hoort is ook niet zo soepel om te gebruiken.

gr,

Philip