Auteur Topic: luchtvaart en UBS 3500 XLT en een leek  (gelezen 3862 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ron380

• Beginnend Lid
  • **
  • Je bent een vlieger, je kunt het nooit worden.
luchtvaart en UBS 3500 XLT en een leek
« Gepost op: 20 december 2012, 16:09:05 »
Dag allemaal,

Ik ben in afwachting van mijn usb kabel en kan dan beginnen met de UBC 3500 XLT, maar weet er niets van. Ik heb begrepen dat ik de software jb-tools moet installeren. Is er een bepaalde versie voor windows 7? en zit er een goede help functie op het programma?

Verder zou ik willen weten of er zo een kant en klaar bestand in te voeren is met de diverse luchthavens in nederland, of dat alle luchthavens apart moeten worden ingevoerd?

Ik ben echt een leek op gebied van scannen, maar ben zeer geïnteresseerd en kan goed overweg met computers.

Mvg  Ron
Met vriendelijke groet,

Ron

Ron 01

• Gast
Re: luchtvaart en UBS 3500 XLT en een leek
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2012, 22:27:15 »
Ha Ron,
Het programma heet BC Tools en je kunt het gratis downloaden.
Verder zijn er op dit forum diverse frequenties te vinden die je in BC Tools kunt programmeren en naar je scanner kunt uploaden.
Het is wel wat werk maar wel de moeite waard.
En dan zijn er ook nog mensen die hun bestanden gratis beschikbaar stellen (bijvoorbeeld Elsinga)
Neem even de moeite om BC Tools te doorgronden, heel moeilijk is het niet.

Mvg Ron

Offline ron380

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2012, 08:44:27 »
Dag Ron,

Dank je wel voor de informatie, ik zal er dit weekend naar gaan kijken.

Mvg Ron
Met vriendelijke groet,

Ron

Offline ron380

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2012, 21:08:15 »
Hallo,

BC-Tools gedownload, kabel binnen andere antenne er op en na wat zoeken en uitproberen de eerste geluiden uit mijn UBC3500XLT

Ik heb het bestand benelux opgehaald van de heer Elsinga en daarvan het luchtvaart gedeelte in de scanner gezet. Nu heb ik een vraagje.  Als ik alleen de frequenties van schiphol wil hebben hoe haal ik die uit die lijst dan? er staan namelijk verder geen beschrijvingen bij.

Misschien komt het wat dom over, maar heb echt geen ervaring met scanners en de benodigde frequenties.

Overigens ben ik wel blij met dit forum, want had met de gegevens die over de 3500XLT staan voldoende hulp om geluid uit de scanner te krijgen, waarvoor mijn dank.

mvg Ron
Met vriendelijke groet,

Ron

Ron 01

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2012, 19:28:08 »
Je kunt de frequenties die je niet gebruikt aanklikken en deleten.
Verder kun je met je rechtermuisknop een nieuwe groep aanmaken en die de naam Schiphol geven.
Als je dan op een frequentie gaat staan die je daarin wilt zetten, zet je je pijl daarop, klikt weer met de rechtermuisknop en selecteer je "move to" je mapje Schiphol

Succes, Ron