dat is inderdaad de meest basic setting van het stuurprogramma voor het beeldscherm. Je beeld ziet er misschien nu niet uit, maar Proscan zou het moeten doen ...... als het aan die beeldschermdriver ligt.
Met deze basic setting gaat het helaas ook verkeerd.
Wat ik daarna nog geprobeerd heb, is om via het progje
op deze NVIDIA pagina, naar voor mijn notebook geschikte drivers te zoeken.
Die zijn geinstalleerd, en zowaar, het draaide dusdanig dat ik de 'key' in kon voeren, de settings voor type scanner en de compoort in kon stellen.
Zo heeft het een paar uur stabiel gewerkt. Echter na meerdere herstarten liep het zaakje toch weer vast.
Gelukkig is er de XP-mode nog, waar ProScan prima presteert.
XP-mode icoontje in de taakbalk van Windows 7 en gaan met die banaan.
Laat ik het hierbij, ik weet het niet. Tips uit welke hoek dan ook kunnen een wending geven aan dit probleem !
Soms speelt de gedachte op over te stappen naar een Windows 8 Pro upgrade (wat ik al één dag met gemengde gevoelens heb geprobeerd en daarna weer gauw terug).
Windows 8 heeft geen XP-modus, maar kan wel omgaan met OS virtualisatie (maar ja. waar kun je tegenwoordig nog een Windows XP licentie kopen ?).
Heb ik nu een raar smaakje van deze ProScan software ? Ja, en met reden lijkt me.
Activatie van mijn ProScan forum account is nog niet rond.