Auteur Topic: Proscan 6.2  (gelezen 16454 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Eilandgast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
Re: Proscan 6.2
« Reactie #30 Gepost op: 10 december 2012, 18:39:30 »
PD1EU, heb je nog nagezien via "apparaatbeheer" (configuratiescherm, systeem en beveiliging, system, apparaatbeheer) of je beeldschermadapter een stuurprogramma van Microsoft of NVidia heeft (rechts klikken op adapter en dan Eigenschappen, tab Stuurprogramma, Leverancier)?

Ik heb een ATI Radeon met een stuurprog van Advanced Micro Devices (ondertekend door Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher). Dat is dus anders dan bij jouw. Overigens is bij mij Proscan wel in C:\Program Files (x86) geinstalleerd en werkt Proscan vlekkeloos (Windows 7 Ultimate, 64 bit).

Mocht bij jouw een NVidia stuurprogramma zijn geinstalleerd (leverancier niet zijnde Microsoft) dan is het te proberen of je met een standaard Microsoft stuurprogramma Proscan wel aan de praat krijgt. Daarna zou je een stapje verder kunnen gaan door een oudere NVidia driver te installeren.
ubc220xlt, bcd396xt, 60CSx

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #31 Gepost op: 10 december 2012, 20:55:16 »
Mocht bij jouw een NVidia stuurprogramma zijn geinstalleerd (leverancier niet zijnde Microsoft) dan is het te proberen of je met een standaard Microsoft stuurprogramma Proscan wel aan de praat krijgt. Daarna zou je een stapje verder kunnen gaan door een oudere NVidia driver te installeren.

Sterker nog, Windows Update biedt zelfs aan om het NVIDIA stuurprogramma te vernieuwen, merk ik nu bij een schone W7 installatie. Dat gaat dus even niet gebeuren.
Fijn dat je in dezelfde richting meedenkt. :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #32 Gepost op: 11 december 2012, 09:36:55 »
PD1EU, heb je nog nagezien via "apparaatbeheer" (configuratiescherm, systeem en beveiliging, system, apparaatbeheer) of je beeldschermadapter een stuurprogramma van Microsoft of NVidia heeft (rechts klikken op adapter en dan Eigenschappen, tab Stuurprogramma, Leverancier)?

Dan krijg ik dit te zien, een Microsoft stuurprogramma dus (nog zonder de Windows Update).



-Ed

Offline Eilandgast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
Re: Proscan 6.2
« Reactie #33 Gepost op: 11 december 2012, 19:17:43 »
PD1EU, dat is inderdaad de meest basic setting van het stuurprogramma voor het beeldscherm. Je beeld ziet er misschien nu niet uit, maar Proscan zou het moeten doen ...... als het aan die beeldschermdriver ligt. Zoniet dan is in ieder geval duidelijk dat het daar niet aan ligt (schrale troost).
ubc220xlt, bcd396xt, 60CSx

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #34 Gepost op: 12 december 2012, 12:30:56 »
dat is inderdaad de meest basic setting van het stuurprogramma voor het beeldscherm. Je beeld ziet er misschien nu niet uit, maar Proscan zou het moeten doen ...... als het aan die beeldschermdriver ligt.

Met deze basic setting gaat het helaas ook verkeerd.
Wat ik daarna nog geprobeerd heb, is om via het progje op deze NVIDIA pagina, naar voor mijn notebook geschikte drivers te zoeken.
Die zijn geinstalleerd, en zowaar, het draaide dusdanig dat ik de 'key' in kon voeren, de settings voor type scanner en de compoort in kon stellen.
Zo heeft het een paar uur stabiel gewerkt. Echter na meerdere herstarten liep het zaakje toch weer vast.
Gelukkig is er de XP-mode nog, waar ProScan prima presteert.
XP-mode icoontje in de taakbalk van Windows 7 en gaan met die banaan.

Laat ik het hierbij, ik weet het niet. Tips uit welke hoek dan ook kunnen een wending geven aan dit probleem !
Soms speelt de gedachte op over te stappen naar een Windows 8 Pro upgrade (wat ik al één dag met gemengde gevoelens heb geprobeerd en daarna weer gauw terug).
Windows 8 heeft geen XP-modus, maar kan wel omgaan met OS virtualisatie (maar ja. waar kun je tegenwoordig nog een Windows XP licentie kopen ?).

Heb ik nu een raar smaakje van deze ProScan software ? Ja, en met reden lijkt me.

Activatie van mijn ProScan forum account is nog niet rond. ???

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #35 Gepost op: 15 december 2012, 11:51:26 »
ProScan is volledig van de computer verwijderd. De licentie staat elders geparkeerd voor toekomstig gebruik met een ander notebook.
De XP-mode liep ook herhaaldelijk vast, zodat opnieuw installeren van deze mode de enige mogelijkheid was om met andere software te kunnen werken.
Van Bob Aune verneem ik niets meer. Hetzelfde geldt voor de activatie van het forum.

Butel ARC780 heeft de plaats van ProScan ingenomen.
Met de JAOR software probeer ik de AOR AR8600 MKII te besturen.

Een screenshotje van Windows-7 Prof. 64-bit in XP-mode met een aardig achtergrondje.


Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Proscan 6.2
« Reactie #36 Gepost op: 15 december 2012, 17:52:39 »
Dom idee misschien maar is je kabel wel ok?
Aangezien wij allemaal geen probleem hebben.

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #37 Gepost op: 15 december 2012, 21:33:22 »
ProScan kon zelfs verschillende malen niet geinstalleerd worden (niet terug te vinden in Program Files (X86) of elders). Er was op dat moment extern niets aangesloten op de PC.
En ja, toen het wel lukte, heb ik twee USB/RS232 converters geprobeerd. Eén met een Prolific driver en één met een FTDI driver.
Beide werken perfect met andere software.
En nee, geen dom idee, tips zijn altijd welkom. ;)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #38 Gepost op: 18 december 2012, 22:28:27 »
NVIDIA-update attendeerde me vandaag op een nieuw driverpack voor mijn notebook pc (219MB).
Meteen geinstalleerd gevolgd door ProScan 6.2 op de D-partitie.
Een probleemloze opstart, waarbij alles ingesteld kon worden (scannertype BC246XLT, compoort, baudrate 19200 in driver/software/scanner, USB-mixer).
Een tiental keren ProScan en notebook herstart, zonder vastlopers !

Voorlopig kan ik melden dat het (vandaag) stabiel is. 8)


Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Proscan 6.2
« Reactie #39 Gepost op: 19 december 2012, 05:59:17 »
Goed te horen! Veel plezier. Komt hij ook online?

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2410
  • Apres moi le deluge
Re: Proscan 6.2
« Reactie #40 Gepost op: 19 december 2012, 11:34:37 »
Een tiental keren ProScan en notebook herstart, zonder vastlopers !

Proscan rules :)
Luisterspulletjes :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #41 Gepost op: 19 december 2012, 14:26:42 »
Proscan rules :)

Nou, voorlopig nog niet in Windows 7, weer vastlopers, het is om gek van te worden. Wat kan er nu nog in conflict raken met deze software ?

En we gaan weer rustig verder in de W7 XP-mode (zolang als het gaat en ik mijn zenuwen in bedwang kan houden ).


Verder alles goed hoor !

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #42 Gepost op: 24 december 2012, 12:57:32 »
Als proef een tweede partitie gemaakt op dezelfde laptop en daar Windows 8 pro opgezet (W7 upgrade).
ProScan geinstalleerd om te proberen of het daar wel stabiel is. Dat bleek lekker te lopen. Nog even de 'key' invoeren en dan klaar voor een duurproef.
Helaas kreeg ik de boodschap "Maximum Installs Exceded Per The License Agreement".
Einde oefening, over en uit. Die 50-dollar kostende software heeft me verschrikkelijk veel tijd en energie gekost, met als resultaat dat ik het na 30 dagen niet meer kan gebruiken.
Weliswaar draait ProScan 6.2 in de W7 XP-mode met het nieuwste NVIDIA softwarepack nu al een tijdje uitstekend.

De regel in de licentievoorwaarden "Each license entitles you to activate this product on 2 separate computers", moet ik dus zo interpreteren dat Windows-7 en Windows-7 XP-mode als twee aparte computers worden gezien.
Windows-8 erbij op een andere partitie, valt dus buiten de boot.

Windows-8 heb ik 2x geprobeerd en blijkt voor mij absoluut niet bruikbaar voor een notebook pc.
Als men zelfs moet gaan tweaken om het een beetje lekker te laten lopen, dan heeft Microsoft heel veel steekjes laten vallen.

Toegegeven, de GUI is een absolute 'eye candy'.

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: Proscan 6.2
« Reactie #43 Gepost op: 3 januari 2013, 13:33:56 »
Wat betreft forum-aktivatie: dat gaat normaal heel erg snel; is de email niet in je spamfolder terechtgekomen??

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #44 Gepost op: 3 januari 2013, 14:13:57 »
Wat betreft forum-aktivatie: dat gaat normaal heel erg snel; is de email niet in je spamfolder terechtgekomen??

Nee, dat was niet het geval.
En wat kan er gebeuren als de 'board administrator' van het forum dezelfde is als de software ontwerper ?