Auteur Topic: Proscan 6.2  (gelezen 16377 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #15 Gepost op: 3 december 2012, 23:08:07 »
Mijn ervaring met Bob Aune van Proscan is ook dat als je hem een concrete bug meldt, hij als een speer voor een fix kan zorgen  ;D

Heb inmiddels een mailtje gestuurd !
Is het een Amerikaan ? (i.v.m. tijdsverschil)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Proscan 6.2
« Reactie #16 Gepost op: 4 december 2012, 11:46:59 »
Mijn ervaring met Bob Aune van Proscan is ook dat als je hem een concrete bug meldt, hij als een speer voor een fix kan zorgen  ;D

Heb inmiddels een mailtje gestuurd !
Is het een Amerikaan ? (i.v.m. tijdsverschil)

Ja het is een Amerikaanse programmeur. Mijn ervaring is dat hij sneller reageert op een bugreport via het forum (http://www.proscan.org/phpbb/search.php?search_id=newposts) dan via privé email (support at proscan.org).
Luisterspulletjes :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #17 Gepost op: 4 december 2012, 12:11:30 »
Oké, een account is aangemaakt. Nu nog even inactief.
Binnenkort vindt je het mailtje 1 op 1 terug onder het forumkopje 'Support'.

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #18 Gepost op: 4 december 2012, 13:22:57 »
Compaq Presario CQ61-330SD notebook pc Productspecificaties.

Legitiem Windows 7, SP1, 64-bit, NL, Professional  (OEM System Builder Pack).

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #19 Gepost op: 9 december 2012, 10:27:36 »
Vandaag een reactie gehad van Bob Aume op mijn e-mail,
"Try installing in any folder except "C:\Program Files (x86)" and see what happens."
ProScan 6.2 dus geinstalleerd op de D-partitie. Resultaat is dat W7 weer hangt.
Via e-mails hoop ik stapje voor stapje verder te komen. Mijn account op het forum is nog niet geactiveerd.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 865
Re: Proscan 6.2
« Reactie #20 Gepost op: 9 december 2012, 10:30:53 »
Ed,

Is het een idee om eens samen te kijken?
Misschien zie je iets over het hoofd?
Tilburg Waalwijk is geen wereldreis ;)

Gr.

Hans

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Proscan 6.2
« Reactie #21 Gepost op: 9 december 2012, 10:53:47 »
Als ik kan helpen op een of andere manier? Wellicht telefonisch, dan moet je me maar even PM-en.
Luisterspulletjes :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #22 Gepost op: 9 december 2012, 11:41:42 »
Jullie hulp neem ik zeker in overweging als het echt een compleet raadsel blijft. :)
Op de site van ProScan staan geen specifieke systeem vereisten en het zou moeten werken van Win8 tot Win98.
Ik werk nu met een Eminent EM-1016 USB/RS232 converter met de nieuwste Prolific driver.
Wat ik nog kan doen is een converter gebruiken op basis van een FTDI chip + driver.
Ook gebruik ik een externe geluidskaart, die door W7 automatisch herkend wordt.
Zelfs zonder de scanner en de externe geluidskaart aan te sluiten, is de Proscan software zonder 'hangers' niet te installeren.
In de XP-modus werkt alles feilloos, dat maakt het zo verwarrend.
Java is niet geinstalleerd en .NET Framework zit al 'out of the box' in W7.
Alle noodzakelijke updates zijn binnengehaald en gecontroleerd door Secunia PSI.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Proscan 6.2
« Reactie #23 Gepost op: 9 december 2012, 11:57:09 »
Heb je de gratis client geďnstalleerd Ed? Stel dat die het wel doet dan kunnen we wellicht wat zaken "elimineren": http://www.proscan.org/ProScan_Client_6_2.zip
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: Proscan 6.2
« Reactie #24 Gepost op: 9 december 2012, 12:03:37 »
Ik heb eventueel 4.1, en 5.5 voor je op te testen.
Luisterspulletjes :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #25 Gepost op: 9 december 2012, 12:27:12 »
Heb je de gratis client geďnstalleerd Ed? Stel dat die het wel doet dan kunnen we wellicht wat zaken "elimineren".

Ga ik proberen. :)

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #26 Gepost op: 9 december 2012, 15:30:37 »
" The Control Client Mode requires the full version of ProScan."
Aangezien ProScan zelf al hapert en niet in te stellen is, is de Client Mode dus ook niet te configureren.
De software laat zich wel installeren en zorgt niet voor een 'hanger'.

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #27 Gepost op: 10 december 2012, 00:18:50 »
Wederom een mailtje van Bob Aune met de volgende vraag,
"Did ProScan work at one time with the same setup?  Did Windows Updates install a new video driver?"

ProScan heeft een uurtje gedraaid op een schone W7 installatie met alle noodzakelike updates, maar nooit stabiel en zonder 'hangers'.

Is het mogelijk om een uitdraai/scan/copy te maken van al mijn W7 updates om die naar hem te mailen ?

PD1EU

  • Gast
Re: Proscan 6.2
« Reactie #28 Gepost op: 10 december 2012, 11:05:23 »
En weer een mailtje van Bob,

'Did ProScan work at one time with the same setup before 5.8?
Did you try installing ProScan in any folder except "C:\Program Files (x86)"?
Is the video driver Microsoft or the vendor's driver?
I've seen two other problems similar to what you described in all the years and it turned out to be the video driver?
If it's not the driver then I don't know what it could be."

Actie van mijn kant;

Wederom een schone Windows 7 installatie met alleen de noodzakelijke updates.
Ik meen dat ik via Windows Update nog wat extra's heb binnengehaald wat betrekking heeft op NVIDIA video.
Mocht dit allemaal niet helpen, dan val ik terug op een oudere versie dan 5.8.
Helpt dat ook niet, dan is ProScan 6.2 in de XP-modus de enige werkbare methode.

De vraag is dus of de ProScan bug veroorzaakt wordt door Microsoft-of NVIDA software ?

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Proscan 6.2
« Reactie #29 Gepost op: 10 december 2012, 12:05:48 »
Citaat van: PD1EU
Is het mogelijk om een uitdraai/scan/copy te maken van al mijn W7 updates om die naar hem te mailen ?

Configuratiescherm, Programma's en onderdelen. Taken:Geinstalleerde updates weergeven.

René van Zon