Auteur Topic: Mobitex-output via batch naar .txt schrijven  (gelezen 20376 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
Mobitex-output via batch naar .txt schrijven
« Gepost op: 15 oktober 2012, 16:36:03 »
Inmiddels zijn we een paar jaar verder. Is er al iemand die pdw-mailer werkend heeft met Ziggo?

Gaat niet, Ziggo ondersteund poort 25 niet die je kan gebruiken bij de mail versturing

lpz-nl, dank voor je snelle antwoord! Too bad, maar gelukkig staat de tijd ook niet stil.

Nu zat ik te denken; je hebt tegenwoordig allerlei nieuwe software, zoals bijvoorbeeld “dropbox”.
Is het niet mogelijk om de output van een (gefilterd) bericht weg te schrijven als text-bestandje naar een lokatie op dezelfde pc?
Dus de tekst die normaal gesproken in het emailbericht werd weggeschreven, nu naar een .txt

Die te kiezen opslaglocatie zou dan je dropbox-map op je eigen pc kunnen zijn. Het programma zorgt er dan zelf voor dat er instant gesynct wordt, zodat je toch op een andere locatie via een pc of bijvoorbeeld je mobiel dat textbestandje kunt uitlezen. Of stel ik nu iets onmogelijks voor? Peter?
- Doetinchem / Achterhoek
-Interessegebied: P2000, Mobitex, zend-ontvangstgerelateerde zaken, php, batch, communicatiesofteware
-UBCD3600XLT - IC-R20 - D130 Discone Antenne (25-1300 MHz)

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
Re: Mobitex-output via batch naar .txt schrijven
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2012, 19:13:21 »
Dat is prima mogelijk. De logfile sync't dan via Dropbox idd.

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2012, 03:38:25 »
Inmiddels al een paar dagen op internet en in dit forum aan het zoeken naar een voorbeeld hoe ik die %1 t/m %8 (meegegeven in de command line van pdw) kan laten opvangen door het in de filter-options gespecificeerde batch-bestand . Die variabelen moeten dus in de batch worden opgenomen en dan door de batch worden weggeschreven naar een .txt-bestandje.
Op die manier wil ik van elke gefilterde melding een .txt-bestand maken.

In de filter options staat nu achter Browse:
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Bureaublad\test.bat
en bij arguments: %2 %3 %7 %8
Uiteraard staan er vinkjes in de filters bij enable etc. en ook een vinkje in de filter options bij enable command file.

Ik ben al zover dat ik de bestandsnaam van het .txt-bestand automatisch een unieke naam kan geven, bestaande uit de datum en de tijd. Zodoende zal de tweede melding de eerste niet overschrijven, maar een nieuw tekstbestand aanmaken.
Ik zie ook dat na een melding het bestand wordt vernieuwd (tijdstip laatst gewijzigd), maar er wordt niets in geschreven,
omdat ik dus die variabelen niet op de goede manier afvang uit pdw.

Is er iemand die me op weg kan helpen, want dat opvangen en wegschrijven van de variabelen uit pdw wil me maar niet lukken.
Dank alvast!
-Interessegebied: P2000, Mobitex, zend-ontvangstgerelateerde zaken, php, batch, communicatiesofteware

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2012, 09:06:12 »
Sfynx, als ik je reactie zo lees lijkt het mij dat je twee dingen door elkaar haalt, namelijk het aanmaken van een filter output file (pag 24 van de PDW handleiding, respectievelijk de bovenste helft van het filter options scherm) en het opgeven van een command regel om een programma te starten met bepaalde parameters (pag 25 van die handleiding, de tweede helft van het filter options scherm).
Voor de toepassing eerder in dit draadje gaat het je volgens mij om het aanmaken van een filter output file, die je dan wilt synchroniseren. Lees de handleiding van PDW daar eens goed op na.
(zoeken op internet of in dit forum is echt niet nodig het staat goed beschreven in die handleiding  ;) )

René van Zon

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2012, 18:34:50 »
Hallo René,

Dank voor je antwoord. Wellicht heb ik het niet goed uitgelegd. Ik heb het filter output file ook aangevinkt, maar dat levert een compleet overzicht van alle meldingen per dag in een txt bestand en dan ook nog eens met de laatste melding onderaan.
Ik wil graag elke melding in een apart txt-bestand zien te krijgen. Daarnaast wil ik voor de logging wel de beschikking houden over een compleet dagoverzicht. Vandaar dat het vinkje bij de filter output aan blijft staan.

Daarnaast wil ik dus via de command line een batje aansturen (met de argumenten %2 %3 %7 %8) dat die argumenten oppikt en bij elkaar zet in een txt-bestand. Dit txt-bestand krijgt als bestandsnaam de actuele tijd en datum, zodat er telkens een unieke naam ontstaat. Op die manier krijg je dus per melding een uniek tekstbestandje. Dit komt in een dropboxmap en die synct met welke andere pc of mobiel dan ook.

Hoop dat ik het zo iets duidelijk heb kunnen maken. Wellicht verwarrend dat ik als beginnend lid sta vermeld, maar ik ben lange tijd voornamelijk lezer geweest en helaas niet begiftigd met zoveel programmeerkennis op dit vlak, dat ik daar anderen mee kon verder helpen. Echter de handleiding van PDW heb ik al tientallen keren van voor naar achter doorgelezen,
in de hoop daar een antwoord of een werkend voorbeeld te kunnen vinden in relatie tot de command line functie.

Helaas was dat niet het geval, dus hoop ik dat er hier iemand is, die heel hard moet lachen om mijn "probleempje" en me op weg kan helpen met wat code.

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:40:07 »
....................Helaas was dat niet het geval, dus hoop ik dat er hier iemand is, die heel hard moet lachen om mijn "probleempje" en me op weg kan helpen met wat code.

Op zich werkt de overdracht van variabelen in de command line functie wel goed. Ik pas hem soms toe om berichten uit te laten spreken (met "saystatic.exe") en er zijn volgens mij ook forum deelnemers die deze command line optie gebruiken om bijvoorbeeld een database te vullen.
Wellicht kunnen zij je met die specifieke vraag helpen.

René van Zon

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:53:08 »
Dat zou mooi zijn. Let wel; ik hoef geen output naar mysql, danwel php. Dat is geen probleem. Ik heb juist geen voldoende kennis van batch-codering. Ook omdat daarin de syntax extra belangrijk is; wat geef je mee, %3, %3%, %%3? Hoe pakt de batch het aan en zet de 4 argumenten netjes onder elkaar in een .txt-bestand. Dat is mijn vraag en ik hoop dat er iemand is voor wie dit een eitje is. Iemand?

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:00:13 »
Oh... werkt het volgende niet?
@ECHO off
ECHO %1 >demo.txt
ECHO %2 >>demo.txt
ECHO %3 >>demo.txt
ECHO %4 >>demo.txt
:END

opslaan als bv test.bat
C:>test.bat aap noot mies wim
geeft dan in demo.txt :

aap
noot
mies
wim

Vervang vervolgens %1 %2 %3 %4 door %2 %3 %7 %8 (mogelijk moet je gewoon 1,2,3,4 laten staan, dat weet ik niet zeker)
Moet je zelf je scriptje toevoegen om demo.txt de juiste naam te geven.

Dan zou op de command line van PDW C:>test.bat "%2" "%3"  "%7"  "%8"
toch tot het door jouw gewenste resultaat moeten leiden?

René van Zon

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:10:14 »
Ik heb 'm nu even exact zo ingevuld. Wachten op de eerste filtermelding om te kijken of het werkt.
Keep you posted! Alvast bedankt voor de moeite!!!

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:41:23 »
Voor de goede orde: moet er in de commandline staan:
     C:\test.bat
of  C:>test.bat  ?

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2012, 22:00:29 »
Voor de goede orde: moet er in de commandline staan:
     C:\test.bat
of  C:>test.bat  ?

De eerste optie verwijst volgens mij naar een bestand test.bat in de root directory
de tweede is de C: prompt met daarachter de opdracht naar het bestand test.bat in de huidige (current) directory.
In mijn voorbeeld is C:> verwarrend. Op de Command file regel moet je gewoon je file test.bat opzoeken met de Browse knop en de argumenten invullen in het argumentenveld (ik meen dat je de " " dan ook weg kunt laten PDW voegt die dan zelf toe. Dus %2 %3 %7 %8 volstaat dan)

Ik zou het eerst uitproberen door test.bat in de PDW map te zetten en ook demo.txt in die map te laten aanmaken. Dan later gaan experimenteren naar eventueel andere mappen.

Dat het script werkt kun je testen door op de dos cmd regel het voorbeeld uit te voeren tot waar ik schrijf ... Vervang vervolgens...
Hier werkt dat namelijk probleemloos.

Mocht de rest dan niet werken dan moet ik dat stukje hier ook even optuigen om het probleem te vinden  ;)

René van Zon

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2012, 22:48:41 »
Als ik in cmd achter de prompt (C:\>) invul: test.bat aap noot mies

Wordt er in de C: inderdaad een demo.txt aangemaakt, maar niet met aap noot mies erin,
maar slechts de tekst "ECHO is off (uit)."

Inmiddels zijn er ook nog 2 meldingen binnengekomen, maar dat triggert de test.bat helaas niet.
In PDW staat nu exact hetvolgende ingevuld:

VINKJE  Enable command file
BROWSEKNOP  C:\test.bat         ARGUMENTS %2 %3 %7 %8

Offline RenWvZ

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:23:20 »
Ja die melding echo off klopt als je op het .bat file klikt ipv het intypen op de CMD line van de gegeven tekst.
(Start CMD )
Ook daar eerst correct naar de map gaan waar test.bat staat.
Zo werkt het bij mij wel......

Zet test.bat svp in de PDW map en zoek die met de browseknop op.

Mocht de rest dan niet werken dan moet ik dat stukje hier ook even optuigen om het probleem te vinden  ;)

Dat stukje hier toch ook maar zelf getest en het werkt prima als je in het script de argumenten 1,2,3,4 laat staan en in PDW als argumenten "%2" "%3" "%7" "%8" in het argumentveld opneemt.
(Zonder "" krijg ik alleen de datum, tijd en de eerste twee woorden )

Demo.txt toont dan bij mij b.v.
"23:56:22"
"19-10-12"
"13-106 A1  AMSTERDAM   TALMASTRAAT  XX  RIT:401"
"CPA Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulance)"

voor de melding:

23:56:22 19-10-12GROUP-113-106 A1  AMSTERDAM   TALMASTRAAT  XX  RIT:401

Voor de toegevoegde "" heb ik zelf zo direct geen verklaring.

René van Zon

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2012, 23:55:23 »
Ok, ik heb nu in de pwd-map een test.bat staan (C:\Program Files\PDW\PDW3.1\test.bat) , dus in dezelfde map als PDW3_1.exe
In dit test.bat staat nu de volgende code

@echo off
echo %1 > demo.txt
echo %2 >> demo.txt
echo %3 >> demo.txt
echo %4 >> demo.txt
:END

(de dubbele > bij %2, %3, %4 staan er om te voorkomen dat de eerste regel van demo.txt vier keer wordt overschreven).

Als ik nu in cmd naar de betreffende pdw-map ga (C:\Program Files\PDW\PDW3.1)
staat er in cmd:
C:\Program Files\PDW\PDW3.1>
Vervolgens tik ik daarachter test.bat aap noot mies kat
gevolgd door een enter.

In de pdw-map verschijnt dan een demo.txt, met onder elkaar:
aap
noot
mies
kat

Dat lijkt dus te werken. Nu alleen weer even een melding afwachten en kijken of
de vertaling %2 %3 %7 %8 (pdw command line) goed doorgegeven wordt naar de %1 %2 %3 %4 in test.bat

Offline sfynx

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2012, 00:12:27 »
Zojuist weer een melding gekregen. Alleen gebeurt er niets in de pdw-map. demo.txt wordt niet gemaakt. Het lijkt er op dat test.bat  niet wordt getriggerd door pdw, ondanks dat ik test.bat met de browse-button heb geselecteerd.

Hmmzzz... brainbrekertje dit.