Auteur Topic: Icom IC R6  (gelezen 3803 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MW

• Beginnend Lid
  • **
Icom IC R6
« Gepost op: 9 september 2012, 07:36:09 »
Afgelopen vrijdag mn nieuwe speeltje binnen gehad. Zaterdag meteen al problemen met de scanner vrijwel geen ontvangst met de standaard antenne. Ook met een Diamond SRH 779 geen ontvangst. Nu het volgende in de handleiding staat dat de scanner vanzelf uit gaat dit is te programmeren op 30-60-90 en 120 min. Mijn Icom gaat binnen 1 a 2 min al uit gewoon tijdens scannen of bij het aanraken van een toets.

Heb nu het idee dat er iets niet ok is met de scanner.

Herkent iemand dit probleem ?

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: Icom IC R6
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2012, 08:33:45 »
Weet niet waar je de Icom gekocht hebt, maar ik zou contact opnemen met de winkel waar deze is aangeschaft om vervolgens het probleem voor te leggen.
Misschien is het een instelling, zo niet, dan heb je gewoon recht op garantie en moet de verkoper het probleem oplossen.

Je spreekt over ' vrijwel geen ontvangst ', daar maak ik op uit dat er toch wel iets word ontvangen.
Op 169.7500 mhz zou je zeker het Ermes semafoon datasignaal moeten horen.

Zijn de accu's wel volledig geladen, aangezien de R6 snel uitvalt en heb je het geprobeerd om de ontvanger te gebruiken i.c.m. de adapter via het lichtnet?
Je zou ook een set andere accu's kunnen gebruiken, want mocht 1 accu defect zijn, dan wordt de goede accu ook niet geladen.
Dit komt omdat deze altijd in ' pairs ' worden geladen.

Succes .. Marc

Offline MW

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2012, 09:01:10 »
Scanner komt bij JBE vandaan. Heb daar ook al een mail naar gestuurd waar ik het probleem heb uitgelegd.Scanner had een hele middag op de lader gestaan en geeft volle indicatie aan maar valt toch uit.

Denk toch dat het een accu probleem is. Adapter via lichtnet geen probleem zodra de scanner word afgekoppeld stopt ie er zo mee.

Offline MW

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2012, 15:01:47 »
Ondertussen weer wat gerommeld. T lijkt er nu op dat het probleem is opgelost.

Offline MTH

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2012, 18:52:34 »
Ondertussen weer wat gerommeld. T lijkt er nu op dat het probleem is opgelost.

En ??

Was het een defecte accu ??

btw, zitten de accu's er wel juist gepositioneerd in ???
Je zal niet de eerste zijn die ze verkeerd geplaatst hebben. Ook ik heb me wel eens vergist.

Offline MW

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2012, 19:43:00 »
Accu s zaten goed. Heb alles nog eens nagelopen en had dus een instelling overgeslagen. Maar dan nog gaat de scanner vrij snel uit met een half volle batterij indicator.

Met de juiste instelling ging het vanmiddag prima,dus niets aan de hand  ;D Heb intussen ook al aan JBE laten weten dat alles ok is. Kreeg trouwens zelfs vandaag van JBE antwoord op m n mail !!