Vandaag ving ik tijdens een rit van Norg naar Groningen de volgende frequentie:
164.4700 DCS 114. Er werd gemengd Engels en Nederlands gesproken, zoals "I'm on the pipeline now", "Schakel de installatie nu uit en daarna weer in", "Ben je klaar voor de volgende klus?"...
Naarmate ik van Norg dichter bij Langelo kwam werd het signaal duidelijker en naarmate ik meer richting de stad reed kwam er weer meer ruis in het signaal. .
Bij Peize in de buurt: 152.1125 TQ 82.5 heel kort verkeer. Ik kon niet horen wie het waren en waar het over ging. Kwam wel knalhard binnen.
En bij Norg - Langelo - Peize in de buurt zit iets op 466.05625 TQ 250.3 iets wat lijkt op een lokaal (transport)bedrijfje ofzo. Het ging in ieder geval over ritjes. Ik ontving ze vrij lang tot vlak bij Peizermade.
Verder leuk geluisterd naar interessant luchtverkeer op 139.3250, 141.6750 en 140.5750. Allemaal van Vliegbasis Leeuwarden en allemaal zeer duidelijk te horen. Het klonk als een oefening waarbij werd geschoten op objecten. Ook hoorde ik op 141.6750 een vraag over "one one two emergency services" (?)
Onnodig te zeggen dat Eelde ATIS, Tower, Approach enz. glashelder binnenkwamen