Auteur Topic: Alinco DJ-X11 Over voltage melding  (gelezen 5979 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline h5550

• Beginnend Lid
  • **
Alinco DJ-X11 Over voltage melding
« Gepost op: 20 augustus 2012, 16:53:06 »
Hoi,
Ik heb een 2e hands Alinco dj-x11 gekocht, maar sinds gisteren krijg ik alleen de melding te zien van: Over voltage.
Kan doen wat ik wil maar totaal geen reactie, ook niet met gewone batterijen, en ook niet met de adapter erop, heeft deze scanner de geest al gegeven na 4 dagen?
 >:(
AOR AR-DV10, Uniden SDS-100E, Whistler TRX-1, bct15x, ubc780xlt, BC785D, AOR AR-8600 MK2 (defect),  2x MTH800, Stridsberg MCA204M, HackRF One, FuncubePro

Offline cornetje

• Beginnend Lid
  • **
Re: Alinco DJ-X11 Over voltage melding
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2016, 08:18:16 »
Hallo !....

Sinds gisteren hier hetzelfde euvel. van het ene op het andere moment de melding 'Over Voltage'.
linker groene led knippert, rechter rode brand constant.
Wat te doen op dit op te lossen?

gr
Pieter

Offline Niet meer lid

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2016, 12:57:35 »
Je zal er vast al naar gekeken hebben, maar is het juiste batterij type geselecteerd? Ik vond dat in het begin vrij onduidelijk. Mocht je de battery case gebruiken, hier geen oplaadbare AA's in stoppen maar normale alkaline. De Alinco werkt niet betrouwbaar met oplaadbare AA's, er wordt ook voor gewaarschuwd in de handleiding.

Anders de scanner gebruiken met de adapter en een "All reset" uitvoeren.

All reset:
  • While holding down the [FUNC], WILD , and keys, turn on the DJ-X11.
  • When “All reset completed” appears on the LCD, release the keys.

Daarna even kijken of de waarschuwing nog wordt getoond.

Offline Niet meer lid

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2016, 08:21:26 »
Ik zie net dat er met het kopiëren uit de handleiding iets mis is gegaan.

All reset:
  • While holding down the [FUNC], WILD (1), and M/W (V/P/M) keys, turn on the DJ-X11.

Offline Ruud.

• Gevorderd Lid
  • Ruud.
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2016, 15:11:30 »
Het nadeel van oplaadbare batterijen,vind ik,is het lage voltage-1.2 t.o.1.5 van een normale batterij,je hebt dus eigenlijk 5 oplaadbare batterijen nodig t.o.v.4 alkaline batterijen,en wat ik ook een struikelblok vind is het vermogen van vele oplaadbare batterijen,vooral als ze goedkoop aangeboden worden,een zogenaamde aanbieding,dan kun je er donder op zeggen dat ze weinig body hebben,hooguit 500 tot 800 mah.
Ik heb nu allemaal oplaadbare van ongeveer 3600 mah,alleen die zie je zelden of nooit in een aanbieding.
Ubc.9000xlt,Ubc.3000xlt,Ubc.280xlt,Ubc.125xlt,Sony AIR7,National Panasonic R100.
Antenne-Diamond-D150,Diamond-D777 (2x).

Ron 01

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2016, 21:08:53 »
Die capaciteit moet je echt met een flinke korrel zout nemen, 3600mah uit een AA batterij is praktisch onmogelijk. Dan verval je al snel in sub-D cellen.
Accu's die het heel goed doen zijn de Panasonic Eneloop accu's. Stabiele voltage en heel kleine zelfontlading. Ik gebruik ze al een paar jaar en ben er erg tevreden over.

Mvg Ron

Offline Ruud.

• Gevorderd Lid
  • Ruud.
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2016, 23:22:18 »
Ron,als ik de gegevens bekijk die op de AA,s staan kan ik er toch niets meer of minder van maken,wat wel een pre zou moeten zijn,een eventuele aparte ruimte voor een 5de oplaadbare AA,zodat je weer aan de 6 volt zit.
Ubc.9000xlt,Ubc.3000xlt,Ubc.280xlt,Ubc.125xlt,Sony AIR7,National Panasonic R100.
Antenne-Diamond-D150,Diamond-D777 (2x).

Offline cornetje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2016, 19:22:23 »
Ik heb dit inderdaad ook gevonden in de handleiding. Echter zodra ik de adapter in de scanner druk krijg ik direct de melding over voltage.
Geprobeerd om twee handen eerst alle knopjes in te drukken en vervolgens de adapter in de 220 te steken. Helaas.... direct melding: Over Voltage....

Ben toch bang dat er van binnen iets defect is????

Het lijkt wel of je het apparaat niet echt 'uit' kan zetten. Ook al is de accu eruit, adapter los....

All reset:
  • While holding down the [FUNC], WILD (1), and M/W (V/P/M) keys, turn on the DJ-X11.

Offline cornetje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2016, 19:35:03 »
Extra informatie:

Net even de gewone batterij houder aan de scanner aangesloten met 3 nieuwe gewone alkaline batterijtjes.....
Helaas hetzelfde resultaat.

Ik vrees dat ik afscheid moet nemen van mijn Alinco DJ-X11

Ik heb dit inderdaad ook gevonden in de handleiding. Echter zodra ik de adapter in de scanner druk krijg ik direct de melding over voltage.
Geprobeerd om twee handen eerst alle knopjes in te drukken en vervolgens de adapter in de 220 te steken. Helaas.... direct melding: Over Voltage....

Ben toch bang dat er van binnen iets defect is????

Het lijkt wel of je het apparaat niet echt 'uit' kan zetten. Ook al is de accu eruit, adapter los....

All reset: