Auteur Topic: VOLMET  (gelezen 5526 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline omehenk

• Beginnend Lid
  • **
VOLMET
« Gepost op: 19 augustus 2012, 15:41:44 »
Hallo,
Weet iemand toevallig waar de zendmast staat die Amsterdam VOLMET uitzendt? (ik vermoedt Amsterdam  8) )?
Kan iemand mij dan ook vertellen tot waar in NL (daarmee bedoel ik specifiek Overijssel) dit nog te beluisteren is?

BVD.
UBC30XLT.

Offline Alwin

• Top Lid
    • aw foto
Re: VOLMET
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2012, 15:54:10 »
Op Google is heel veel info te vinden Kwa luchtvaart. http://www.photoklix.com/RT%20Theorie.pdf bijvoorbeeld. Volmet ga je niet ontvangen in Overijssel.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /Uniden BC BCD260DN /Uniden BC BCD160DN- Uniden BC 780XLT-Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 /

Offline pgdr

• p2kflex'er
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2012, 19:47:10 »
Hallo,
Weet iemand toevallig waar de zendmast staat die Amsterdam VOLMET uitzendt? (ik vermoedt Amsterdam  8) )?
Kan iemand mij dan ook vertellen tot waar in NL (daarmee bedoel ik specifiek Overijssel) dit nog te beluisteren is?

BVD.

Bedoel je Amsterdam Volmet 126.200 mHz ?
Er staat in ieder geval een zender bij de luchthaven in Eelde.
Probeer het uit of je deze zender kan ontvangen.

Offline omehenk

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2012, 19:52:37 »
Hallo,

BVD.

Bedoel je Amsterdam Volmet 126.200 mHz ?
Er staat in ieder geval een zender bij de luchthaven in Eelde.
Probeer het uit of je deze zender kan ontvangen.

Ja die bedoel ik,
Toevallig was ik gisteren in Roden, en op de weg terug op de snelweg ontving ik wel de VOLMET, vandaar dat ik mij afvroeg waarom ik die in Twente niet kan ontvangen aangezien groningen ook redelijk oostelijk is, nog verder oostelijk dan twente vanaf AMS gezien, naar mijn mening.
Maar nu snap ik het: Eelde heeft oook een zender.
Weten jullie dan misschien ook als luchthaven Twente weer open gaat of er dan een ATIS zal zijn, en een VOLMET zendmast, en of je die in Nijverdal zou kunnen horen met een UBC30XLT?

BVD.
UBC30XLT.

Offline themace

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2012, 11:04:42 »
Ik was vorige maand in Drenthe, en ontving 126.200 in de auto, al rijdend met mijn Yupiteru 7100 en BT1 big mag antenne op het dak. ik reed van Stadskanaal terug richting Assen en heb hem de hele weg gehoord, wel wat in de ruis maar toch prima verstaanbaar.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline gerrit63

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:29:37 »
ik hoor hem hier in alphen ad rijn in de ruis ,maar verstaanbaar.
wel met een x50 die buiten staat,en een icom R7000