Auteur Topic: 3500 xlt - dynamisch geheugen?  (gelezen 2676 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline skoda

• Gevorderd Lid
3500 xlt - dynamisch geheugen?
« Gepost op: 9 augustus 2012, 08:23:42 »
Hallo,

Wie kan mij in normale Nederlandse bewoording uitleggen wat het dynamisch geheugen inhoud van de 3500 xlt?  :-\

Het zou makkelijker te programmeren zijn, en hij zou beter met het geheugen omgaan......
  IK heb dat in de uitleg van de gebruiksaanwijzing wel al een paar keer gelezen.
Nu krijg ik binnenkort de usb kabel dus zal het programmeren (bctools) en met de vermaarde lijst  van Elsinga, wel wat makkelijker gaan en misschien wat duidelijker worden, maar toch....

Even ter info:  ik ben al luisteraar vanaf de tijd dat je de politie op een gewone radio kon ontvangen eind 60 begin 70 jaren.
Daarna altijd (teveel om op te noemen) scanners gehad.
En wat is er nu makkelijker dan een geheugen bankje aanmaken en daar de frequenties inkloppen.(dat is in 1 regel  uitgelegd)

m.v.g. Harrie

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: 3500 xlt - dynamisch geheugen?
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2012, 09:03:14 »
Hoi Harrie, over dynamisch geheugen kan men heel ingewikkeld doen maar dat hoeft niet.

Ik zal het proberen uit te leggen a.d.h.v. mijn scanners: ik heb Bearcats 780's en Bearcat BCT15X's.

De 780's hebben 10 Banken van 50 Kanalen elk; totaal dus 500 Kanalen. Geen dynamisch geheugen.

De BCT15X's hebben 1 groot geheugen wat je zelf kan inrichten. Er zijn geen banken of kanalen. Wel kun je Systems definiëren en binnen zo'n System kun je 1 of meerdere Groups aanmaken. Wel dynamisch geheugen

Je zou een Systems met een aantal Groups kunnen vergelijken met Banken en Kanalen. Meerderes 'setjes' van Groups en Systems zou je kunnen vergelijken met de inhoud van meerdere 780's in 1 BCT15X.

In mijn BCT15X's noem ik mijn Systems gewoon Bank 1, Bank 2 etc. En in die Banken zitten dan 1 of meerdere subbanken, de Groups.

Is het je nu wat helderder?
Luisterspulletjes :)

Offline skoda

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2012, 09:45:44 »
Hoi Henri,

Bedankt voor de snelle reactie en uitleg zover!

Dus als ik het goed begrijp:
Oude situatie: i.pv. banken met bv 100 geheugenplaatsen, waarvan je b.v maar 35 geheugenplaatsen zou gebruiken er is dan nog ruimte voor 65 vrije plaatsen in deze bank. dit zou dan loze ruimte zijn?

Nieuwe situatie: nu kun je het aantal geheugen plaatsen gebruiken wat je nodig bent dus die 65 vrije plaatsen bij bovengenoemd voorbeeld zijn dan gewoon overal bruikbaar.... toch?

voorbeeld:
ik maak een "system" aan en noem die mill luchtvaart.
deze kan k dan weer onderverdelen in bv lwd en/of vlkl (leeuwarden of volkel)
in dan daar weer de desbetreffende freqs inkloppen.
voor bv lwd 110 freqs en vlk 220 freqs?

m.v.g Harrie

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2012, 10:02:47 »
Ja helemaal correct Harrie.

Een handige bijkomstigheid is dat scanners met dynamisch geheugen veel meer freqs kwijtkunnen dan scanners met 'gewoon' geheugen.

Offline skoda

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2012, 10:08:26 »
hé Henri, kijk dat was dus een duidelijke uitleg - hoe gemakkelijk kan het zijn -

Bedankt tot zover, misschien loop ik nog wel weer tegen iets aan, dan lees je het wel op dit forum!

Groeten vanuit een zonovergoten Groningen!
Harrie

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2012, 10:09:35 »
Prima Harrie, graag gedaan.