Auteur Topic: een goede buiten antenne  (gelezen 3666 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bryan1994

• Beginnend Lid
  • **
een goede buiten antenne
« Gepost op: 12 juni 2012, 11:25:46 »
beste mensen

ik zal mij eerst even voor stellen mijn naam is bryan beuving ik woon in almelo.
ik ben nog maar net begonnen met het luisteren op de scanner ik hen een commtel 205 scanner maar helaas geen buiten antenne
alleen een standaard antenne wat er bij hoord. ik ondvang alleen een grevangenis uit almelo op de 84.1500 daarom wil ik een buiten antenne voor mijn scanner. welke kunt u mij aanbevelen

mvg bryan

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: een goede buiten antenne
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2012, 10:11:27 »
Ten 1e, welkom op het forum!

Het is best wel belangrijk om te weten wat je budget is en waarnaar je exact wil gaan luisteren.
Verder zijn er een aantal vuistregels om een goede ontvangst te waarborgen.

Belangrijk is bijvoorbeeld, hoe hoger ( qua plaatsing ) de antenne hoe beter en bespaar niet op kwaliteits coax kabel en connectoren.

Een populair antenne is bijvoorbeeld de Diamond X50N, werkt prima op VHF en UHF en wordt door veel forum leden gebruikt.
De Diamond D130NJ is een alternatief, dit een discone antenne die ook populair is en werkt vanaf 25 MHZ tot 500 MHZ, hierbij moet wel gezegd worden dat de discone type niet optimaal presteert op UHF.

Succes .. Marc

Offline bryan1994

• Beginnend Lid
  • **
Re: een goede buiten antenne
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2012, 14:08:29 »
hallo marc

het buget maakt niet zo heel veel uit. ik wil graag naar bedrijfen luisten die portofoons gebruiken ook vind ik het leuk om naar gevangenissen te luisten mvg bryan beuving