Auteur Topic: NS PBT'ers Zwolle  (gelezen 9167 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
NS PBT'ers Zwolle
« Gepost op: 24 mei 2012, 08:04:35 »
Goedemorgen,

Het valt mij op dat ik al een tijdje geen signaal meer krijg op de frequentie van de PBT'ers op station Zwolle. Toch kan ik ze zien praten, in kleine Motorola's (echt kleine) welke op de VHF lijken te zitten. Entropia MPT1327 zitten ze niet op. Heb nog niets kunnen vinden, helaas geen CloseCall bij de hand. Iemand enig idee?

Groet,

Simon.

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: NS PBT'ers Zwolle
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2012, 10:16:48 »
Probeer eens:
171.05000   NFM   Zwolle   Perron- en rangeerdienst   166.45000   146.2 Hz
171.49000   NFM   Zwolle   NS Reizigers RET, kanaal 6 (ONV)   166.89000   136.5 Hz
171.55000   NFM   Zwolle   Nedtrain Services (storingsmonteur)   166.95000   
171.67000   NFM   Zwolle   Nedtrain Onderhoudsbedrijf      141.3 Hz
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2012, 11:39:14 »
Entropia Digital.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2012, 15:30:14 »
Entropia Digital.

Volgens mij heeft Entropia Digital geen dekking in Zwolle Johan? http://www.entropia.eu/nl/detail_11.htm

@Elsinga Zal eens kijken morgen/dinsdag (weet niet wanneer ik er weer ben). Had vandaag toevallig een PBT'er bij me staan, waardoor ik tegelijkertijd het hele gesprek mee kon luisteren (meneer was het RBC een beetje zat volgens mij :]) en het eea kon checken, aangezien NedTrain/P&R ook goed gebruik maken van hun frequenties. Het viel mij op dat ze hele kleine porto's hebben. Denk zelf aan de GP388 of vergelijkbaar. Daar zie ik NedTrain ook mee lopen bij remproeven en dergelijke.

Dit hoort niet helemaal in Landelijk overigens, stomme fout van mij, sorry.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2012, 15:43:00 »
PBT bestaat niet meer, heet nu Service & Veiligheid.
Indien geen Entropia dan wellicht VHF, 171.5100/171.5900/171.6900 of 1 van de eerder gemelde frequenties van station Zwolle.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2012, 15:45:11 »
PBT bestaat niet meer, heet nu Service & Veiligheid.

Oja, inderdaad. Foutje, bedankt ;)

Indien geen Entropia dan wellicht VHF, 171.5100/171.5900/171.6900 of 1 van de eerder gemelde frequenties van station Zwolle.

Zal ze eens mee laten lopen aankomende dagen om te kijken of ik de frequentie kan ontdekken van de S&V'ers. Had stiekem gehoopt dat iemand 'm hier al zou hebben, maar dan ga ik zelf op onderzoek uit.

exLid057

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2012, 13:41:29 »
Op 171.490 krijg ik Zutphen mee, tevens kopeling Zwolle en Deventer

Ook hoorde ik van de week dat er een blij was met de nieuwe portofoon

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2012, 15:00:05 »

Portofoon's hebben ze nog niet zo lang inderdaad, een tijdje geleden kon ik ze nog gewoon op hun oude frequentie ontvangen. Nu je het zegt: ik was deze week per toeval op Deventer (500 en 700 gingen eraf wegens storingen) en daar was het ook stil op de S&V frequentie inderdaad. Maar een koppeling? Zodat ze onderling contact kunnen houden ofzo tussen stations?

exLid057

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2012, 15:27:59 »

Portofoon's hebben ze nog niet zo lang inderdaad, een tijdje geleden kon ik ze nog gewoon op hun oude frequentie ontvangen. Nu je het zegt: ik was deze week per toeval op Deventer (500 en 700 gingen eraf wegens storingen) en daar was het ook stil op de S&V frequentie inderdaad. Maar een koppeling? Zodat ze onderling contact kunnen houden ofzo tussen stations?

Zo als ik het hoor is er met de porto koppeling met de Zwolle en Deventer, tevens was het een nieuwe analogen porto.

H&K hebben de nieuwe verbinding geleverd die hebben de afgelopen weken veel testen gedaan en nu loopt alles zo ver ik weet goed.

Alleen de erstigen dingen worden per telefoon afgehandel.

En ze hebben hier op het station in Zutphen contact met elkaar via de porto en dit is analoog .

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2012, 17:27:36 »
Zo als ik het hoor is er met de porto koppeling met de Zwolle en Deventer, tevens was het een nieuwe analogen porto.

H&K hebben de nieuwe verbinding geleverd die hebben de afgelopen weken veel testen gedaan en nu loopt alles zo ver ik weet goed.

Alleen de erstigen dingen worden per telefoon afgehandel.

En ze hebben hier op het station in Zutphen contact met elkaar via de porto en dit is analoog .

Oke, dan waren mijn bevindingen in zoverre juist dat het dus inderdaad nog steeds analoge communicatie betrof. Morgen moet ik even richting Zwolle, zal eens iets te luisteren meenemen voor op de hierboven genoemde 170MHz frequentie. Eens zien of ze te horen zijn.

Maar toch even terug op die koppeling. Je bedoeld dat ze te Zwolle contact kunnen krijgen met Deventer en vice versa over de portofoon? Nouja, mocht die 170MHz frequentie inderdaad van S&V zijn dan zal ik hem eens mee laten lopen de komende tijd. Ben wel benieuwd wat voor een koppeling ze gemaakt hebben.

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2012, 17:40:26 »
met de koppeling bedoel je vast dat de perronmedewerkers en rangeermachinisten via de porto contact hebben met oa de treindienstleider. dat gaat via een lijnverbinding waardoor de treindienstleider op de zender van het betreffende station kan uitkomen. bv de treindienstleider in Zwolle kan op de repeater van ns station Leeuwarden zenden en ontvangen.
ontvangst Mid-Fryslan.

exLid057

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2012, 19:28:37 »
met de koppeling bedoel je vast dat de perronmedewerkers en rangeermachinisten via de porto contact hebben met oa de treindienstleider. dat gaat via een lijnverbinding waardoor de treindienstleider op de zender van het betreffende station kan uitkomen. bv de treindienstleider in Zwolle kan op de repeater van ns station Leeuwarden zenden en ontvangen.

Ja klopt helemaal, hoe jij het beschrijft.