Auteur Topic: Hoe ?? programmeren van roger peep in GP340  (gelezen 17518 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bob De Vrolijke Fietser

• Gevorderd Lid
Hoe ?? programmeren van roger peep in GP340
« Gepost op: 11 maart 2012, 15:12:08 »
Hallo beste forum leden,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in een Motorola GP340 een roger peep kan programmeren.

Ik heb hier de RSS en RIBbox voor handen en programmeer regelmatig andere frequenties er in.
De groeten van Bob.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
Re: Hoe ?? programmeren van roger peep in GP340
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2012, 19:54:46 »
Alhoewel deze porto geen echte roger beep kent kun je wel als volgt iets soortgelijks krijgen:

ga naar: per personality, ptt tabblad, zet de select ptt dekey encode aan. (zet even de sidetone aan zodat je het zelf ook op de radio hoort; kun je vinden in: s5 encode, helemaal onderaan staat: select 5 sidetone)

Nieuw telegram aanmaken en hiervoor slecht 1 toon (nummertje) gebruiken; op deze manier zend je elke keer deze toon uit als je de zendknop loslaat.

(heb het even een beetje uit het hoofd gedaan, dus mocht het niet (helemaal) werken laat het dan maar horen, start ik de andere laptop even op)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2012, 22:55:44 »
Bedankt voor je reactie, begrijp alleen niet , een telegram aanmaken.

Gr Boudewijn AKA juniusnld
De groeten van Bob.

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2012, 05:07:29 »
Bedankt voor je reactie, begrijp alleen niet , een telegram aanmaken.

Gr Boudewijn AKA juniusnld

as je niet weet wat een telegram is, dan ben je niet bekend met programeren van motorola :(. kijk eens bij encoder secuenses.
ontvangst Mid-Fryslan.

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2012, 21:05:20 »
In plaats van te katten, kan je iemand voor hetzelfde geld ook helpen.

Immers je kan niet alles weten.

Groeten Boudewijn.
De groeten van Bob.

Offline bearcat02

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2012, 05:04:27 »
ik heb je gekat en geholpen het antwoord stond er bij. volg de aanwijzingen van marcel de telegram instellingen kan je doen bij encoder secuenses. inplaats van een 5 toon maak je nu een 1 toon.
ontvangst Mid-Fryslan.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2012, 07:01:03 »
daar staat het inderdaad; maar omdat je schreef dat je regelmatig programmeerde had ik verwacht dat je wel zou weten wat een telegram is (en waar je dat kunt vinden) is toch een basis deel van de programmering.

Je kunt (als je bv. 5tvo in je systeem gebruikt) de toon nog wat aanpassen zodat het geen onderdeel meer is van je normale 5 tvo, tevens kun je de tijdsduur nog wat begrenzen, ook zou je de volume van je eigen porto beep nog wat zachter kunnen zetten dan standaard, maar dat zijn weer allemaal opties. Al met al lijkt het dan hoe langer hoe meer op een 'echte' rogerbeep.

Succes,

Marcel
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2012, 07:54:33 »
Het gebruik van een roger beep komt alleen voor op de 27MHz en bij speelgoedportofoons.
Voor beroepsgebruik en amateurdoeleinden een hoogst ongebruikelijke zaak, waar al vlot commentaar op komt.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2012, 08:43:32 »
Het gebruik van een roger beep komt alleen voor op de 27MHz en bij speelgoedportofoons.
Voor beroepsgebruik en amateurdoeleinden een hoogst ongebruikelijke zaak, waar al vlot commentaar op komt.

Ik zou toch zweren dat de veiligheidsregio Hollands Midden (of in elk geval de brandweer) de rogerbeep binnen C2000 aan had staan.
Die heb ik destijds meerdere malen gehoord in de (korte) tijd dat analoog en C2000 gekoppeld stonden.

Offline Michel-nl

• Gevorderd Lid
    • http://www.glasservicevandijk.nl
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2012, 15:31:48 »
En in de amateur wereld wordt het ook veel gebruikt nog, althans de laatste tijd juist weer meer en meer.

Offline fopneus

• Gevorderd Lid
    • Aviation Digital fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2012, 12:43:11 »
Ik zou dolgraag de MDC1200 "tsjirp" willen proggen in mijn porto's maar dat blijkt niet te kunnen in de GP380's en GP1200 en MTS2000 series... klinkt zo leuk ;)
MVT7100, UBC125XLT, Uniden Bearcat, div. porto's en mobi's

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2012, 14:09:06 »
Bedankt allen voor jullie reacties.
Er zijn roger beeps en roger beeps zelf vind ik roger beeps die erg irritant van tone, hardheid en lengte zijn niet prettig.
Mijn bedoeling was en zo heb ik er al een paar gehoord een toon van een wat hogere frequentie +/- 2000 hz en van korte duur en hoorbaar maar niet schreeuwerig.

Gr Boudewijn.
De groeten van Bob.

Online Marcel

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2012, 17:06:07 »
Dat kan ook wel hoor, die toonhoogte kun je wel maken (ik heb zelf ook een toon van1750 Hz er in staan om repeaters te openen), de lengte kun je ook zelf instellen alleen de hardheid ligt toch echt aan het volume van de tegenpartij, volgens mij kun je die niet 'wat zachter'  zetten (wel voor het gehoor op je iegen porto, maar niet op dei van de tegenpartij)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 14 maart 2012, 18:00:20 »
Ik zou dolgraag de MDC1200 "tsjirp" willen proggen in mijn porto's maar dat blijkt niet te kunnen in de GP380's en GP1200 en MTS2000 series... klinkt zo leuk ;)

In die niet, maar wil in de oude GP300 serie en in de CP040. De datakiller werkte ook vroeger op de Alexkanalen en er zijn nu nog steeds lieden bezig om uit te vissen hoe we dat geflikt hebben.

• Gevorderd Lid
Hij doet het
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2012, 21:03:16 »
Het is gelukt
Na een middagje van proberen en proberen staat hij er in, een rogerbeep met een toon van 1270Hz en een lengte van 160ms.

Iedereen bedankt voor hun bijdrage :)
De groeten van Bob.