Poll

AE230 wordt niet herkend door W7

software instelling?
3 (50%)
Hardwarefout?
3 (50%)

Totaal aantal stemmen: 5

Auteur Topic: aansluitprobleem!  (gelezen 12464 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
Re: aansluitprobleem!
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2012, 22:13:07 »
Hier is nog wat:

In de scanner moet je echtwel wat instellen om verbinding te maken!
Zie UK pdf pagina 33

Nog een reactie, zie onderaan bij Opgelost!: http://tinyurl.com/6pm8rlt
Nieuwe link voor die drivers: http://tinyurl.com/7qufrlc

De Sitecom CN-104v? chipset is de PL-2303 van Prolific zie: http://tinyurl.com/rsp2x

Kom je er nog wel uit?  :P

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2012, 07:12:11 »
Voor de prolific chip PL-2303 kan je zo drivers downloaden en die werken als een speer ook voor W7 64bits. Een reden waarom het niet kan werken is de aanwezigheid van meerdere drivers voor dezelfde chip. Dat gaat niet. Eerst de oude deďnstalleren en dan de nieuwe installeren. PC opnieuw starten.
De procedure voer je uit ZONDER je kabel op de PC aan te sluiten! Pas als de installatie van de driver een feit is, kabel inpluggen en wachten tot de hardware herkend is en gereed voor gebruik gemeld wordt. Dan pas je programmeerprogramma opstarten. Zo maar iets doen in een andere volgorde, gaat niet werken.

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2012, 20:46:31 »
Hij doet het!! ;D ;D ;D
Beste mensen, allemaal hartelijk dank voor de ondersteunende reakties, maar wat ik niet meer verwacht had is gebeurd! Na voor de zoveelste keer de nieuwste driver(s) opgehaald te hebben had ik nu op een site de nieuwe driver van prolific gedownload ( had ik al eerder gedaan) en hij werkte (na opnieuw opgestart te hebben) nu direct. Ik ben erg blij met het resultaat want mijn computerkennis is lang niet zo goed als van vele anderen hier! Maar ik ben dan ook niet meer een van de jongsten (64) Al met al heeft dit probleem me vele uren gekost (ca.6) maar ik ben blij dat ik niet heb opgegeven.
Nogmaals DANK ALLEMAAL! ;D ;D ;D

PS Rene: Mijn O.S. is Win 7-64 bits, een andere boudrate werkte niet, en die site van "tinyurl.com"is voor mij gewoon een beetje te ingewikkeld  :-[  maar jij ook hartelijk dank voor de moeite!

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2012, 21:38:44 »
Mooi dat het toch gelukt is.  ;)
Dat met die tinyURL, zijn verkorte linken, daar kun je gewoon op klikken.

En wat Leen als laatste aanvulling geschreven had, klopt ook helemaal.

Nou, veel plezier met je scanner.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2012, 05:15:28 »
Mooi dat het toch gelukt is.  ;)En wat Leen als laatste aanvulling geschreven had, klopt ook helemaal.

Ik ben dat probleem gewend. Je moest eens weten hoeveel telefoontjes ik heb gehad:"meneer ik heb een nieuwe PC/labtop met vista/ win7 en nu kan ik geen pagers meer programmeren".
Zoals Tineke Schouten ooit zei: "ík heb er een bandje van geplakt" 8)