Poll

AE230 wordt niet herkend door W7

software instelling?
3 (50%)
Hardwarefout?
3 (50%)

Totaal aantal stemmen: 5

Auteur Topic: aansluitprobleem!  (gelezen 12450 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
aansluitprobleem!
« Gepost op: 9 maart 2012, 10:06:07 »
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Lanfranco, ik woon in Zoetermeer en ik luister al vele jaren naar scanners en kortegolfradio's. (ca.35 jaar) Mijn eerste scanner was een Realistic PRO2001 en later een Uniden bearcat 200xlt. Beide heb ik nog in mijn bezit.
Sinds enige tijd heb ik nu een Albrecht(Uniden) AE230H en deze wil ik nu op mijn (nieuwe) Windows7 computer aansluiten.
Hiervoor gebruik ik de "sitecom CN-104 v4" converterkabel. Deze wordt door de computer herkend. Ook heb ik de juiste compoort geselecteerd in mijn Butelsoftware evenals de Baudrate. Elke keer als ik in de setup van de Butelsoftware de "setup" draai krijg ik de melding: "software has not detected your scanner" enz. Ook op een andere Windows7 computer : hetzelfde resultaat! Als ik hem echter met dezelfde converterkabel aansluit op mijn oude WindowsXP computer werkt het perfect! Wie weet wat ik verkeerd doe, want ik vermoed dat het een software instellingsfout is; en ik ben na een halve dag uitproberen bijna in het stadium om de hele mikmak het raam uit te kieperen! :'(  Ik weet dat er over het RS232 prbleem al veel geschreven is op het forum, maar ik heb mijn probleem  niet kunnen vinden.  Wie weet raad?    Gr. Lanfranco

Offline sadelo

• Beginnend Lid
  • **
Re: aansluitprobleem!
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2012, 18:52:10 »
Heb je wel de bijbehorende driver geinstalleerd anders gaat ie waarschijnlijk nooit werken.

mvg,

Sander
Icom IC-R9000, Hoka Code 3, AEA PK232MBX, DX-0ne Pro, Diamond X50N, AOR AR8200MKII

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2012, 18:38:39 »
Zeker wel! Ik heb de nieuwste driver opgehaald bij sitecom, maar ook dat helpt niet :(

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2012, 20:01:32 »
Wellicht moet je aan de scannerkant 'iets' aanzetten waar XP niet om geeft maar waar 7 op weigert? Bij de UBC780XLT moet je 'remote' aanzetten.
Luisterspulletjes :)

Ron 01

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2012, 20:19:35 »
Misschien heeft W7 de boel teveel dichtgespijkerd? Probeer het eens als je de firewall uitzet of je virusscanner.
Ik weet niet òf het helpt maar proberen kan geen kwaad.
Je kunt ook de boel eens aansluiten en in apparaatbeheer kijken of er ergens een uitroepteken bij USB staat, als dat zo is deinstalleer je de functie (rechtermuisknop) en sluit je de scanner opnieuw op dezelfde usb poort aan. Als het goed is moet het dan wel werken.

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2012, 09:16:37 »
Ik weet niet welke Butel software je precies gebruikt, maar niet alles werkt onder Windows 7. De ARC780 software voor de UBC780XLT is geschreven voor Windows XP en werkt niet goed onder Windows 7. Ik gebruik nu de ProScan software ( http://www.proscan.org/ ) en dat gaat perfect. Zie ook dit topic: http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=21072.0
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Pepijn [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
  • Without the lights it's just radio!
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2012, 10:26:38 »
Uitvoeren als Administrator?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2012, 20:38:07 »
Dank allemaal voor jullie reacties!
Ik zal ze een voor een beantwoorden: In de scanner kan ik niets aanzetten zoals  "remote" of zo. Met uitgeschakelde virusscanner en firewall werkt het ook niet. En de software is ARC230 van Butel. Volgens de website van Butel zou deze moeten werken onder windows 7. Onder apparaatbeheer staat bij compoort 8 "dit apparaat werkt correct. Ik wilde nog even wachten met het aanschaffen van een ander program, want misschien werkt dat in mijn geval ook niet. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is het installeren met "administratorrechten". Ik hou jullie op de hoogte....
Nogmaals dank!
Groeten, Lanfranco

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 06:35:39 »
Alles wat je installeren wilt, moet je altijd doen onder adminrechten. Bij XP en W7 zeer zeker.

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2012, 13:30:40 »
Wat ik ook doe bij Administratorrechten, niets helpt! :-[ Heb gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd onder administratorrechten maar dat helpt allemaal niets. Ik begin er zo langzamerhand aan te denken weer een scanner aan te schaffen die je met de hand makkelijk kan programeren (als die er nog zijn!) Dan zet ik deze wel op Marktplaats....
Dank voor alle goedbedoelde reakties!

Offline Henk Voortwijs

• Gevorderd Lid
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2012, 14:05:53 »
En als je nu eens de door mij genoemde ProScan software uitprobeert? Je kunt het 30 dagen gratis gebruiken, tijd genoeg om te kijken of dit wel werkt. Het moet toch op een of andere manier lukken lijkt mij zo. Het zou zonde zijn als je de scanner weer weg doet, alleen vanwege dit probleem.
BC785D; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2012, 19:43:57 »
Ik gebruik nu de ProScan software ( http://www.proscan.org/ ) en dat gaat perfect.

Nergens op de website kan ik het OS vinden,
mag ik dan aannemen, dat er een versie is voor elk OS, of gaan ze er van uit, dat iedereen een niet-gratis-OS gebruikt ?

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2012, 20:54:04 »
Onderop de site:
ProScan and RadioFeed runs on Windows 7 64 Bit to Win 98

Offline Lanfranco

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2012, 19:38:50 »
Beste Metal Henkie,
Ik heb proscan geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Had ik ook niet verwacht want de AE 230H (UBC 230) staat ook niet in het rijtje met ondersteunde scanners. Ik denk dat ik nu alles wel geprobeerd heb, en ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, want deze scanner is toch bij veel mensen in gebruik. Heeft nog iemand een goed idee?  :)

Offline Rene

• Gevorderd Lid
  • Groningen
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2012, 21:19:22 »
Het probleem ligt bij W7 32/64 bits, heb jij een 64 bits OS?

Heb je de baudrate instellingen in je scanner nog veranderd naar:

9600 BPs
19200 BPS
38400 BPS
57600 BPS

Soms werkt het niet met 57600 BPs dan moet je ff testen naar 19200 BPS.
De USB to RS-232 adapters/converters werken meestal met de chipset van FTDI.
En lees het gedeelte Installation Notes ook tegelijk even door.
Zie hier: http://tinyurl.com/7f5rrdc
Setting Pc control on the Scanner: http://tinyurl.com/782wt9j

En lees dit gedeelte bij Plugs and sockets zie: http://tinyurl.com/77cyzq3

Sitecom geeft weinnig info over de chipset weg... ik zoek nog verder...

Gebruiksaanwijzing Albrecht AE 230 H (UK), zie: http://tinyurl.com/6nn6cw4

FreeSCAN software: http://tinyurl.com/7ru8r6y

Kijk ook even bij de Drivers, wat ik wel gelezen heb, dat ze met deze drivers
het wel aan de gang kregen. Ik zou dit als laatst proberen als nix meer wil.

Lekker veel leesvoer... ené dié pc/laptop is niet baas