Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier op dit forum en zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Lanfranco, ik woon in Zoetermeer en ik luister al vele jaren naar scanners en kortegolfradio's. (ca.35 jaar) Mijn eerste scanner was een Realistic PRO2001 en later een Uniden bearcat 200xlt. Beide heb ik nog in mijn bezit.
Sinds enige tijd heb ik nu een Albrecht(Uniden) AE230H en deze wil ik nu op mijn (nieuwe) Windows7 computer aansluiten.
Hiervoor gebruik ik de "sitecom CN-104 v4" converterkabel. Deze wordt door de computer herkend. Ook heb ik de juiste compoort geselecteerd in mijn Butelsoftware evenals de Baudrate. Elke keer als ik in de setup van de Butelsoftware de "setup" draai krijg ik de melding: "software has not detected your scanner" enz. Ook op een andere Windows7 computer : hetzelfde resultaat! Als ik hem echter met dezelfde converterkabel aansluit op mijn oude WindowsXP computer werkt het perfect! Wie weet wat ik verkeerd doe, want ik vermoed dat het een software instellingsfout is; en ik ben na een halve dag uitproberen bijna in het stadium om de hele mikmak het raam uit te kieperen!

Ik weet dat er over het RS232 prbleem al veel geschreven is op het forum, maar ik heb mijn probleem niet kunnen vinden. Wie weet raad? Gr. Lanfranco