Auteur Topic: Uniden Bearcat BC125AT  (gelezen 30273 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2013, 22:56:38 »
Citaat
When connected to USB it will not charge but it also should not discharge the batteries.

Of voor thuisgebruik een micro-usb net-adapter aansluiten. Batterijen heb je dan niet nodig. :)

Offline bob62

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 61
    • Radio Nostalgia
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2013, 01:25:33 »
Zie net dat het een oud bericht was waar ik op reageerde.

Ik ben moderator op een groot forum en met zulke fouten voel ik me weer een newbee   :D
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2013, 01:31:30 door bob62 (Reactie weg gehaald (oud onderwerp)) »
BCT15XD

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2013, 01:41:53 »
Zie net dat het een oud bericht was waar ik op reageerde.
Ik ben moderator op een groot forum en met zulke fouten voel ik me weer een newbee

Integendeel, zulke informatie kunnen we goed gebruiken. Herplaatsen is welkom (al zal het BTW tarief wel iets gewijzigd zijn).

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2013, 01:58:48 »
De reactie ging over importeren vanuit niet EU-landen.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2013, 20:34:01 »
Om hier ook nog even op te reageren, een kennis van mij heeft in Amerika een paar speciale led's voor zijn boot besteld.
Werd bezorgt door DHL. Kosten van de led's 40 dollar, invoerrechten 23 euro.
Enige jaren geleden kochten wij regelmatig in Amerika. Vragen of ze de factuur
niet tegelijk met de zending willen versturen en sommige leveranciers willen het wel
als ,,sample,, (monster zonder waarde) versturen.
Het gekke is dat het soms ook via Duitsland verstuurd werd, dit kostte dan 19 % BTW
en 17 % invoerrechten.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2013, 16:10:23 »
Sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een BC125AT  :)
Binnen 10 dagen bezorgd uit de U.S. (had bij bestelling gevraagd de waarde te verlagen tot 29 USD en zodoende geen extra belastingaanslagen gehad.)

Hierbij mijn eerste indrukken in vergelijking tot de 3500XLT:

De scanner ziet er toch wat "goedkoop" uit vergeleken met de 3500XLT.
Hij is voorzien van een BNC connector wat aansluiten van een buitenantenne weer makkelijk maakt.

Display is groter en veel beter afleesbaar dan de wat smalle karakters van de 3500XLT.
Verlichting kan ook aangaan bij een ontvangen signaal, wat zeer handig is in het donker. Minpuntje: het keypad heeft geen verlichting.

Gevoeligheid is zo te zien op alle banden gelijk aan die van de 3500XLT.

Bediening is redelijk eenvoudiger, maar omdat het een simpele scanner is mis ik toch een aantal mogelijkheden.
Key- en CloseCall-beep is niet afzonderlijk instelbaar maar loopt mee met de volumestand.
Functietoets zit nu onder het keypad en hoeft niet ingedrukt gehouden te worden.

Oversturingsgedrag lijkt wat beter dan de 3500XLT; tot nu toe alleen op 169.8500 een P2000/Ermes stoorsignaal.

Audio is best goed, helder en iets luider dan 3500XLT en ook geen vervorming bij max. stand.

CTCSS/DCS decoding gaat net zo snel als bij de 3500XLT.

CloseCall van de BC125AT is een stuk gevoeliger op VHF-H dan die van de 3500XLT. Op UHF kon ik geen verschil ontdekken.

Temporary Lockout werkt fantastisch voor (tijdelijke)stoorsignalen en trunkingcontrollers die verspringen van frequentie.

De 68-88 Mhz band ontbreekt, dus beluisteren van sommige gevangenissen, een paar Rode Kruis kanalen en defensie zit er niet in met de BC125AT.

Het niet kunnen instellen van de stapgrootte vind ik eigenlijk het grootste minpunt van deze scanner. Dat is iets uit de jaren 90 van de vorige eeuw maar zou toch bij de huidige generatie scanners niet meer mogen voorkomen.
Bij handmatig intikken van de frequenties rond de scanner verkeerd af  :( , de hele UHF band heeft een 6,25 KHz step en dat kan niet veranderd worden. Bijv. 466.47000 wordt nu 466.4687 (5 valt weg). Op VHF gaat het soms ook mis 160.7500 werd afgerond naar 160.7475... maar met het Canadese bandplan gaat het weer wel goed. (aanzetten met de 2 ingedrukt gehouden)
Bij ontvangst merk je niets van deze kleine misafstemming, alleen staat het wat slordig in het display. De PMR446 frequenties kunnen wel op de juiste manier ingetikt worden. Mogelijk dat het wel via de software wel goed ingesteld kan worden (@PD1EU?), maar dat werkt helaas niet op mijn Mac.

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2013, 19:38:41 »
Hierbij mijn eerste indrukken in vergelijking tot de 3500XLT:

Kijk aan, nu nog iemand met een USC230E.

Citaat
De scanner ziet er toch wat "goedkoop" uit vergeleken met de 3500XLT.

Het prijsverschil kun je zien. Het model ligt wel erg prettig in de hand en voelt best degelijk.

Citaat
Display is groter en veel beter afleesbaar dan de wat smalle karakters van de 3500XLT.

Ik hoop dat die trend voortgezet wordt.

Citaat
Oversturingsgedrag lijkt wat beter dan de 3500XLT; tot nu toe alleen op 169.8500 een P2000/Ermes stoorsignaal.

Iets anders hier ook niet ervaren.

Citaat
Temporary Lockout werkt fantastisch voor (tijdelijke)stoorsignalen en trunkingcontrollers die verspringen van frequentie.

Een onmisbare functie eigenlijk.

Citaat
Bij handmatig intikken van de frequenties rond de scanner verkeerd af  :( , de hele UHF band heeft een 6,25 KHz step en dat kan niet veranderd worden. Bijv. 466.47000 wordt nu 466.4687 (5 valt weg). Op VHF gaat het soms ook mis 160.7500 werd afgerond naar 160.7475... maar met het Canadese bandplan gaat het weer wel goed. (aanzetten met de 2 ingedrukt gehouden)
Bij ontvangst merk je niets van deze kleine misafstemming, alleen staat het wat slordig in het display. De PMR446 frequenties kunnen wel op de juiste manier ingetikt worden. Mogelijk dat het wel via de software wel goed ingesteld kan worden (@PD1EU?), maar dat werkt helaas niet op mijn Mac.

Uniden had dat inderdaad wat doordachter moeten maken, wellicht in een toekomstige firmware update.
Via de Butel software zijn de frequenties die je noemt ook niet te corrigeren. Sterker nog, de software zit er soms nog meer naast zodat je achteraf op de scanner handmatig de kritische frequenties moet bijstellen.
De correcties worden door de software naderhand wel goed gelezen en opgeslagen.

Dank voor deze nieuwe bijdrage Mark. 8)

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2013, 13:35:54 »
Mogelijk dat het wel via de software wel goed ingesteld kan worden (@PD1EU?), maar dat werkt helaas niet op mijn Mac.

Windows op een Mac kan ook !  (of is dat misschien vloeken in de kerk  :P)

Toch raar dat de Butel software (nieuwste versie) wat steekjes laat vallen. Bijvoorbeeld 466.4700 wordt dan 466.4375.
De gratis Uniden programmeer software maakt er wel 466.4687 van (een komma gebruiken i.p.v. een punt).

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #23 Gepost op: 12 februari 2013, 13:40:21 »
Windows op een Mac kan ook !  (of is dat misschien vloeken in de kerk  :P)

Uh, ja ......  ;) Omdat probleem op te lossen draai ik VMware op de Mac voor als het echt niet anders kan.

Toch raar dat de Butel software (nieuwste versie) wat steekjes laat vallen. Bijvoorbeeld 466.4700 wordt dan 466.4375.
De gratis Uniden programmeer software maakt er wel 466.4687 van (wel een komma gebruiken i.p.v. een punt).

Tja, blijft moeilijk, software maken.

Maar ok, back on Topic. Leuk om te volgen al die scanner perikelen.
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #24 Gepost op: 12 februari 2013, 14:40:31 »
Op nieuwere Mac's kan inderdaad ook Windhoos draaien, maar mijn oudje heeft die mogelijkheid niet.
Het zou mooi zijn als Uniden een firmware-update kan uitbrengen met een Europees bandplan.
Blijf het toch een gemis vinden dat de stapgrootte niet aanpasbaar is bij deze verder prima scanner.

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #25 Gepost op: 7 april 2013, 14:19:57 »
Soms krijg ik een PB met de vraag waar ik destijds deze scanner in de U.S. heb gekocht. Dat was via Ebay onder de naam 'webtronics_global'.
Deze verkoper was onder die naam niet meer te traceren, maar na wat zoeken wel onder 'webtron-x'.
De BC125AT is daar niet meer te vinden, maar wel de nieuwe Uniden BC75XLT (uitvoering zonder milair maar voor dezelfde prijs als de BC125AT >:(). manual

Wellicht zijn er Ebay adressen te vinden die de BC125AT wereldwijd versturen voor een redelijke prijs. Aanvullingen zijn erg welkom !

Offline pascalw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #26 Gepost op: 13 april 2013, 07:45:13 »
Nou zojuist de BC125AT bij scannermaster gekocht ben heel benieuwd !

Offline i4driver

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 44
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #27 Gepost op: 13 april 2013, 19:19:15 »
Er komen binnenkort euro versies nl. UBC75XLT en UBC125XLT

PD1EU

  • Gast
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #28 Gepost op: 14 april 2013, 16:18:12 »
Nou zojuist de BC125AT bij scannermaster gekocht ben heel benieuwd !

Oké, mag ik vragen wat de verzendkosten waren ?

Er komen binnenkort euro versies nl. UBC75XLT en UBC125XLT

Graag hier de bron plaatsen. Het kan verklaren waarom er geen aanbod op Ebay voor wereldwijd verzenden is.

Offline pascalw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Uniden Bearcat BC125AT
« Reactie #29 Gepost op: 15 april 2013, 06:11:09 »
Verzenden is rond de 30,- Euro, totaal 136,- Euro inclusief verzenden.