Auteur Topic: Open dipool plaatsen  (gelezen 2890 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Erik1203

• Gevorderd Lid
Open dipool plaatsen
« Gepost op: 19 december 2011, 20:20:55 »
Hallo forum leden

ik heb een vraag ik heb een open dipool antenne maar nu is mijn vraag hoe moet ik hem het beste plaatsen horizontaal of verticaal als hij op het dak staat ontvang ik de duitse politie niet en als ik hem bij mijn slaapkamer raam heb wel het  is misschien 50 a 60 cm lager wie kan mij dat uitleggen
ik wacht op jullie reakties

Mvg Erik

Leen Ansems

• Gast
Re: Open dipool plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2011, 20:44:21 »
Alle mobilofoon/portofoon netten zenden met een verticale antenne. Je ontvangantenne moet dus ook zo opgesteld worden.

Offline Erik1203

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2011, 20:51:28 »
ok das duidelijk
maar hoe komt het als ik de antenne op het dak zet dat ik de duitse politie nie ontvang en op de hoogte van mijn slaapkamer raam wel

Erik

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2011, 05:32:56 »
In principe is hoe hoger je antenne staat, des te meer zal je kunnen ontvangen. Gebruik wel verliesarme coax. Signalen kunnen je op verschillende manieren bereiken, soms door weerkaatsing tegen gebouwen enz. Als je antenne vrij zicht heeft en je woont op het platteland, dan is dat verschil inderdaad raar. In een stad is het al veel moeilijker. Wat is de afstand tot dat Duitse netwerk, want ook dat maakt veel uit. Als je wel eens mobiel gewerkt hebt en je luistert naar een signaal wat constant van sterkte is, kan het zijn dat je met je auto net iets naar voor of naar achter moet om weer ontvangst te krijgen.  Als je een groot liefhebber bent van die Duitsers is een verticale richtantenne een mogelijke optie. Een antenne van het log-per principe geeft versterking en een breedbandige ontvangst. Antenne`s zijn ook zelf te bouwen en dan kan je met weinig kosten toch iets leuks maken. Verschillende forumleden zijn expert op dat gebied en ze helpen je graag.